2020-10-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Att kräva 9-10 i det här läget är hybris. Men vi får väl se vad han får.
Tror inte han går under 9 med nuvarande omständigheter. Hade det varit i vanliga fall tror jag inte det hade varit svårt att hitta ett lag som gett ett Doughty kontrakt ish. Han är faktiskt en fruktansvärt bra tvåvägsback. Undrar bara hur länge han håller, han är ju ingen liten pjäs.
Citera
2020-10-10, 17:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Tror inte han går under 9 med nuvarande omständigheter. Hade det varit i vanliga fall tror jag inte det hade varit svårt att hitta ett lag som gett ett Doughty kontrakt ish. Han är faktiskt en fruktansvärt bra tvåvägsback. Undrar bara hur länge han håller, han är ju ingen liten pjäs.

Han är en av ligans bästa backar och under normala omständigheter hade han kunnat få ett fett kontrakt och långt, men vem ska ge honom ett långt kontrakt på 9M nu? Ingen vad jag kan se. Kan kanske kan pressa upp det i 8 genom att gå till ett lag med cap space, men det är mest rebuild-lag som har det, och varför ska dom satsa på en 30-åring som är bra nu och kanske är överbetald när dom väl ska vara en contender?
Citera
2020-10-10, 19:18
Medlem
Citat:
Han är en av ligans bästa backar och under normala omständigheter hade han kunnat få ett fett kontrakt och långt, men vem ska ge honom ett långt kontrakt på 9M nu? Ingen vad jag kan se. Kan kanske kan pressa upp det i 8 genom att gå till ett lag med cap space, men det är mest rebuild-lag som har det, och varför ska dom satsa på en 30-åring som är bra nu och kanske är överbetald när dom väl ska vara en contender?

Rangers kan jag se. Men när man överbetalar Trouba nått så in i bomben så är det nog inte aktuellt.
Citera
2020-10-10, 19:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Rangers kan jag se. Men när man överbetalar Trouba nått så in i bomben så är det nog inte aktuellt.

Det går inte att jämföra kontrakt från före Corona och situationen nu. Trouba hade fått dryga hälften om han hade förhandlat om kontrakt ett år senare. Dom som skrev långa kontrakt inför förra säsongen kan skratta hela vägen till banken.
Citera
2020-10-10, 21:02
Medlem
Citat:
Boston har både ekonomin och utrymmet för att plocka in honom för de pengarna nu när Krug lämnat, sen huruvida det blir ett långt kontrakt eller inte är ju svårt att veta. De är också i behov av en toppback med Krug borta och även kanske Chara.
Citera
2020-10-10, 22:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Boston har både ekonomin och utrymmet för att plocka in honom för de pengarna nu när Krug lämnat, sen huruvida det blir ett långt kontrakt eller inte är ju svårt att veta. De är också i behov av en toppback med Krug borta och även kanske Chara.

Han kommer vilja ha ett långt kontrakt och det kan ställa till det med sådan dom vill förlänga framöver som Pastrnak. Dom hade inte råd att ge Krug vad han ville, hur ska dom då ha råd med Pietrangelo som ersättare?

Chara hoppas dom nog ska ta ett billigt ettårskontrakt, men visst finns risken att han säger att nu är det nog.
Citera
2020-10-10, 23:26
Medlem
Calgary har alltså fortsatt att plocka spelare från Nucks idag.
Både Tanev och Domingue har farit österut. (Edit: Eh, de har knappast farit västerut, som jag skrev först )
Domingue är givetvis strunt samma, men Tanev ökar helt klart möjligheterna för Flames att vara en contender.

---

Och Crawford skrev alltså på för Devils. Ska bli spännande att se vad han har kvar att ge.
Om inte annat så kan han åtminstone bidra med en hel del erfarenhet.
Senast redigerad av Straiter 2020-10-11 kl. 00:18.
Citera
2020-10-11, 00:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Calgary har alltså fortsatt att plocka spelare från Nucks idag.
Både Tanev och Domingue har farit västerut.
Domingue är givetvis strunt samma, men Tanev ökar helt klart möjligheterna för Flames att vara en contender.

---

Jag tycker Flames ser farliga ut inför nästa säsong.

Citat:
Och Crawford skrev alltså på för Devils. Ska bli spännande att se vad han har kvar att ge.
Om inte annat så kan han åtminstone bidra med en hel del erfarenhet.

Gissningsvis ska han växla med Blackwood, och samtidigt lära den senare allt han kan.

Crawford såg riktigt bra ut i slutspelet. Han har mer att ge.
Citera
2020-10-11, 00:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Crawford såg riktigt bra ut i slutspelet. Han har mer att ge.
Han är väl en hjärnskakning från att bli en ny Johan Franzén... tycker nog han borde slutat redan, han har ju sina SC ringar att åldras med.
Citera
2020-10-11, 00:49
Medlem
Citat:
Han kommer vilja ha ett långt kontrakt och det kan ställa till det med sådan dom vill förlänga framöver som Pastrnak. Dom hade inte råd att ge Krug vad han ville, hur ska dom då ha råd med Pietrangelo som ersättare?

Chara hoppas dom nog ska ta ett billigt ettårskontrakt, men visst finns risken att han säger att nu är det nog.
Inte helt säkert. Kan säkert ta ett kortare kontrakt, hoppas på att vinna för att sedan hoppas att allt är lite mer som vanligt och få sin big paycut. Det som talar emot är ju såklart tiden, han är ju trots allt 30 redan.
Citera
2020-10-11, 00:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Inte helt säkert. Kan säkert ta ett kortare kontrakt, hoppas på att vinna för att sedan hoppas att allt är lite mer som vanligt och få sin big paycut. Det som talar emot är ju såklart tiden, han är ju trots allt 30 redan.

Han har ju redan vunnit en ring.
Citera
2020-10-11, 09:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag tycker att Dubas har agerat smart på transfermarknaden. Han fick iofs inte så mycket för Johnsson i bytet till Devils, men han fick bort 3.4M i cap hit, och han har istället fyllt på med väldigt bra bredd-spelare. Nästa års Toronto kan vara det Toronto som kan vara med och hota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in