2020-10-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Varför flyttades den från Castro?

För att Niels Petersen uppenbarligen har ett bättre stall, man vill som ägare sätta sina ägare hos den bästa. Men det svider nog att han blev av med honom när han kort därefter tar hem Derbyt.
Citera
2020-10-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jobbar han inte hos Bent Olsen?

Det gör han nog ja. Att Marie Lustig skulle ha en egen Stalljockey är ett skämt som borde nomineras till årets aprilskämt. Det är bara giganter som Kvisla, Neuroth och Petersen som har Stalljockeys.
Citera
2020-10-10, 18:05
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
Jay Kozaczek rider 59 kg och får inte lika mycket ritter pågrund av det, men ja det är en riktigt bra och väldigt snäll kille. Angelika kan nog glömma ritter under Malmborg.

Lamy rider samma vikt men får avsevärt fler ritter.
Citera
2020-10-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ja, det är bara träningsförhållandena som han är missnöjd med. Hans plan är att bli assisterande tränare utomlands, så hästarna blir nog kvar i Danmark men hos andra tränare i så fall. Den enda lösningen som han ser är att några större tränare och hästägare går samman och bygger en stor träningsanläggning för hundra hästar eller mer. Egen gård verkar inte vara något som han förespråkar.

Något som jag genom åren observerat är att tränare med egen gård - som Stjernstrand, Engblom, Hellgren, Vång m.fl. idag och en sådan som Olle Stenström förr om åren - haft stora framgångar på Göteborg och Övrevoll. Kanske för att underlaget på de banorna är åt det naturliga hållet, precis som på landet.

https://www.hemnet.se/bostad/gard-kolungens-gard-melleruds-kommun-kolungens-gard-2-16063033

En av de är till salu. Kolungen. Spännande om en ung tränare tar sig ann den.
Citera
2020-10-10, 19:03
Bannlyst
Citat:
Det gör han nog ja. Att Marie Lustig skulle ha en egen Stalljockey är ett skämt som borde nomineras till årets aprilskämt. Det är bara giganter som Kvisla, Neuroth och Petersen som har Stalljockeys.

Men även tränare som t.ex. Long och De Burca har nästan alltid samma jockey på sina hästar (vilket i det fallet råkar vara samma, Shane Karlsson). Men det kanske inte kan kallas stalljockey?

Har Fredrik Janetzky petats som jockey på Malmborgs hästar?
Citera
2020-10-10, 19:03
Bannlyst
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/gard-kolungens-gard-melleruds-kommun-kolungens-gard-2-16063033

En av de är till salu. Kolungen. Spännande om en ung tränare tar sig ann den.

Hyr Stall Hellgren bara in sig på Kolungen?
Citera
2020-10-10, 19:08
Bannlyst
Citat:
Jay Kozaczek rider 59 kg och får inte lika mycket ritter pågrund av det, men ja det är en riktigt bra och väldigt snäll kille. Angelika kan nog glömma ritter under Malmborg.

Ärligt talat tycker jag att Kozaczek inte är någon vidare bra ryttare. 3 segrar på 49 ritter är inget bra facit, och då vet jag att han bränt många fina chanser så det inte bara braklusar han suttit på.

När jag spelar brukar jag ta bort hästar som Kozaczek rider.
Citera
2020-10-10, 19:18
Medlem
Citat:
Men även tränare som t.ex. Long och De Burca har nästan alltid samma jockey på sina hästar (vilket i det fallet råkar vara samma, Shane Karlsson). Men det kanske inte kan kallas stalljockey?

Har Fredrik Janetzky petats som jockey på Malmborgs hästar?

Första val av jockey fungerar väl också?

Jobbar han överhuvudtaget kvar i deras stall?
Citera
2020-10-10, 19:24
Medlem
Gällande ryttare och hur de rider. När ska Lopez stängas av? har han inte flertalet tävlingsdagar som ska dras in för att han stört medtävlare?
Citera
2020-10-10, 19:25
Medlem
Citat:
Hyr Stall Hellgren bara in sig på Kolungen?

Ja, ingen av de äger den. Tidigare huserade Stjernstrand där.
Citera
2020-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ärligt talat tycker jag att Kozaczek inte är någon vidare bra ryttare. 3 segrar på 49 ritter är inget bra facit, och då vet jag att han bränt många fina chanser så det inte bara braklusar han suttit på.

När jag spelar brukar jag ta bort hästar som Kozaczek rider.

bränt hur då?
Citera
2020-10-10, 19:50
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
bränt hur då?

Kozaczek är så gott som alltid placerad eller på pengar med sina ritter. Rent förtal ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in