2020-09-18, 13:29
Medlem
Blivit utkastad från programmet nu. Gått där i 8 år och FAN för den här långa och sega abstinensen! GÅR aldrig över. Skitit ner mig i 12 dagar nu. Det går över vid extremt små mängder som 1 mg men blir ju absolut inte hållbart att springa runt sjuk. Får diarre och feber.

Här i Borås fungerar substitutionsbehandlingen mycket dåligt. Vill inte springa där och lämna prover och känna mig kontrollerad men samtidigt måste man ju vara frisk.

Det behövs en rejäl ombearbetning utav hur LARO fungerar. Så att även sidomissbruk hanteras och behandlas.

Med 2 mg Buprenorfin, 100 mg Attentin och 4 mg Xanor per dag substitueras och behandlas alla sorters beroenden får alla människor.
Citera
2020-09-19, 18:14
Medlem
Hallå har en fråga som jag har.

Jag har gått på sub i 4 dagar. Det gick nog åt ungefär 3,5mg.
Idag är min första rena dag men vill ta ikto mot min ångest. Sub har ju väldigt lång halveringstid och jag undrar om subben fortfarande påverkar hjärtat och andningen pågrund av sin långa halveringstid eller om det endast påverkar det under ruset.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot opiater eller opioder, det varförsta gången på sub och har endast provat pånmågra enstaka opioder/opiater förut.

Så är det safe att ta ikto och blanda med alkohol eller ska jag skippa det? Vill inte att mitt hjärta ska stanna eller att jag får andningsdeppression i sömnen! Hoppas ni förstår vad jag menar och tack i förhand!

PS, det är inga stora doser jag tänker mig. Bara nån mg ikto och några glas vin Och kanske öl för ska på fest
Senast redigerad av UngaChefen 2020-09-19 kl. 18:17.
Citera
2020-09-19, 18:51
Medlem
Hej. Jag har fått tag på sådana subuxone 8mg blotters typ som man lägger under tungan. Är dessa mer effektiva i typ biotillgänglighet än vad subuxone är vid nasalt intag?
Undrar också hur lång tid det tar för en sådan blotter att slå på. Jag tar vanligtvis runt 0,5-1mg Sub nasalt i vanliga fall mest på grund av min ryggvärk, att man blir påverkad på det är såklart plus i kanten. Men om jag klipper av 1/8 del av den lappen och lägger under tungan, är det då likvärdigt rus med om jag snortar 1mg från en subuxone 8mg tablett?
Citera
2020-09-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen
Hallå har en fråga som jag har.

Jag har gått på sub i 4 dagar. Det gick nog åt ungefär 3,5mg.
Idag är min första rena dag men vill ta ikto mot min ångest. Sub har ju väldigt lång halveringstid och jag undrar om subben fortfarande påverkar hjärtat och andningen pågrund av sin långa halveringstid eller om det endast påverkar det under ruset.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot opiater eller opioder, det varförsta gången på sub och har endast provat pånmågra enstaka opioder/opiater förut.

Så är det safe att ta ikto och blanda med alkohol eller ska jag skippa det? Vill inte att mitt hjärta ska stanna eller att jag får andningsdeppression i sömnen! Hoppas ni förstår vad jag menar och tack i förhand!

PS, det är inga stora doser jag tänker mig. Bara nån mg ikto och några glas vin Och kanske öl för ska på fest

Eftersom det är första gången på sub, och du har tagit flera dagar i rad dessutom, så har du byggt upp en del sub i kroppen, så det tar ännu längre tid innan den går ur helt. Inget jag rekommenderar. Ta en lugn kväll hemma istället. Och om du skippar alkoholen, så ska det nog inte vara något problem med en bit ikto, men ta det väldigt lugn. Tillsätter du sen alkohol, så ökar risken exponentiellt att drabbas av andningsdepp eller att du bli för påverkad och gör något dum pga det. Nu vet jag inte din tolerans för benso dock...

mvh
EUO
Citera
2020-09-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hej. Jag har fått tag på sådana subuxone 8mg blotters typ som man lägger under tungan. Är dessa mer effektiva i typ biotillgänglighet än vad subuxone är vid nasalt intag?
Undrar också hur lång tid det tar för en sådan blotter att slå på. Jag tar vanligtvis runt 0,5-1mg Sub nasalt i vanliga fall mest på grund av min ryggvärk, att man blir påverkad på det är såklart plus i kanten. Men om jag klipper av 1/8 del av den lappen och lägger under tungan, är det då likvärdigt rus med om jag snortar 1mg från en subuxone 8mg tablett?

Enligt egna erfarenheter - nej. Jag får dålig effekt av dom, samt biverkningar av naloxonet, men det är en annan sak. Under tungan så lär du behöva nästan det dubbla. Sitter dock i lite längre. Så, runt 2mg är nog mer lämpligt, om vi ska gå efter hur mkt du brukar ta nasalt vanligtvis.

