2020-10-10, 06:28
Bannlyst
Hon har uppvisat tydliga tecken den senaste på att det är helt omöjligt för henne att tänka igenom saker innan hon gör dom.

Att göra så där mot en 80+ År gammal pensionär när man påstår sig krama bibel och stå på de gamlas sida är så fruktansvärt vidrigt att det är obegripligt att partiet inte sparkar henne, det är väl KDS hjärtefråga tillsammans med aborter som hon pissat ner, fattas bara en sexvideo från den där festen(hoppas)!

Är det Mona Sahlin 2.0 som värks fram framför våra ögon?
2020-10-10, 07:04
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Mjo..näh, detta köper jag inte. Etablissemanget vill få Ebba att hamna i onåd nu när hon pressar regeringen. Håll kursen rak Ebba!

Jag håller med.

Verkar som regimens fotsoldater riktat in sig på väljarnas senaste stjärna.

Finns det ens 83-åringar utan partibok?
2020-10-10, 07:27
Avslutad
Gården är värd minst 6 miljoner om man ser på liknande försäljning i år.

Och Ebba tror hon kan betala 3??

Antar att ebbas skuggbudget är uppbyggd på samma sätt.

Löfven borde säga ifrån vid nästa debatt, han ska inte behöva debattera med motståndare som har siffror som bygger på 50% kriminalitet

Jag har röstat på kd i alla år och jag ser att partiet kommer försvinna efter Ebba, skyttedal som enda efterföljare är ju med en afrikansk. Tråkigt men får bli så här
2020-10-10, 07:29
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm6
hennes klipp bygger just på att ge sig på gamlingar som inte har koll och ta det som de har kvar av värde. det som kallas "skam" saknas oavsett vem det är numera. som någon sa så hade det varit smartare att ta det via mäklare men då får man ju betala vad det kostar och då är det inte längre intressant för då kan hon inte göra ett "klipp" och känna sig "smart". hon blev politiker för att hon sysslar med lögner och stjäl, det är en landsförrädare precis som alla de andra i "politiker"skaran.

Hur stor är sannolikheten att en yngre barnfamilj vill sälja? Gamla kan ju tänkas vilja sälja av när de inte orkar med längre. Så varför inte gå på den rätta målgruppen den som man mest sannolikt kan få köpa av. Det är inte att vara ute efter att lura äldre!
2020-10-10, 07:33
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Fy fan så många korkade inlägg i en och samma tråd 😅
”Grisbrottaren” är väl den enda nyktra person här då det var det enda vettiga inlägget, jag håller med på alla punkter där.
Vilken skitstorm mot Ebba, helt taget ur luften utan någon som helst anledning vad jag kan se.
Är det avundsjuka som skapar stormen tro?
Såna affärer sker dagligen och oftast går det obemärkt förbi då det inte är några som helst konstigheter att göra en affär utan mäklare.
Nu ångrar sig gubben av diverse anledning men kontrakt är skrivet och då är det ju en moralisk fråga och inte en juridisk för Ebba.
Ni pratar som om gubbens vore senil, men de flesta gubbar i hans ålder är nog smartare än valfri politiker eller åtminstone jämbördiga så vad är problemet egentligen.....?
Skitstormen handlar om att från medias sida hålla fokus från Sossarnas svek att ge efter i migrationsfrågan till Miljöpartiet.
Först började man attackera Ebba för att hon har festat i Covidtider och att hennes kompis blivit skjutsad av Säpo.
Sedan öser man på med en vinklad artikel om ett husköp.
All fokus ska bort från svetsaren.
Lyckas man dessutom att försvaga KD blir det svårare att bilda en högerregering.
2020-10-10, 07:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsmula
En grannfastighet med hälften så stor tomt såldes för 7.1m 2011, den aktuella tomten ligger dessutom bättre till med tanke på grannfastigheter. Gissar att tomten är styckbar och därför kan inbringa köpvärdet med avstyckad mark.
Klart 3.9m är rena svindleriet och Ebba Busch ska stå till svars både som individ och politiker.

Vad man kan se är att tomterna i området varierar mycket i storlek. Kläck ur dig vilken adress det gäller så får vi andra göra vår egen bedömning.
2020-10-10, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Skitstormen handlar om att från medias sida hålla fokus från Sossarnas svek att ge efter i migrationsfrågan till Miljöpartiet.
Först började man attackera Ebba för att hon har festat i Covidtider och att hennes kompis blivit skjutsad av Säpo.
Lyckas man dessutom att försvaga KD blir det svårare att bilda en högerregering.

