2020-10-10, 11:39
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Q*oii W@llin Östermalms egen husblatte, flera domar för knarkbrott, bor vid Tessinparken. Säljer knark på Östermalm och Lidingö. Finns hur mycket som helst på honom.

Han gömmer knark på olika vindar och källare runt om på Östermalm. Han säljer åt ett gäng i Kista åt Omar El Kalany som greps för att ha skjutit en man i ansiktet.
Omar El Kalany och hans gäng driver all narkotika handel på Östermalm och Lidingö. Spännande när åtalet och fup släpps.

Tack för info.
Citera
2020-10-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Så ytterligare en kriminell invandrare som har fått bita i gräset. Bra!

Detta blir resultatet när man har en rättsapparat som månar mer om förövarna än om brottsoffren. När rättsystemet inte fungerar kommer alltfler att skipa rättvisa på egen hand. Det här landet går mot sin undergång.
Ja när vi inte har något rättsväsende som löser riktiga brott så är det ju självklart att de kriminella tar lagen i sina egna händer på löpande band
Citera
2020-10-10, 11:41
Medlem
Whitfieldss avatar
https://klaragymnasium.se/sthlmostra/

Klara Teoretiska Gymnasium på Gärdet, är en av de friskolor som profiterar på vågen av invällande. Det är en sk förberedande skola för att invandrarna skall kunna klara av sina studier på gymnasiet och eventuellt högskolan. Självklart vill man som svensk se mer av att de går i skolan men inte att skolan ligger i ens egna trakter. Tyvärr tar de extremt mkt plats, och är extremt högljudda så att man ej kan vistas under vissa tider i tex Fältöversten. Men jag ser det som föga troligt att någon av dem skulle vara inblandade. Helt fel tid på dygnet. De har vid 18-tiden en fredag åkt hem till orten. Sen har jag granskat dem, och min känsla är att det inte är gängkriminella som söker sig till just den skolan. Fel klientel.

Hörde ett rykte att det var en blatte som huggit en annan blatte, och Polisen letat igår kväll på cykelvägar efter den misstänkte. Det var säkert 10 motorcykelpoliser som åkte runt på Gärdet och letade blatskis. 20 polisbilar var också inblandade. En polispiket körde som en galning på en gångväg. Jag själv var ute och promenerade och de tittade inte ens på mig. Jag passade inte in på signalement.
Citera
2020-10-10, 11:43
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Q*oii W@llin Östermalms egen husblatte, flera domar för knarkbrott, bor vid Tessinparken. Säljer knark på Östermalm och Lidingö. Finns hur mycket som helst på honom.

Han gömmer knark på olika vindar och källare runt om på Östermalm. Han säljer åt ett gäng i Kista åt Omar El Kalany som greps för att ha skjutit en man i ansiktet.
Omar El Kalany och hans gäng driver all narkotika handel på Östermalm och Lidingö. Spännande när åtalet och fup släpps.

Har han bra grejer? Stöder miljöidén om att handla närodlat. Support your local dealer
Citera
2020-10-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
https://klaragymnasium.se/sthlmostra/

Klara Teoretiska Gymnasium på Gärdet, är en av de friskolor som profiterar på vågen av invällande. Det är en sk förberedande skola för att invandrarna skall kunna klara av sina studier på gymnasiet och eventuellt högskolan. Självklart vill man som svensk se mer av att de går i skolan men inte att skolan ligger i ens egna trakter. Tyvärr tar de extremt mkt plats, och är extremt högljudda så att man ej kan vistas under vissa tider i tex Fältöversten. Men jag ser det som föga troligt att någon av dem skulle vara inblandade. Helt fel tid på dygnet. De har vid 18-tiden en fredag åkt hem till orten. Sen har jag granskat dem, och min känsla är att det inte är gängkriminella som söker sig till just den skolan. Fel klientel.

Hörde ett rykte att det var en blatte som huggit en annan blatte, och Polisen letat igår kväll på cykelvägar efter den misstänkte. Det var säkert 10 motorcykelpoliser som åkte runt på Gärdet och letade blatskis. 20 polisbilar var också inblandade. En polispiket körde som en galning på en gångväg. Jag själv var ute och promenerade och de tittade inte ens på mig. Jag passade inte in på signalement.

Uppenbarligen var deras jakt lyckosam, en är ju redan anhållen. Kanske var så att Josef klampat in på QW territorium och behövde läxas upp.
Citera
2020-10-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemin
Nope, Östermalm är fortf lugnt Bosatt här

https://www.expressen.se/nyheter/krim/har-exploderar-bomben-det-har-ar-inte-sverige/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skadad-man-hittad-pa-gatan-dog

Ja lugnt. Jättelugnt. Sådana här explosioner sker för fan inte ens i Bagdad.
Citera
2020-10-10, 11:57
Medlem
LailaKlangs avatar
Tack för info om Klara TG! Gäller motsvarande för NTI-gymnasiet, som lär husera i samma kontorshus? Det var väl Hermods gymnasium från början. Hur hänger det ihop?
Citera
2020-10-10, 12:01
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaKlang
Tack för info om Klara TG! Gäller motsvarande för NTI-gymnasiet, som lär husera i samma kontorshus? Det var väl Hermods gymnasium från början. Hur hänger det ihop?

Det är Hermods men i en ny tappning som kallas AcadeMedia. En enorm koncern.

Citat:
AcadeMedia bildades 1996 men vår historia sträcker sig betydligt längre tillbaka än så. Vår äldsta verksamhet, Hermods, startade redan 1898 med sina korrespondenskurser, och Pysslingens första förskola öppnade i Nacka 1986.
Citera
2020-10-10, 12:08
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallopshejhopp
Han har just blivit mördad och du sitter och spekulerar om att han inte är hederlig. Vilken klass på dig! Vad ändrar det för något om han nu inte var det? Stärker din världsbild om att inga "hederliga" kan bli knivhuggna? Det har vi sett många exempel på när det händer.

Förövrigt tycker jag inte att man är automatiskt "ohederlig" bara för man köper knark vilket verkar vara narrativet folk i tråden vill sälja utan någon som helst information.
Bra skrivet 👍
Citera
2020-10-10, 12:09
Medlem
Fick fram denna FUP från 2015 gällande mord när jag googlade namnet på BO.

LÄNK TILL FUP
Citera
2020-10-10, 12:10
Medlem
LailaKlangs avatar
Eleverna i området är knappast gängkriminella, men dom tycks dryga ut studiemedlen med diskret handel, för det händer relativt ofta att två hoodies splittar när man dyker upp inom synhåll. Alltid med blicken flackande mellan mobilen i handen och omgivningen. Strategiska stenar/klippor i skogsområdena är konstant upptagna av MENA-typer och av afrikansk härkomst. Sånt fanns inte innan kontorshusen vid T-banan blev "gymnasieskolor".
Citera
2020-10-10, 12:22
Medlem
nikithas avatar
Citat:

Är han kvar i områden kring tessinparken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in