https://klaragymnasium.se/sthlmostra/
Klara Teoretiska Gymnasium på Gärdet, är en av de friskolor som profiterar på vågen av invällande. Det är en sk förberedande skola för att invandrarna skall kunna klara av sina studier på gymnasiet och eventuellt högskolan. Självklart vill man som svensk se mer av att de går i skolan men inte att skolan ligger i ens egna trakter. Tyvärr tar de extremt mkt plats, och är extremt högljudda så att man ej kan vistas under vissa tider i tex Fältöversten. Men jag ser det som föga troligt att någon av dem skulle vara inblandade. Helt fel tid på dygnet. De har vid 18-tiden en fredag åkt hem till orten. Sen har jag granskat dem, och min känsla är att det inte är gängkriminella som söker sig till just den skolan. Fel klientel.
Hörde ett rykte att det var en blatte som huggit en annan blatte, och Polisen letat igår kväll på cykelvägar efter den misstänkte. Det var säkert 10 motorcykelpoliser som åkte runt på Gärdet och letade blatskis. 20 polisbilar var också inblandade. En polispiket körde som en galning på en gångväg. Jag själv var ute och promenerade och de tittade inte ens på mig. Jag passade inte in på signalement.