Citat:
Ursprungligen postat av
AsTERIX1
Hej, beställde nyss en dator. Det står i specifikationerna att den har ett ”RTX 2080 Super Ti 11gb” grafikkort. Men det verkar inte finnas ett grafikkort som heter så... kanske det står fel?
Det verkar bara finnas rtx 2080 super (8gb) och rtx 2080 Ti (11gb)??
Något jag missar? Varför står det rtx 2080 super Ti (11gb) i specifikationerna på datorn när ett sådant inte verkar finnas? Kollat på flera hemsidor...
Hej!
Den sidan du länkade till verkar inte vara så seriös med att skriva ut exakt vilka komponenter som har använts, t ex grafikkortet du själv nämnde men även t ex SSD, står bara att det är en "500GB SSD m.2 - Supersnabb "
Det är galet dyrt pris du betalar utan att veta exakt vilka komponenter du betalar för.
Jag gjorde en kundkorg åt dig via Inet och försökte ta likadana saker som var listat, annars tog jag det allra dyraste.
Slutnotan blev på 27167kr, då får du tänka på att grafikkortet går att få 3000kr billigare bara genom att välja annan tillverkare (dessutom så har precis en ny generation släppts) och det finns ingen mening med att betala nypris för förra generationens teknik.
Du kan köpa det allra senaste grafikkortet för en billigare peng SAMT få bättre prestanda, så det är verkligen inget bra köp du gör.
Sedan kan du även köpa Windows 10 för ca 150-250kr på andra sajter, och bara där har du sparat in ytterligare 1000kr.
Köpa på så dyr faktura är enligt mig dumt, men det är inget jag ska lägga mig i. Men kanske går att köpa på delbetalning via KLARNA på inet eller komplett?
Här är din dator fast med de allra dyraste komponenterna jag kunde välja på de komponenter som inte var listat enligt din länk.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/14269237
Det enda i min länk som inte är taget är någon CPU-kylare då det inte står något om det i din färdigbyggda dator.