2020-10-09, 23:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
WOW
Biden Live nu i Las Vegas. 18000 live, mer än något Trump rally
https://www.youtube.com/watch?v=BE6YP23CWHg

EDIT: Satan, total gåshud på uppslutningen där från Las Vegas! Det är ju kilometer efter kilometer!
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-10-10 kl. 00:00.
2020-10-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Det ska otroligt mycket till för att Biden ska vinna i Pennsylvania, Michigan och Wisconsin tillsammans.

Dessa opinionsundersökningar snackar bara en massa skit.

Men ja, det kommer bli jämnt, och det är troligtvis att det är dessa tre stater + florida som kmr avgöra.
Florida har jag som säker Trump, enligt min formel från förra valet: Om det är jämt i OU så är det en säker Trump-stat.

De övriga tre tror jag han förlorar.

Pennsylvania: +7,1 Biden
Michigan: +6,7 Biden
Wisconsin: +5,5 Biden

Vad som måste ha skett för att Trump ska kunna vinna är att folk har blivit ännu mer obenägna att erkänna att de röstar Trump den här gången, eller att opinionsinstituten är ännu mer korrumperade nu än då. Jag utesluter inte något av detta men jag tror inte på det idag i alla fall.
2020-10-10, 00:11
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
WOW
Biden Live nu i Las Vegas. 18000 live, mer än något Trump rally
https://www.youtube.com/watch?v=BE6YP23CWHg

EDIT: Satan, total gåshud på uppslutningen där från Las Vegas! Det är ju kilometer efter kilometer!

Ok, jag säger inte emot, men hur vet vi att det var 18,000 i publiken? Det kan mycket väl vara så, men jag har inte sett någon trovärdig källa som understryker detta.
2020-10-10, 00:17
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
North Carolina? Arizona? Sen Räcker det med en av Penn, MN, MI eller WI... Ni kan inte gå efter pollsen...
North Carolina och Arizona ser jag också som troliga Trump stater. Men Florida ser jag nog som 50/50. Att vinna Penn, MN, Mi eller WI kommer bli oerhört svårt. WI är väl kanske möjligt men det blir svårt.

Att vinna alla dessa swing-states på valdagen kommer kräva ett otroligt kampanjande ifrån Trump. Men kör han 3-4 stater per dag de sista 20 dagarna så kan det gå men även jag som också är ”Pro-Trump” inser att det är ett tufft läge för Trump just nu.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-10 kl. 00:20.
2020-10-10, 00:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
North Carolina och Arizona ser jag också som troliga Trump stater. Men Florida ser jag nog som 50/50. Att vinna Penn, MN, Mi eller WI kommer bli oerhört svårt. WI är väl kanske möjligt men det blir svårt.

Att vinna alla dessa swing-states på valdagen kommer kräva ett otroligt kampanjande ifrån Trump. Men kör han 3-4 stater per dag de sista 20 dagarna så kan det gå men även jag som också är ”Pro-Trump” inser att det är ett tufft läge för Trump just nu.
Min syster har bott i Minnesota sedan 90-talet, och hon liksom hennes gubbe röstar på demokraterna. Men båda säger att de är oroliga över att Trump ska vinna Minnesota, enligt de så är stödet för Biden i MN lågt jämfört med hur det var med Hillary, Obama, Kerry eller Gore.

Samtidigt så säger de att fler och fler Minnesotans röstar på GOP.
2020-10-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Min syster har bott i Minnesota sedan 90-talet, och hon liksom hennes gubbe röstar på demokraterna. Men båda säger att de är oroliga över att Trump ska vinna Minnesota, enligt de så är stödet för Biden i MN lågt jämfört med hur det var med Hillary, Obama, Kerry eller Gore.

Men... alla polls säger ju tvärtom

Kan vi inte lita på media???
2020-10-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har säkrat så pass mycket får han dem är det klart sedan är det så få elektorer som det gäller om men han kommer komma upp mot 300 elektor Biden, Tja tror att du ska ta i beaktning folket dömer Trump på det han agerat med viruset och allt annat är skit vart för befolkningen för han forts nedvärdera viruset och dyl ser gemeneman i US som inget bra!

Eller så har du fel. Det vore ju inte första gången, eller hur?

Let's face it, du har inte den blekaste aning om vad det amerikanska folket tänker.
2020-10-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra att vi är på samma våglängd här.

Den stora skiljelinjen går mellan sådana som mig som bara vill att Sverige ska vara ett så rikt och lyckligt land att leva i för mig och mina barn och barnbarn (och detta innefattar en invandringspolitik som samhället kan klara av).

Och de som vill se en viss hudfärg eller viss ögonvinkel för all framtid på de som bor i Sverige. Detta stödjer inte jag, har aldrig gjort, och det är ett ovetenskapligt och destruktivt sätt att se på saker. För att återknyta till USA, detta är känslorna som Trump just nu försöker spela på.

