2020-10-10, 13:30
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Att du ens ställer den frågan betyder helt klart 100% säker att du är ful som ett skåp.

Testa regga dig på tinder, sätter min vänstra höft på att du kommer bli sedd som ett bottennapp och bli rejält jävla ratad för ditt fula utseende. Om du vill veta det så är det för att din osäkerhet på ditt utseende UTESLUTANDE BETYDER att du är ful, men andra vågar bara inte säga det till dig.
Hahaha, och där gjorde du bort dig själv din idiot. Fick du inget napp på tinder? 😂😂
Citera
2020-10-10, 13:42
Medlem
Gold94s avatar
TS du låter superfin! Sen har alla olika smaker vilket är jättebra! Jag kan tycka att någon är superfin medans min vän kanske inte alls tycker det osv. Vi har alla olika utseenden och mallen för tjejer har osäkra tonåringar sätt, det ska vara bröst, man ska vara smal mm. Dem idealen kommer från osäkra män som tänker med kulen, det dem glömmer är att kolla sig själva i spegeln..😂😂
Citera
2020-10-10, 13:43
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
TS du låter superfin! Sen har alla olika smaker vilket är jättebra! Jag kan tycka att någon är superfin medans min vän kanske inte alls tycker det osv. Vi har alla olika utseenden och mallen för tjejer har osäkra tonåringar sätt, det ska vara bröst, man ska vara smal mm. Dem idealen kommer från osäkra män som tänker med kulen, det dem glömmer är att kolla sig själva i spegeln..😂😂
Kuken ska det stå
Citera
2020-10-10, 13:49
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Kuken ska det stå
Citera
2020-10-10, 14:54
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Många har sagt till mig att jag är väldigt vacker och snygg men det känns bara som att det är något som säger. Jag menar, jag har sagt till flera vänner och dylikt att dom är jätte fina trots att jag tyckt det motsatta, eftersom det är riktigt fult att säga om någon inte ser bra ut. Så hur ska jag nu veta om mina vänner och bekanta verkligen menar det?
Jag tycker att jag är vacker när jag tittar mig i spegeln men när jag ska ta bilder på mig själv så blir dom aldrig bra och jag blir extremt ful på bilder som andra tar.
Vissa dagar mår jag så fruktansvärt dåligt över mitt utseende att jag sjukanmäler och isolerar mig hemma. Föredrar att sitta på min balkong med ett glas vin i ena handen och en cigg i den andra med musik i öronen och drömma mig bort.
Självklart så mår jag dåligt över andra saker också men det har inget med detta att göra...

Så vad tänker ni? Brukar ni vara ärliga mot era polare om sånt här? Och hur vet man om de talar sanning eller ej? Egentligen så förändrar det inte så mycket, förutom om det är sant, då lär jag må mycket bättre.

(Jag är en ung tjej förövrigt om det spelar någon roll)

Smart att fråga Flashback.

Ger du andra personers utseende lika mycket tankekraft som ditt eget?

Om många säger att du är snygg så är det säkert så. Du har säkert någon detalj som kan betraktas som ful också. Men vet du vad? Det är inte hela världen. Det bästa du kan göra är att försöka framhäva dina fina sidor utan att försöka dölja allt som kan betraktas som fult. För ingen bryr sig. Och det finns inte skitmycket du kan göra åt ditt utseende ändå.

Försök skaffa en mer normativ syn på utseende och skönhet, för just nu har du en väldig tonårssyn på det hela. Med det menar jag att du måste inse att det inte finns vissa utseenden som alla tycker är snyggast utan mycket av det hänger ihop med viljan att vara populär/accepterad så därför lär sig tonåringar vilka utseenden som kan tänkas ge denna status. Men egentligen är viljan att bli accepterad och omtyckt är en sak och viljan att vara snygg är en annan sak. Båda är såklart saker vi borde försöka få validerade av andra men det ena hänger inte på det andra.

Din kille t.ex. är tillsammans med dig pga. ditt utseende och din personlighet. Men ditt utseende kommer inte automatiskt påverka din personlighet - det är något som du tillåter ske. Fattar du grejen?
Citera
2020-10-10, 15:07
Medlem
Kleops avatar
Kort och gott: du verkar blanda ihop (obs: inte förväxla) viljan av att vara åtrådd med viljan att vara omtyckt.
Citera
2020-10-10, 15:39
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Hahaha, och där gjorde du bort dig själv din idiot. Fick du inget napp på tinder? 😂😂
Va? Fattar inte hur du kan dra den slutsatsen faktiskt??
Citera
2020-10-10, 16:22
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Du får matchningar på Tinder.

