2020-10-09, 20:40
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, han fick ju försörja henne också hela tiden och det kanske var det som Ts familj inte gillade. Konstigt tycker jag att inte försvaret tryckt någon gång på detta att han länge försörjt henne. Det ursäktar förstås inget mord. Men det visar ju iallafall hur situationen var och vad Ts släktingar kan ha tyckt om detta.
Det verkar ju som om T var verkligen trött på situationen eftersom han tom var beredd att åka till USA.
Kanske pappan var där och fullbordade mordet medan T åkte till Ljungskile för att folk skulle vittna om att han inte var hemma när det hände. Sedan när T kom hem fick han hjälpa till att städa och klev i blodet på golvet och satte fingeravtryck på al. folie när han packade in huvudet. Skulle pappan ha varit där, hade han förstås plasthandskar på sig och avsatte inget DNA någonstans. T glömde den biten i tumultet och avsatte fingeravtryck på folien.
Men T kan ju inte berätta sanningen hur det kunde ha gått till. Bara neka till att han var skyldig till själva mordet.
...och familjen/ pappan hade rätt när det ropades i TR att T är ingen mördare...!
Tror inte det.
Citera
2020-10-09, 21:02
Medlem
Citat:
Kanske pappan var där och fullbordade mordet medan T åkte till Ljungskile för att folk skulle vittna om att han inte var hemma när det hände. Sedan när T kom hem fick han hjälpa till att städa och klev i blodet på golvet och satte fingeravtryck på al. folie när han packade in huvudet. Skulle pappan ha varit där, hade han förstås plasthandskar på sig och avsatte inget DNA någonstans. T glömde den biten i tumultet och avsatte fingeravtryck på folien.
Men T kan ju inte berätta sanningen hur det kunde ha gått till. Bara neka till att han var skyldig till själva mordet.
Tror det finns betydligt lättare sätt att se till så att en 17-årig tjej håller sig borta än att ha ihjäl henne med allt det drar med sig. Det utesluter ju inte att han fått hjälp att röja undan henne utan att de varit i lägenheten. Var hans släkt och kompisar på sina jobb t.ex. på Måndagen när han var hem stup i kvarten. Farbroderns bilskrot (ligger i min lilla by, Munkedal) genomsöktes hursomhelst av polis.
Citera
2020-10-09, 21:27
Medlem
Han kan ju klara sig undan mord, den möjligheten finns. Men jag kan inte se att han skulle kunna klara sig undan grov misshandel och vållande till annans död i sådana fall. Skadorna på huvudet är av sådant slag och så pass många att de nästan måste ha uppkommit genom annans handaverkande. Omständigheterna i övrigt är sådana att det bör vara styrkt att Wilma har avlidit i lägenheten den dagen och vid ungefär den tidpunkten som åklagaren gör gällande. Däremot vet man ju inte exakt hur hon dog så man kanske inte kan styrka att T*shko verkligen var likgiltig inför Wilmas öde.
Citera
2020-10-09, 22:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Han kan ju klara sig undan mord, den möjligheten finns. Men jag kan inte se att han skulle kunna klara sig undan grov misshandel och vållande till annans död i sådana fall. Skadorna på huvudet är av sådant slag och så pass många att de nästan måste ha uppkommit genom annans handaverkande. Omständigheterna i övrigt är sådana att det bör vara styrkt att Wilma har avlidit i lägenheten den dagen och vid ungefär den tidpunkten som åklagaren gör gällande. Däremot vet man ju inte exakt hur hon dog så man kanske inte kan styrka att T*shko verkligen var likgiltig inför Wilmas öde.
Ringde han 112? Nä..så motsatsen till att ringa om hjälp är? Likgiltighet...
Bryr man sig om sin ”största kärlek” så gör man allt för den personen.
Citera
2020-10-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sant! Tänkte om det var så att han tvingat henne att ha sex en sista gång.
Tror ju absolut att det var hon som gjort slut och var på väg att flytta.

Ja, vem vet.
Kanske hade han en intim stund med Wilma i duschen. Men frågan är om hon levde då...
Hemska tanke!
Citera
2020-10-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ja, han fick ju försörja henne också hela tiden och det kanske var det som Ts familj inte gillade. Konstigt tycker jag att inte försvaret tryckt någon gång på detta att han länge försörjt henne. Det ursäktar förstås inget mord. Men det visar ju iallafall hur situationen var och vad Ts släktingar kan ha tyckt om detta.
Det verkar ju som om T var verkligen trött på situationen eftersom han tom var beredd att åka till USA.

Om det nu hypotetiskt skulle vara pappan som "fullbordade mordet", vad är han då för en människa som låter sin son avtjäna ett mångårigt fängelsestraff?
Citera
2020-10-09, 22:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Precis, att mörda sin påstådda största kärlek så är det nog inte så mycket kärlek där.
Citera
2020-10-09, 22:52
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis då dödsorsaken inte är fastställd så kan hon ju rent teoretiskt även om det är mycket osannolikt. Så jag är inte hundra på att det blir mord. Jag är inte heller säker på att det blir livstid även om det blir mord.
Citera
2020-10-09, 22:57
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis då dödsorsaken inte är fastställd så kan hon ju rent teoretiskt även om det är mycket osannolikt. Så jag är inte hundra på att det blir mord. Jag är inte heller säker på att det blir livstid även om det blir mord.
Det finns släpspår från vardagsrummet samt blodigt hår-spår vid en list. Hon låg avliden på sängen och Ts fotspår är avsatta i fuktigt blod i vardagsrummet. Om han inte får livstid i HR för mord - då kommer ingen någonsin få det. Det handar inte enbart om bevis in absurdum utan om "bortom rimligt tvivel". Här finns inga "rimliga tvivel". Vi skall också tänka på att det är människor som dömer, inte robotar. Juridik är inte någon exakt vetenskap. Jag tror det är ganska låga odds på att det blir livstid även i HR.
Citera
2020-10-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns släpspår från vardagsrummet samt blodigt hår-spår vid en list. Hon låg avliden på sängen och Ts fotspår är avsatta i fuktigt blod i vardagsrummet. Om han inte får livstid i HR för mord - då kommer ingen någonsin få det. Det handar inte enbart om bevis in absurdum utan om "bortom rimligt tvivel". Här finns inga "rimliga tvivel". Vi skall också tänka på att det är människor som dömer, inte robotar. Juridik är inte någon exakt vetenskap. Jag tror det är ganska låga odds på att det blir livstid även i HR.
Ja jag skrev att jag inte är helt säker.

Detta är just på grund av att det ska till väldigt extrema omständigheter för livstid enligt den gamla lydelsen och man vet aldrig hur rätten resonerar när det kommer till det.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2020-10-09 kl. 23:12.
Citera
2020-10-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ja jag skrev att jag inte är helt säker.
Man kan aldrig vara säker. Men jag har riktigt svårt att tro att domarna inte knyter ihop säcken och fastställer tingsrättens dom.
Citera
2020-10-10, 06:07
Medlem
.
Då var även hovrättens förhandling avslutad. Inget nytt i sak har tillkommit.
De invändningar som framförts från försvaret och den tilltalade, är mer riktade till den mediala församlingen än till HR.

Eftersom det är en väl genomförd polisutredning och en väl motiverad dom från TR skulle jag bli förvånad om inte HR kommer till samma resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in