Dom ska gå att peta in i näsan, och låta dom smälta där...men aldrig testat själv, så vet inte hur bra det fungerar :P

Ah just det, runt en timme så borde det börja kännas, sublingualt.

mvh
EUO
Citera
2020-09-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Eftersom det är första gången på sub, och du har tagit flera dagar i rad dessutom, så har du byggt upp en del sub i kroppen, så det tar ännu längre tid innan den går ur helt. Inget jag rekommenderar. Ta en lugn kväll hemma istället. Och om du skippar alkoholen, så ska det nog inte vara något problem med en bit ikto, men ta det väldigt lugn. Tillsätter du sen alkohol, så ökar risken exponentiellt att drabbas av andningsdepp eller att du bli för påverkad och gör något dum pga det. Nu vet jag inte din tolerans för benso dock...

mvh
EUO
Okej så risken för andningsdepp sitter kvar trots att ruset har gått över?

Har tagit 1,5mg ikto och druckit lite mer än en halv flaska vitt vin. Har gjort den här kombination några gånger förr men har aldrig fått minnesluckor eller gjort dumma saker. Ända som händer är att jag känner mig lite mer omtöcknad än vanligt och blir lättare full. Än så länge så känns det inte som något problem. Såklart andas Jag lite mindre än om jag hade varit nykter.
Citera
2020-09-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
O fyfan vad skönt det är o blanda lergigan (vanliga 25mg) tillsammans med bup! Så otrolig härlig rus... Tog 3st lergigan o drog upp lite bup i näsan ca 05, o man känner inget illamående elr kliande... Otrolig skönt rus. Lergigan e ett måste för bup hehhe

Det stämmer bra, alla verkar inte ha upptäckt vilket skönt rus det blir när man tar några lergisar på suben.
Citera
2020-09-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Enligt egna erfarenheter - nej. Jag får dålig effekt av dom, samt biverkningar av naloxonet, men det är en annan sak. Under tungan så lär du behöva nästan det dubbla. Sitter dock i lite längre. Så, runt 2mg är nog mer lämpligt, om vi ska gå efter hur mkt du brukar ta nasalt vanligtvis.

Dom ska gå att peta in i näsan, och låta dom smälta där...men aldrig testat själv, så vet inte hur bra det fungerar :P

Ah just det, runt en timme så borde det börja kännas, sublingualt.

mvh
EUO

Jag har haft teorin att istället peta upp det i näsan istället för att få bättre effekt. Mm du vet inget om huruvida det skulle förhöja rusets effekt?
Citera
2020-09-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resentment
Det stämmer bra, alla verkar inte ha upptäckt vilket skönt rus det blir när man tar några lergisar på suben.
Hahah härligt du håller med mig! O just lergigan är så bra för det tar även bort illamåendet, inte bara kliandet. Men synd att dessa dagar är över för mig då jag fått allvarliga ep-anfall- dock ej av sub, [ni kan nog gissa av vad haha]. Kom fan inte ens ihåg när jag låg o krampade eller efteråt o det va 4-5 min (fick det berättat) hela min axeln gick ur led, kan knappt gå eller äta haha. Synd jag slängde alla mina venlafaxine vilket jag hade behövt just nu (funkar bra mot smärta). Får väl bara hålla mig till benso & tjo, inga mera opiater eller så längre. Tack o lov jag ej blev kickad från mitt yrke...läkaren va snäll med som ej gick vidare med mina drog-problem.

Åter till topic, det känns nästan som morfin om man tar 50-75mg prometazin tillsammans med sub/bup. Men åter till Off T- prometazin är även mycket bra med tjo oxå, bättre än benso skulle jag säga. Fan hade såna nice mediciner innan men så klart så slänger man dom :/
Citera
2020-09-28, 16:48
Medlem
Jag har testat sub för andra gången nu (första gången endast två doser på 0,5mg på samma dag) och har nu en hel 8a som jag sniffat på dom senaste 5-6 dagarna, har nu halva kvar och undrar om jag kommer må piss om jag sniffar klart denna under veckan?

Kort och gott, kommer jag få AT av att ta sub varje/varannan dag i drygt 10 dagar då det är andra gången jag testar sub?
Har nästan ingen erfarenhet av opiater eller opioider.
Är 175cm och väger kring 65kg om det hjälper

Finns ingen chans att jag kommer köpa igen inom det närmsta halvåret, disciplin finns
Senast redigerad av Sherber 2020-09-28 kl. 16:56. Anledning: Mer info
Citera
2020-09-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherber
Jag har testat sub för andra gången nu (första gången endast två doser på 0,5mg på samma dag) och har nu en hel 8a som jag sniffat på dom senaste 5-6 dagarna, har nu halva kvar och undrar om jag kommer må piss om jag sniffar klart denna under veckan?

Kort och gott, kommer jag få AT av att ta sub varje/varannan dag i drygt 10 dagar då det är andra gången jag testar sub?
Har nästan ingen erfarenhet av opiater eller opioider.
Är 175cm och väger kring 65kg om det hjälper

Finns ingen chans att jag kommer köpa igen inom det närmsta halvåret, disciplin finns
Svar nej möjligen lite psykisk avis då.
Citera
2020-10-10, 13:37
Medlem
Tangentriddarens avatar
Någon som testat att tugga buprenorfenplåster? Buprenorphine Teva 10mikrogram/h. Går det ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in