Vilken tur att Trump inte bryr sig om hudfärg eller ras öht. Det har han aldrig gjort. Trump är ju den du borde gilla, fast du låter ju istället TV:n tala om för dig vad du ska tycka.
2020-10-10, 00:48
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Jag säger då det. Du har hört talas om en Pandemi ? Under dessa år har Trump byggt upp USAs försvar, sänkt skatter, tagit tillbaka företags beskattning (Apple mfl) omförhandla trade agreements osv, Long term good. Listan är otroligt lång, längre än de 4 senaste Presidenter sammanlagt.

..USA gick som tåget och kommer framåt gå som tåget. Om du tror att någon skall kunna vända en skuta som seglats fel i 45år på ett par år ja då räcker nog inte Bidens 47år i USAs politik heller till.

Trumponomics är det USA men även västvärlden behöver. Europa behöver också anamma deregulation och skattesänkningar.

Behöver vi Trumponomics?
Han lovade en årlig ökning av BNP med 5-6 procent, men det blev så här

2014 +2,5 % Obama
2015 +2,9 % Obama
2016 +1,6 % Obama
2017 +2,2 % Trump
2018 +2,9 % Trump
2019 +2,3 % Trump

Dessutom lovande han att få bort budgetunderskottet på nolltid. 2016 var underskottet 585 miljarder och 2019 var det 984 miljarder.

Jag vet att många säger ett se på börsen, den går som tåget. Men det är väl inget mått på hur landets ekonomi går, snarare ett mått på människors förväntningar. Det finns ju inte mycket annat att investera i som ger avkastning än börsen och när många köper så går ju priset upp.
Det är bar att se på hur det är här hemma. Sveriges ekonomi är väl inte mycket att hänga i julgranen nu, men härom dagen var all time high på Stockholmsbörsen.
2020-10-10, 00:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Men... alla polls säger ju tvärtom

Kan vi inte lita på media???
Visst är det så. Men jag litar inte överhuvudtaget på några polls som har ngt med politik att göra, och jag tycker att fler borde göra det samma. Kollar man genom alla de olika mätningarna vid de 6 sista presidentvalen så ser man snabbt att mätningarna från Gallup i praktiken är de enda som är relevanta.

Min svåger som har varit demokrat hela hans liv, säger att stödet för Biden är inte alls lika märkbart i Minnesota som det stödet för tidigare presidentkandidater från Dems har varit, och att demokraterna har tappat många väljare i Minnesota under de sista 10-15 åren - samtidigt som stödet för GOP har växt i den delstaten.
2020-10-10, 00:56
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Det skulle inte förvåna mig om Minnesota blir rött detta valet. Någon utav de sk swing-states Penn, MN, Mi eller WI kommer ju gå till Trump.

Frågan är bara vilken.

Något som är intresserat förövrigt som jag läste är att Trump Kampanjen använder sig utav samma teknik som Brexit Partiet i UK använde sig utav under EU-valet och som var väldigt korrekt i sina bedömningar.

Sen ska man heller inte glömma att Trump kampanjen knackar två miljoner dörrar i veckan och har gjort det i flera månader, vilket visade sig vara en av huvudnycklarna till Obamas omval 2012. Men detta har Biden kampanjen avfärdat gång på gång med hänvisning till corona bara fram tills någon vecka sedan då man helt plötsligt bestämde sig för att man också skulle börja knacka dörrar. Intern data måste väl visat på att valet är tightare än vad massmedias mätningar visar 😂
2020-10-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det skulle inte förvåna mig om Minnesota blir rött detta valet. Någon utav de sk swing-states Penn, MN, Mi eller WI kommer ju gå till Trump.

Frågan är bara vilken.

Något som är intresserat förövrigt som jag läste är att Trump Kampanjen använder sig utav samma teknik som Brexit Partiet i UK använde sig utav under EU-valet och som var väldigt korrekt i sina bedömningar.

Sen ska man heller inte glömma att Trump kampanjen knackar två miljoner dörrar i veckan och har gjort det i flera månader, vilket visade sig vara en av huvudnycklarna till Obamas omval 2012. Men detta har Biden kampanjen avfärdat gång på gång med hänvisning till corona bara fram tills någon vecka sedan då man helt plötsligt bestämde sig för att man också skulle börja knacka dörrar. Intern data måste väl visat på att valet är tightare än vad massmedias mätningar visar 😂

Precis, anledningen till dörrknackningen av Biden-kampanjen är att de vet att verkligheten är långt, långt ifrån vad pollsen visar. Tydligt tecken på panik. Helt plötsligt var inte corona så jävla viktigt längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in