Citat:
Ursprungligen postat av
Bjokesokelok
Jag tror båda var satan... För inga helgon låter sina barn ta droger. Om man nu har droger/narkotikaklassade mediciner så har inte helgon det så att barn under 5 år kan råka ta det. Om de vore helgon så skulle de inte suttit inne, haft människor som räds dem, barn på LVU hem, fosterfamilj, det skulle heller inte vara med på darkside, använda bitcoins. Vore de helgon skulle de inte kalla sina barn med vidriga smeknamn. Vore de helgon hade de inte låtit sin dotter lida på de sätt som står i fup. Vore de helgon skulle R aldrig behövt motbevisa allt som hänt under hennes liv som mamma. Att ha ptsd är ingen ursäkt, det har jag med, jag går i behandling för det, jag vårdar 3 barn på heltid 1 på halvtid. Finns inga undanflykter mer än att mår man dåligt varit med om trauman så MÅSTE man ta sitt ansvar att läka. Ingen inte änns R, eller andra människor med kluster b personligheter kan inte skylla på soc, polis, advokater, rosa armé, familj, vänner, jobb etc. En person måste själv inse sina brister! Nog fasiken är det mitt ansvar i att söka hjälp om mina barn är skadade, älskar jag dem så kan aldrig att mista vårdnaden vara ett värt argument gömflrt med att de mister sitt liv, det är bara själviskt. Så hur påtänd, chockad, rädd eller vad de kan vara så ringer man 112 om man har någon instinkt. Att ha ursäkter att man valt att fokusera på andra barn i familjen är rent av skitsnack! Så klart en "frisk" vårdnadshavare (ensam eller med annan vuxen i huset) skulle fokusera på det barn som är illa däran. Inte fan sitta och äta hamburgare med sin tonåring, det är endast för att dölja för tonåringen att något så vidrigt ha hänt (låtsades för honom att allt var som vanligt). Jag kommer aldrig, då menar jag aldrig förstå om hon någonsin blir friad. Jag tycker redan all fakta som finns kring familjen och fallet är mer än utom rimlig tvivel. Inte änns en förälder på 12-13 år skulle kunna låta detta hända!!! Så de lilla straff hon kommer få är i mina ögon intw värt ngt. Det som är viktigast är att denna person måste sättas stop för manipulation och lögner, hon måste sluta ha offerkofta, inse att hela världen kan inte vara felet att esmeralda är död. Felet är hon och esmes pappa, ingen annan!!!!
Jag håller med om så gott som allt du skriver (särskilt det jag fetade)!
Jag tycker även att det än intressant/talande att Rebeckas främsta argument tycks vara ”det är vårt barn”.
Inte att Esme var den smartaste, finaste, mest fantastiska lilla flicka i världen - utan att hon ’tillhörde’ R och P.
Kanske ännu viktigare för R; att E inte fick växa upp hos MJ. Rs avsky mot M är ju otroligt tydlig nu, så vad hon tyckte/kände/hur hon uttryckte sig om M medan M hade E kan man bara föreställa sig.
Under både förhör och rättegång upprepar hon ”det var ju vårt barn”. Inte att E skulle ha det bättre hos R och P, inte att de saknade henne så mycket att hjärtat höll på att brista i kroppen på dem, utan ”hon är vår”.
I Instagram-inlägg nu i efterhand skriver hon kärlekstexter, men så gott som allt tycks vara citat och inte hennes egna ord.
Vidare anser jag att det borde räknas som misshandel att ge barnen droger - oavsett om det går att bevisa att det var medvetet eller inte. Om man har piller, pulver, knark liggande på tv-rumsbordet, på leksaker, på handdukar o gud vet vad, där barn vistas, leker och bor - borde det räknas som misshandel om barnen får i sig det.