2020-10-09, 22:23
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag sitter och leker lite med RCPs ”interactive map”. För mig är det omöjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du på kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svårt att få ihop matematiken.

Jag har Ohio, Florida och Texas i Trump-kolumnen men det räcker ändå inte.

hade du lättare att få ihop matematiken inför valet 2016? Personligen satte jag Trump som segrare då - och tror han vinner igen. Jag ser ingen logik i polls efter 2016s kapitala felbedömningar. Många institut trodde Killary skulle vinna typ 85-95% säkerhet. Fäster liten tilltro till dessa polls.
2020-10-09, 22:24
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Jag sitter och leker lite med RCPs ”interactive map”. För mig är det omöjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du på kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svårt att få ihop matematiken.

North Carolina? Arizona? Sen Räcker det med en av Penn, MN, MI eller WI... Ni kan inte gå efter pollsen...
2020-10-09, 22:24
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja totalt sätt är Sverige fortfarande ett fantastiskt land. Men ser också alla problem som har kommit med flumvänsterns (läs huvudsakligen Miljöpartiet, Vänstern och Centern) inflytande på politiken.

Sverige var ett fantastiskt land en gång i tiden, men tyvärr är detta inte längre applicerbart.
Senast redigerad av IQ-145 2020-10-09 kl. 22:28.
2020-10-09, 22:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Här har du Bidens viktigaste vallöften, för alla de stora områderna;

* A national test and trace programme for Covid
* Raise minimum wage and invest in green energy
* Criminal justice reform, grants for minority communities
* Rejoin global climate accord
* Restore America's reputation including Take on China
* Expand Obamacare
* Undo Trump's policies on Immigration
* Universal pre-school, expand free college

Edit: Alltså lite grann som där Sverige befinner sig idag och det kan ju inte vara helt fel.

Finns inget där, utav substans som Trump inte vill fixa.., i längden.

Du kommer att bli besviken, riktigt besviken.
2020-10-09, 22:26
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men snälla du, detta har inte skett de senaste 3.5åren, utan sedan 1970-talet. Trump är den som adresserat detta problem sedan mitten av 80-talet (!)
Exempel https://youtu.be/nAgJAxkALyc

Du tittar dock enbart på skuldsidan, få länder har såna massiva tillgångar. USA kommer kunna få ned sin statskuldsnivå den dagen det fokuseras kring detta.

Det är givetvis riktigt att statsskulden länge har accelererat i USA, men Trump har urholkat den amerikanska ekonomin på ett sätt som aldrig tidigare.

Biden kan naturligtvis inte göra det lika illa!

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/kungen-av-skuld-satter-nytt-rekord-usa-gar-back-en-biljon-1

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/02/13/usas-statsskuld-slog-nytt-rekord-22-biljoner-dollar

"Statsskulden är nu officiellt 22,01 biljoner, uppger det amerikanska finansministeriet i sin dagliga rapport. Skulden har ökat betydligt sedan Donald Trumps tillträdde som president för drygt två år sedan. Sedan dess har skulden vuxit från 19,95 biljoner till nuvarande 22.

Det är framför allt Trumps stora skattereform, som gynnade rika samt företag, som har lett till den kraftiga tillväxten av statsskulden och budgetunderskottet

Budgetunderskottet beräknas i år bli minst 897 miljarder dollar - det är drygt 15 procent mer än i fjol."
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-09 kl. 22:30.
2020-10-09, 22:27
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:

Det behövs ingen storslagen "formel" här...fråga bara Nixter.
2020-10-09, 22:28
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Visst, Harris körde raskortet mot Biden, med all rätta, då han inte bara hade en KKK-ledare som sin livsmentor, men även var i fronten för desegrering. Givetvis blir demokraternas charad endast löjlig. Harris har fått svälja stoltheten i utbyte mot att hon har blivit lovad att få presidentposten ifall demokraterna vinner valet. Hon har gått sängvägen hela sitt liv, så den här uppoffringen är en fis i rymden för henne.

Högst anmärkningvärt att Harris kallar Biden för rasse för att minuten senare acceptera att bli hans VP. Jo Biden har ju en historia (som Demokraterna) i att se ned på svarta. Mindre smickrande att se Biden hålla handen på KKK ledaren. Tänk att han kommer undan med det. Problemet för Trump och Republikanerna är att svarta inte fattar att de styrs av Demokraterna. Bara att titta på stora städer som styrts av Demokraterna i evigheter.
2020-10-09, 22:29
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns inget där, utav substans som Trump inte vill fixa.., i längden.

Du kommer att bli besviken, riktigt besviken.

Jo, jo, Trumps stora sjukvårdsreform skall presenteras om två veckor, nu igen, och igen, och igen, och igen.....
2020-10-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
hade du lättare att få ihop matematiken inför valet 2016? Personligen satte jag Trump som segrare då - och tror han vinner igen. Jag ser ingen logik i polls efter 2016s kapitala felbedömningar. Många institut trodde Killary skulle vinna typ 85-95% säkerhet. Fäster liten tilltro till dessa polls.
Ja, men jag var betydligt bättre insatt den gången och jag jobbar nu på att nå tillbaka dit, därav frågan. Då prickade jag in samtliga stater utom en, New Hampshire tror jag, eller om det var Minnesota.

Men den här gången kan jag helt enkelt, ännu så länge, inte se en Trump-seger.
2020-10-09, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Menar du på fullaste allvar att Sverige befinner sig i ett "bra läge" just nu?

Jämfört med USA, ja definitivt:

USA statsskuld 110% av BNP
Sverige statsskuld 40% av BNP

USA progressivitet bland befolkningen: Tveksamt, mest på kusterna
Sverige progressivitet bland befolkningen: Stor acceptans

USA våld och vapen: Utbrett, oroligheter samt att det i stora delar är legalt att bära vapen
Sverige våld och vapen: Stora problem men begränsat till vissa invandrarområden

USA konkurrenskraft/framtid: Svag generellt, men stor inom IT sektorn
Sverige konkurrenskraft/framtid: Mycket stor, världsledande inom IT och industri
2020-10-09, 22:32
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:

Han behöver vinna alla delstater han vann förra valet, men det räcker att han bara vinner Michigan eller Pennsylvania bland ”Rust Belt”-delstaterna.

Jag tror att han kommer att ta hem alla delstater som han gjorde 2016, dock kan det bli problem med någon/några av ”Rust Belt”-delstaterna, och det är dem som kommer avgöra valet.
2020-10-09, 22:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Han behöver vinna alla delstater han vann förra valet, men det räcker att han bara vinner Michigan eller Pennsylvania bland ”Rust Belt”-delstaterna.

Jag tror att han kommer att ta hem alla delstater som han gjorde 2016, dock kan det bli problem med någon/några av ”Rust Belt”-delstaterna, och det är dem som kommer avgöra valet.
Biden leder i de delstaterna tryggt enl den sista poll som kom ut....
Håller i sig så är han över 270 tryggt med dem redan förmodligen säkrat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in