Precis, det är min uppfattning också. Bort med all uppmärksamhet från Estonia, Fiffel Måna, Löfven och annan problematik kopplad till regeringen. Nu jävlar ska MSM ta en bris och få det att framstå som en orkan för att flytta fokus från den fullkomligt inkompetenta, dysfunktionella och fallfärdiga regeringen, så kanske den står sig någon vecka extra åtminstone.
2020-10-10, 08:21
Medlem
Jack-Ryans avatar
Säger väl en hel del om vilken sorts person EB är. Man gör inte så. Fy skäms!
2020-10-10, 08:28
Medlem
Korv-Bajss avatar
Utan att ha inhämtat någon annan information i denna historia än Expressens egen artikel
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
kan jag inte dra någon annan slutsats än att det enda syftet med artikeln
är att förtala Ebba (som jag för övrigt inte har fem öre till övers för), av
förmodar jag av politiska skäl.

Dom det är mest synd om i den här historien är svenska folket som har en
sådan äckligt rutten journalistkår tillsammans med en sådan äckligt rutten maktelit.
2020-10-10, 08:35
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren

En mycket trolig anledning 👆🏻
2020-10-10, 08:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Hon har uppvisat tydliga tecken den senaste på att det är helt omöjligt för henne att tänka igenom saker innan hon gör dom.

Att göra så där mot en 80+ År gammal pensionär när man påstår sig krama bibel och stå på de gamlas sida är så fruktansvärt vidrigt att det är obegripligt att partiet inte sparkar henne, det är väl KDS hjärtefråga tillsammans med aborter som hon pissat ner, fattas bara en sexvideo från den där festen(hoppas)!

Är det Mona Sahlin 2.0 som värks fram framför våra ögon?

Jag har som sagt inget till övers för Ebba, men vad ska hon göra då?

Citat:
Ursprungligen postat av Ebba i Expressen
Men som jag har sagt till dig i den här intervjun, är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja, och det är så, tvärt emot hur jag uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet och vi reder ut det med de två andra personer som nu gör anspråk på fastigheten, kommer jag självfallet inte att fullfölja detta.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Det verkar ju som om gubben är ju senil och tappar kollen på vad han gör.

Kan det vara så att Ebba har råkat trampa några andra på tårna som har
planerat att blåsa gubben på fastigheten?
Citat:
Ursprungligen postat av Samma Expressen-artikel
Två andra personer som hävdar själva att de har anspråk på fastigheten. De har egna ekonomiska intressen i fastigheten.
2020-10-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det spekuleras vitt och brett om det här. Det här faktafelet i trådstarten visar alltför tydligt att det här är en storm i ett vattnaglas och att Ebba inte gjort något fel.

Fastigheten såldes för 400000 kronor över taxeringsvärdet, men 300000 under det uppskattade marknadsvärdet

Vidare är hela den stora tomten igenväxt med stora träd flera tiotal år gamla. Huset är inte underhållet på årtionden, utan i behov av en ordentlig upprustning som kommer att kosta miljoner, då det inte är vinterrustat, utan ett sommarställe, bl a utan vatten och avlopp. Det kommer att ta flera år innan huset är i beboeligt skick permanent.

Att köpeskillingen ligger under marknadsvärdet är således inget konstigt – inte heller att Ebba först bjöd under taxeringsvärdet, då fastigheten är i så bedrövligt skick. Det är nämligen svårt att uppskatta hur mycket det kommer att kosta att helrenovera huset, och då fastigheten ligger i just Marielund, är det mest läget man betalar för. (Eventuellt har Ebba köpt fastigheten för att låta riva huset och bygga nytt, men det är bara spekulationer.)

Inget tyder på att Esbjörn skulle vara dement. Han säger att han inte minns "när" han skrivit kontraktet, inte att han inte minns "att" han gjort det. Det är en bagatell utan betydelse.
Efter att Esbjörn gjort affären och skrivit på kontraktet, har en granne och en släkting känt sig snuvade och utövat påtryckningar mot honom för att själva kunna lägga rabarber på fastigheten.
Det finns inget i den information vi fått hittills som talar emot att de är de riktiga skurkarna i sammanhanget som tvingar in Esbjörn i en rättstvist, där han faktiskt undertecknat ett bindande kontrakt.

Om det nu inte är ett sånt klipp för EBT så kan hon ju då med enkelhet avstå från köpet istället för att dra in advokater? Är det dessutom en granne som är bitter så finns ytterligare en anledning att avstå köpet.

Nej EBT är en riktig häxa, allt som rullat ut nu på slutet är helt klart bara toppen på ett isberg och säger allt om hennes karaktär. EBT är en översittare som tror att jorden snurrar kring henne, inga lagar och regler i samhället, skrivna eller oskrivna gäller henne!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in