Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Man skulle infört det tidigare, som mycket annat.
Det var ju länge tillåtet med after-ski, enda in i det sista, trots att man hade svart på vitt att covid-19 spreds kraftigt där. För mig är det ytterst anmärkningsvärt att FHM inte genast sa ifrån om detta och rekommenderade att det stoppades.
Som vanligt skulle man fått ett bättre resultat om man hade haft en tidsmaskin. Men
hemarbete var inte en åtgärd som förhalades av jämlikhetsaspekter. Det är något ni fantiserat ihop, för att det passar ert narrativ.
Hemarbete var
bland det första man införde när smittspridningen tog fart. Det infördes innan distansundervisning för gymnasium och högskola, innan man skulle undvika onödiga resor, innan restauranger behövde ha avstånd mellan bord, och innan besöksförbud infördes på äldreboenden.
Jag tycker det är utomordentligt fånigt att ni hakar upp er på att Anders Tegnell sagt att man även måste beakta sociala orättvisor när man inför restriktioner som drabbar människor olika. Det borde vara en självklarhet. Speciellt med tanke på att er linje (tvingande munskydd, lockdowns, offra allt som offras kan, bara vi skyddar äldreboenden) anses vara vänsterliberal i hela världen utom i den här tråden. Sen förstår jag att det blir kortslutning för många när sossarna helt oväntat fimpar tramspolitik och övergår till hardcore teknokrati när det plötsligt blir pandemi och skarpt läge.