2020-10-09, 23:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nja, han är redan 30. Tror inte att han håller ända tills som tidigast när han är 35.

Hade för mig han var 29, men jag mindes fel. Att han håller hela vägen till 35 är jag inte 100 på men det blir på sin höjd sista säsongen som han börjar dippa.

Citat:
Nästa säsong: Nej, jag skulle kunna sätta en hel del på att de inte ens vinner Campbell Bowl.
Efter det är det svårare att sia.

Jag tror dock att de kommer att ha bättre möjligheter än Nucks nästa säsong.

Du får troligen rätt, för jag ser inte Flames som det bästa laget i Western. Men det är helt klart ett av lagen som skulle kunna ställa till med något. Nucks beror helt på vad om får tag på i backväg. Tanev måste ersättas av en annan bra defensiv back.
Citera
2020-10-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hade för mig han var 29, men jag mindes fel. Att han håller hela vägen till 35 är jag inte 100 på men det blir på sin höjd sista säsongen som han börjar dippa.

Du får troligen rätt, för jag ser inte Flames som det bästa laget i Western. Men det är helt klart ett av lagen som skulle kunna ställa till med något. Nucks beror helt på vad om får tag på i backväg. Tanev måste ersättas av en annan bra defensiv back.

Du menar näst sista? Han kommer att vara knappt 31 när nästa säsong är tänkt att dra igång.

Ja, Tanev skulle behöva ersättas av en annan bra defensiv back, men frågan är vad de har råd med. De fick visserligen Holtby till ett bra pris, men det var likväl ungefär 1 miljon mer än vad Markström hade.
Dessutom kan de inte låsa upp för mycket pengar på längre kontrakt nu med Hughes och Petterssons kontraktsförlängningar runt hörnet och de måste så klart vara prio.

Drömscenariot den här säsongen är väl typ att spelare överpresterar och att de kan få in en riktigt bra spelare nära transferfönstrets stängning som blir UFA efter säsongen och som går att få in under lönetaket.
Citera
2020-10-10, 00:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Du menar näst sista? Han kommer att vara knappt 31 när nästa säsong är tänkt att dra igång.

Oj, inte ens nyss fyllda 30. Undrar vem jag har blandat ihop med, jag hade placerat honom som att snart fylla 30 och så blir han snart 31. Nåja, första 4 säsongerna kommer han vara klass som minst, och det är bra chans att han håller hela kontraktet ut.

Citat:
Ja, Tanev skulle behöva ersättas av en annan bra defensiv back, men frågan är vad de har råd med. De fick visserligen Holtby till ett bra pris, men det var likväl ungefär 1 miljon mer än vad Markström hade.
Dessutom kan de inte låsa upp för mycket pengar på längre kontrakt nu med Hughes och Petterssons kontraktsförlängningar runt hörnet och de måste så klart vara prio.

Drömscenariot den här säsongen är väl typ att spelare överpresterar och att de kan få in en riktigt bra spelare nära transferfönstrets stängning som blir UFA efter säsongen och som går att få in under lönetaket.

Finns det någon bra defensiv back som går att lura på ett ettårskontrakt? Dom skulle ju kunna ge rätt fett med pengar i en säsong. Dom har gott om cap space nu, det är när Hughes, Pettersson och även Demko som du inte får glömma ska förlängas som det blir tight.

Tur att iaf Boeser har kontrakt tills Erikssons kontrakt tar slut.
Senast redigerad av Trollfeeder 2020-10-10 kl. 00:09.
Citera
2020-10-10, 00:25
Medlem
Citat:
Finns det någon bra defensiv back som går att lura på ett ettårskontrakt? Dom skulle ju kunna ge rätt fett med pengar i en säsong. Dom har gott om cap space nu, det är när Hughes, Pettersson och även Demko som du inte får glömma ska förlängas som det blir tight.

Tur att iaf Boeser har kontrakt tills Erikssons kontrakt tar slut.

Demko är klurig. Han har ju uppenbarligen en väldigt hög högstanivå, men han var inte lika bra under grundserien. Vad som behöver bli besvarat under nästa säsong:
1) Håller han som förstamålvakt?
1b) Om inte, nöjer han sig med att vara andremålvakt (och få betalt som en sådan)?
Citera
2020-10-10, 00:30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Säsongen har inte satts än men den kommer nog inte starta i år i alla fall.

Jag tyckte mig läsa (eller höra i ett video-klipp) att säsongen är tänkt att börja 1:a Januari.
Kan tyvärr inte minnas exakt källa, men mycket möjligt att det var på NHL's hemsida.
Citera
2020-10-10, 00:37
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tyckte mig läsa (eller höra i ett video-klipp) att säsongen är tänkt att börja 1:a Januari.
Kan tyvärr inte minnas exakt källa, men mycket möjligt att det var på NHL's hemsida.
Bettman säger Jan 1 som startdatum.
Bara att hålla tummarna.
Citera
2020-10-10, 01:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Demko är klurig. Han har ju uppenbarligen en väldigt hög högstanivå, men han var inte lika bra under grundserien. Vad som behöver bli besvarat under nästa säsong:
1) Håller han som förstamålvakt?
1b) Om inte, nöjer han sig med att vara andremålvakt (och få betalt som en sådan)?

Demko är framtiden som det ser ut nu, sen har han kvar att bevis att han håller som förstamålis över tid. Gör han inte det under säsongen så lär han nog både acceptera andraspade och kontrakt som sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Bettman säger Jan 1 som startdatum.
Bara att hålla tummarna.

Det är preliminärt, inte satt än. 1 Jan är det bästa vi kan hoppas på.
Citera
2020-10-10, 01:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Det är preliminärt, inte satt än. 1 Jan är det bästa vi kan hoppas på.
Självfallet.
Man får ju vara bra dum om man tar det som hugget i sten under dessa förutsättningar.
Citera
2020-10-10, 13:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Blues gav alltså Krug 6.5 mille per säsong i 7 år?!

Varför satsar dom inte på Pietrangelo istället? Han kan väl inte ha krävt så mycket mer?
Citera
2020-10-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Flames klagar nog inte. Stora chanser de får en SC med Markström i målet.
Gemensamt för de lag som vinner SC är att de har en toppmålvakt och en ledande topplina som även gör skitjobbet bakåt. Oavsett Markström så saknar Flames det senare. Tror mer på Washington om de kan offra några picks vid trejddeadline för att vässa laget.

Jag tror att lagen måste se båda målvakterna i truppen som en enhet. Om Markström har fyra bra år kan han vara en mentor de två sista säsongerna för någon som är up and coming. Då kanske de har målvaktsposten säkrad för 7-8 mille. Ger Flames fyra år att hitta han som ska ta över. Att lägga 10 mille på en målvakt är tokigt tycker jag. Både Lundqvist och Holtby är bra lösningar för sina nya lag, som får en målvaktsduo som kompletterar varandra.
Citera
2020-10-10, 17:01
Medlem
Citat:
Blues gav alltså Krug 6.5 mille per säsong i 7 år?!

Varför satsar dom inte på Pietrangelo istället? Han kan väl inte ha krävt så mycket mer?
Tror inte han nöjer sig under 9-10 mil per säsong.
Citera
2020-10-10, 17:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Tror inte han nöjer sig under 9-10 mil per säsong.

Att kräva 9-10 i det här läget är hybris. Men vi får väl se vad han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in