ALLA tjejer får matchningar på Tinder.
Citera
2020-10-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jävla idiot. Startar en tråd om att du är ful. Och sen när andra säger att de tror du är ful säger du emot.

Horunge.

Har inte sagt emot att jag är ful?
Citera
2020-10-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
En björntjänst tror jag vore att ge dig komplimanger som försäkrar dig om att du säkert är snygg, även om du är det. Två saker som kanske hjälper lite grann:

1. Av din beskrivning med balkongvanor med cigg och vin att döma låter det som att du är ohälsosamt smal.

Börja träna. Kör fokus på ben med squats, balansövningar och spinning. Då får du välformade ben och snygg rumpa, oavsett vilken smal kroppstyp du har idag. Du sover bättre, får bättre blodgenomströmning i kroppen och bättre hy. Överkropp med många reps och låg vikt. Kanske grit eller nån liknande variant. Det kommer att fungera. För dig med. Till skillnad från läkemedel och terapi har fysisk träning alltid en positiv effekt om du inte missbrukar den.

2. Med träning kommer självförtroende. Du kommer att bli på bättre humör, och du kommer att känna dig levande och taggad. Att få en kommentar om att du ser stark ut är också roligt som fan. Kläderna sitter bättre. Hållningen och bemötandet gentemot andra förändras. Nu låter du redan jävligt gullig i anekdoten med chauffören, så det kan säkert bara bli bättre. Upp med hakan och sträck på dig. Ner med axlarna. Se folk i ögonen. Man kan lura sig själv till att bli en bättre version, tills det är sanning. Allt som krävs är svett, mod och tålamod.

Så ohälsosamt smal är jag faktiskt inte, har inte rökt så himla länge och röker inte så många cigg per dag, kanske 4-5 nu. När jag tar något glas blir det lite mer förstås.
Citera
2020-10-11, 01:58
Medlem
Du låter ju söt 😄
Rumpa och bröst tycker folk olika om och man kommer ju aldrig passa alla. Själv gillar jag lite mindre rumpor på tjejer. Bröst kan vara kul/sexigt men men... har varit tillsammans med tjejer med både stora och små bröst, aldrig varit en deal breaker.
Gillar inte heller min näsa😂 eller ansikte. Som yngre var jag alltid vältränad med 6 pack på magen men inget som skaffar tjejer när kläderna är på. Några rutor kvar iaf..
Jaja du kommer aldrig veta förrän du litar på den du är med och han tänder på dig. Efter en del liggande är det ju personliga som kommer in i bilden.
Får tänka på hur killar kan tappa håret mellan 20 och 30 och ändå uppskattas av tjejer. Brukar tänka ibland att det är många som ställs inför svåra identitetsförändrande problem men klarar sig bra. Då kan jag inte gå runt och glo på min näsa varje gång jag står framför spegeln.

Skulle inte fråga efter och inte posta en bild här heller.
PS tycker du har rätt om sminket.lit räcker

Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Väger runt 50 och är 160cm.
Långt svart hår till midjan.
Gråaktiga ögon, smalt ansikte.
Känner mig lite väl smal, har inte stor rumpa eller bröst vilket också stör mig.
Har synliga kindben(På ett bra sätt), vilket jag är glad över.
Hatar min fula näsa, tycker den är för stor. Gillar inte mina ögonbryn heller.
Hatar att använda spackel i ansiktet, använder endast ögon makeup.

Mår mest dåligt över mitt ansikte, vill inte använda för mycket smink då jag tycker att jag blir lik en clown. Men utan så känner jag mig också extremt ful.

Och nej, kommer aldrig skicka bild på mig själv. Det vore likställt med självmord. Vill inte att allt jag skrivit här ska komma fram till vänner och familj
Citera
2020-10-11, 02:17
Medlem
Skärp dig! Beauty is not a laughing matter 😂

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Om jag skrattar drar det ner mitt utseende. Jag får "Too wide mouth". Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in