2020-10-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det var ju bra, men det var fortfarande inte det Kammarrätten dömde på. När deras dom föll var det utifrån förutsättningarna att De inte hade ett förhållande.

Därför tillskriver jag Rebecka ett högre garanti ansvar för Esmeralda.

Patrik var inte ens skriven på samma adress...
Citera
2020-10-10, 20:24
Medlem
Citat:
Det var ju bra, men det var fortfarande inte det Kammarrätten dömde på. När deras dom föll var det utifrån förutsättningarna att De inte hade ett förhållande.

Garantansvar. Inte garanti.. Bara för att vara petig. Det är ett underlåtelsebrott.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-10 kl. 20:29.
Citera
2020-10-10, 21:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Garantansvar. Inte garanti.. Bara för att vara petig. Det är ett underlåtelsebrott.
Tack, det är bra att du är petig. Och man kan ju iallafall säga att Rebecka underlät sig att garantera barnens säkerhet😉.
Citera
2020-10-10, 21:17
Avslutad
Citat:

Precis vad jag läste. De skulle inte bo tillsammans, utan Patrik skulle få komma och träffa Esmeralda. Rebecka och Patrik förnekade att de ens var ett par, för att Rebecka skulle "vinna" hem Esmeralda.

Den som gapar efter mycket,
mister ofta hela stycket.
Citera
2020-10-10, 21:28
Medlem
Citat:

Det var inte utifrån förutsättningarna att hon bodde ensam, domen var inte villkorad på något vis.
Båda föräldrarna var vårdnadshavare och därmed garantpersoner. Sen att du personligen tycker att R hade ett större ansvar är ju en helt annan historia.
Citera
2020-10-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det var inte utifrån förutsättningarna att hon bodde ensam, domen var inte villkorad på något vis.
Båda föräldrarna var vårdnadshavare och därmed garantpersoner. Sen att du personligen tycker att R hade ett större ansvar är ju en helt annan historia.

Du verkar ha god insyn i ärendet och bra kontakt med familjen?
Citera
2020-10-10, 22:33
Medlem
Citat:
Jag googlade kluster b, för att fräscha upp minnet lite, detta var första meningen jag fick upp:

Gemensamt för dessa är en ovilja och en oförmåga att se och ta sitt personliga ansvar i olika sammanhang. Det är de andras fel!

Ganska spot on skulle jag vilja säga.
Japp, jag har levt med en partner innom kluster b, när jag här och läser hur r säger är det som att höra mitt ex. Personer innom kluster b är extremt förträffligt lika... De är också mkt hatiska till de som inte tycker som de extremt bra på att manipulera och framställa sina ord som mkt rimliga för den som inte är uppmärksam... De är väldigt oberäkneliga och inte ovanligt att dessa mördar andra på olika sätt som de såklart aldrig skulle ha något med att göra även om de var de som höll kniven som höggs i offrets kropp, det är alltid andras fel. De lider ofta av vanföreställningar osv...
Citera
2020-10-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Verkligen!!

Har faktiskt aldrig läst resultatet av rättpsytriatiska undersökningen av R. Finns den inbakad i FUP eller separat?
Hon sägs ju dock inte lida av allvarlig psykisk störning, men kluster b behöver inte innebära i vården allvarlig psykisk störning
Citera
2020-10-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det förelåg inte någon allvarlig psykisk störning vare sig vid P7an eller vid RPUn enligt domen. Handlingarna från dessa undersökningar är i regel sekretessbelagda, även om det i domen ibland kan skrivas in vissa utdrag. Men kan inte se att det gjorts i denna dom.

Nej precis, kluster b är dock väldigt svårt att bedöma eftersom personerna ofta ljuger manipulerar döljer spelar. Wilmas mördare anses ha narcesistiska drag... Vilket jag håller med om, men det gör inte han för han har aldrig gjort ngt. Men då är det en person som är riktigt sjuk men som anses har drag av kluster b...
Citera
2020-10-10, 23:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Vad tycker du då? Vem tycker du hade störst ansvar för barnens trygghet och säkerhet i hemmet?
Vems ansvar var det att se att det höll på att gå helt åt helvete i hemmet?
Citera
2020-10-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Du verkar ha god insyn i ärendet och bra kontakt med familjen?

Jag har väl inte kommit med någon information som inte går att läsa sig till/lyssna på?
Citera
2020-10-11, 00:52
Medlem
Citat:
Vad tycker du då? Vem tycker du hade störst ansvar för barnens trygghet och säkerhet i hemmet?
Vems ansvar var det att se att det höll på att gå helt åt helvete i hemmet?

Föräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in