2020-10-11, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hehe, det er det vi har å forholde oss til, og kanskje det skjer?

Vi må forholde oss til det politijuristen sier: Hun vet ikke om det er anledning til å kreve erstatning.
Citera
2020-10-11, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi må forholde oss til det politijuristen sier: Hun vet ikke om det er anledning til å kreve erstatning.

Nettopp.
Citera
2020-10-11, 02:10
Medlem
Citat:

Har jeg gitt inntrykk av at det er anledning til kreve penger av TH på ulovlig vis?
Citera
2020-10-11, 02:12
Medlem
Citat:
Jeg har da aldri skrevet at TH må betale for ekstrakostnadene, kun at han risikerer det hvis han blir kjent skyldig.
Finnes det på nåværende tidspunkt en lov som sier at man risikerer å betale ekstrakostnader for etterforskning dersom man blir kjent skyldig?
Tenker du på en eventuell ny lov som ikke finnes i dag? Tenker du i så fall at en slik eventuell ny lov skal gjelde med tilbakevirkende kraft?
Citera
2020-10-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Finnes det på nåværende tidspunkt en lov som sier at man risikerer å betale ekstrakostnader for etterforskning dersom man blir kjent skyldig?
Tenker du på en eventuell ny lov som ikke finnes i dag? Tenker du i så fall at en slik eventuell ny lov skal gjelde med tilbakevirkende kraft?

Du kan tydeligvis ingenting om demokrati, det er nå helt klart.
Citera
2020-10-11, 02:18
Medlem
Citat:
Du kan tydeligvis ingenting om demokrati, det er nå helt klart.
Kan du ikke forklare hva du mener med at TH risikerer å betale for ekstrakostnadene hvis han blir kjent skyldig? I hvilken lov§ står det at man risikerer dette?
Citera
2020-10-11, 02:20
Medlem
Citat:
Kan du ikke forklare hva du mener med at TH risikerer å betale for ekstrakostnadene hvis han blir kjent skyldig? I hvilken lov§ står det at man risikerer dette?

Spør Rohde da, du er kun ute etter å nagle meg fordi du er ondskapsfull.
Citera
2020-10-11, 02:22
Medlem
Citat:
Spør Rohde da, du er kun ute etter å nagle meg fordi du er ondskapsfull.
Jeg er ikke ute etter slikt og jeg er ikke ondskapsfull. Jeg spurte deg fordi du skrev det som du skrev, og jeg regner med at (ettersom du skrev det som du skrev om risiko) du sitter på informasjon slik at du kan utdype litt for oss som ikke er så heldige at vi sitter på slik informasjon.

Rohde er jurist, men vet ikke om det er anledning til det. Så Rohde er det ingen poeng i å spørre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-11 kl. 02:26.
Citera
2020-10-11, 02:27
Medlem
Citat:
Jeg er ikke ute etter slikt og jeg er ikke ondskapsfull. Jeg spurte deg fordi du skrev det som du skrev, og jeg regner med at du sitter på informasjon slik at du kan utdype litt for oss som ikke er så heldige at vi sitter på slik informasjon.

Hva i alle dager, her har du det svart på hvitt?.
Men du mente selvsagt noe annet. At staten har krav på ?
https://www.rb.no/tidligere-polititopp-staten-kan-vurdere-soksmal-mot-domfelte-i-hagen-saken/s/5-43-1302357
Citera
2020-10-11, 02:39
Medlem
Citat:
https://www.rb.no/tidligere-polititopp-staten-kan-vurdere-soksmal-mot-domfelte-i-hagen-saken/s/5-43-1302357

Nå er det like før jeg gir opp! Har du lest mer enn overskriften?
Rohde sier:
"I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke. Det burde kanskje vært det, og om staten er villig er noe helt annet. Men det er enorme summer som norsk politi har brukt på denne saken, og hvis de da har blitt villedet, så synes jeg at tanken bør spinne bitte litt, sier Rohde til statskanalen.

"Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke."
Hun VET ikke om det er mulig å kreve erstatning!
Leser du ikke artiklene du linker til?
Og nå er z-z-z ondskapsfull, når hen stiller spørsmål?
Makan til tullprat!
Citera
2020-10-11, 02:41
Medlem
Citat:
Takk for link! :-)

Hvis det blir slik at de som blir kjent skyldig må betale en slik erstatning for ekstrakostnader pga villeding: Det ser ut til at noen mangler inndragningskompetanse dessverre. Men de skal satse mer på kompetanse rundt inndragning. (Se artikkel) :
305 millioner er tapt.
Nå skal politihøgskolen sammen med politiet for øvrig satse på mer kompetanse rundt inndragning. Politiet skal bli bedre på å følge pengesporet og Coll skal lede utdanningsløpet.
De siste seks årene har krav på hele 305 millioner kroner blitt foreldet.
–Dette er penger vi kan stryke og som vi aldri får inn. Samtidig som det var penger som var utbytte av straffbare handlinger, sier Coll.
https://www.tv2.no/a/11647696/
Se spoiler her, hvis interesse: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-11 kl. 02:48.
Citera
2020-10-11, 02:42
Medlem
Citat:
Nå er det like før jeg gir opp! Har du lest mer enn overskriften?
Rohde sier:
"I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke. Det burde kanskje vært det, og om staten er villig er noe helt annet. Men det er enorme summer som norsk politi har brukt på denne saken, og hvis de da har blitt villedet, så synes jeg at tanken bør spinne bitte litt, sier Rohde til statskanalen.

"Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke."
Hun VET ikke om det er mulig å kreve erstatning!
Leser du ikke artiklene du linker til?
Og nå er z-z-z ondskapsfull, når hen stiller spørsmål?
Makan til tullprat!

Det du aldri forstod var at jeg aldri har sagt at det er anledning til å kreve inn de pengene.

Jeg har kun referert til det Rohde sier.

Hvis det ikke passer deg så stikk av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in