2020-10-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingen er vel imot at en som blir dømt for drap og massiv villedning som har medført enorme merutgifter, stilles erstatningsmessig ansvarlig?

Det er neppe rettferdig at skattebetalerne tar den regningen dersom en milliardær skulle bli dømt?

Tipper strl 222 og 223 om uriktig anklage og villedning berører et slikt tema, muligens i tillegg til sivilt søksmål.

Det er kun kriminelle som er i mot det
Citera
2020-10-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingen er vel imot at en som blir dømt for drap og massiv villedning som har medført enorme merutgifter, stilles erstatningsmessig ansvarlig?

Det er neppe rettferdig at skattebetalerne tar den regningen dersom en milliardær skulle bli dømt?

Tipper strl 222 og 223 om uriktig anklage og villedning berører et slikt tema, muligens i tillegg til sivilt søksmål.

Edit: Han ligger i hvert fall tynt an hvis han har lansert ulike teorier med navngitte personer.

222 og 223, priceless. Hvem er det som skal gå til sivilt søksmål for at TH skal betale merkostnadene ifbm etterforskningen?

Ellers så antar jeg jo at selv de største nekene evner å innse de åpenbare katastrofale utfordringene ved å skulle åpne opp for at straffedømte kan bli nødt til å betale for etterforskningen av egen sak.
Citera
2020-10-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hva er det jeg vet ?

Jeg siterer hva du har skrevet:
"NOPE, hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet."
I mitt forrige svar til deg, refererte jeg til hva Rohde uttalte: " I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke."

Rohde er jurist, men vet ikke om det er anledning til det .
Men du hevder at "hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet."
Konklusjonen må bli, at du vet bedre enn Rohde, som altså er jurist.
Citera
2020-10-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
222 og 223, priceless. Hvem er det som skal gå til sivilt søksmål for at TH skal betale merkostnadene ifbm etterforskningen?

Ellers så antar jeg jo at selv de største nekene evner å innse de åpenbare katastrofale utfordringene ved å skulle åpne opp for at straffedømte kan bli nødt til å betale for etterforskningen av egen sak.

Er det så ille at nekene som bevisst påører samfunnet store ekstrakostnader må dekke dem selv?
Citera
2020-10-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg siterer hva du har skrevet:
"NOPE, hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet."
I mitt forrige svar til deg, refererte jeg til hva Rohde uttalte: " I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke."

Rohde er jurist, men vet ikke om det er anledning til det .
Men du hevder at "hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet."
Konklusjonen må bli, at du vet bedre enn Rohde, som altså er jurist.

Herregud hvor tåpelig du er, hvis Rohde har rett i det hun sier så risikerer han selvsagt det.

Har du ingenting smart å bidra med ? Kun negativt og kritikk ?
Citera
2020-10-11, 01:38
Medlem
Citat:
Er det så ille at nekene som bevisst påører samfunnet store ekstrakostnader må dekke dem selv?

Det hadde vært vel fortjent. La han betale.
Citera
2020-10-11, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Enig, men det er åpenart at flere her motarbeider de som vil ha rettferd for AE
Citera
2020-10-11, 01:56
Medlem
Citat:
Herregud hvor tåpelig du er, hvis Rohde har rett i det hun sier så risikerer han selvsagt det.

priceless.
Citera
2020-10-11, 01:56
Medlem
Citat:

Herregud hvor tåpelig du er, Rohde sier jo at hun ikke vet om det er anledning til det!
Du kan hverken ha lest hva jeg har skrevet, eller hva Rohde har uttalt!
Citera
2020-10-11, 02:00
Medlem
Citat:
Herregud hvor tåpelig du er, Rohde sier jo at hun ikke vet om det er anledning til det!

Hehe, det er det vi har å forholde oss til, og kanskje det skjer?
Citera
2020-10-11, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv

Du tar til orde for en rettspraksis fra det vi tidligere kalte U-Land. Hva er i det hele tatt vitsen med en etterforskning, tiltale og rettsak? Det må da være bortkasta penger?
Citera
2020-10-11, 02:02
Medlem
Citat:

Jeg har da aldri skrevet at TH må betale for ekstrakostnadene, kun at han risikerer det hvis han blir kjent skyldig.

Hvem pokkern tror du at du er ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in