2020-10-09, 20:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Yepp, varierar dock givetvis stat för stat.
Du ser inget problem med att man undersamplar svarta i t ex Ohio (12%)? Och du sa att man (Trafalgar) hade 6% för lite vita...som då betyder, om det nu ska bli en bra, mer rättvisare spridning, att man helst bör ha hela 88.9% vita i den Ohio-pollen (jag länkade till).
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-09 kl. 21:01. Anledning: Addendum
2020-10-09, 20:58
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
har roat mig med att i stort sett bara läst här i tråden, och bara att hålla med. fattar dessutom inte varför det är jättedebatt om polls - dessa var ju totalt fel i förra valet. Min känsla är att Trump vinner igen, om inte Amerikanen helt har tappat det ( vilket såklart inte kan uteslutas)

Efter alla bränder och upplopp bara måste Trump vinna. Enligt "ansedda" NYT så var Killary favorit till 96% i förra valrörelsen.

Jag håller fullständigt med dig. Förstår inte heller varför folk sätter så stort värde på polls, Särskilt då det handlar om Trump. 2016 visade sig de flesta polls vara helt åt fanders. Det finns en stor andel av människor som röstar på Trump som flyger under radarn. Ingen skillnad 2020 från 2016.

Med det sagt så har Trump en rejäl uppförsbacke. Han har fler inflytelserika dollarmiljardärer emot sig än Biden, han har 95% av media emot sig, och han har fått ett förrädiskt Kinavirus på halsen som har tvärnitat USA:s blomstrande ekonomi.
2020-10-09, 21:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du ser inget problem med att man undersamplar svarta i Ohio t ex (12%). Och du sa att man (Trafalgar) hade 6% för lite vita...som då betyder, om det nu ska bli en bra, mer rättvisare spridning, att man helst bör ha hela 88.9% vita i den Ohio-pollen (jag länkade till).

Har ej kollat Ohio på Trafalgar skall villigt medges.

Ohio inlägget jag referererade till var att Republikanerna nu har 300.000 fler registrerade röstberättigade än Demokraterna, detta gör det omöjligt för Biden att vinna Ohio. Trump slutar nu TV annonsera i Ohio nu då resurserna satsas i andra stater.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 21:05.
2020-10-09, 21:09
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag håller fullständigt med dig. Förstår inte heller varför folk sätter så stort värde på polls, Särskilt då det handlar om Trump. 2016 visade sig de flesta polls vara helt åt fanders. Det finns en stor andel av människor som röstar på Trump som flyger under radarn. Ingen skillnad 2020 från 2016.

Med det sagt så har Trump en rejäl uppförsbacke. Han har fler inflytelserika dollarmiljardärer emot sig än Biden, han har 95% av media emot sig, och han har fått ett förrädiskt Kinavirus på halsen som har tvärnitat USA:s blomstrande ekonomi.

Donald må vara burdus och inte särskilt ödmjuk men det är ju, gilla det eller inte, hans stil. All msm emot sig, och det har han haft i 4 år. Rimligen borde gemene man förstå att Demokraterna är fula, och inte särskilt enade. En äcklig extremvänsterrörelse som visar vägen åt...vad exakt? Gällande Biden så ser han ju mer död än levande ut. Vilken rappakalja han får ur sig. Har slutat räkna alla de gånger jag skrattat åt hans stolligheter. Någonstans tycker jag synd om honom. En nolla.

Sant är att han har inflytelserikt folk emot sig (och då menar jag inte dumskallar som Oprah och Madonna)
2020-10-09, 21:10
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Trump erkänner att han fortfarande är sjuk:

"BREAKING: Trump says they found “very little virus left” when he was recently tested. To me, that sounds like confirmation he’s still infected".

https://twitter.com/search?q=realdonaldtrump&src=typeahead_click

Lite virus, är fortfarande virus!
2020-10-09, 21:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

"BREAKING: Trump says they found “very little virus left” when he was recently tested. To me, that sounds like confirmation he’s still infected".

Enig.

Sagt ifrån mig som "pro Trump". Kina viruset sänker detta, den första pandemin pä 100 år. Trump är/var det bästa sedan Reagan.
Senast redigerad av Snapcount 2020-10-09 kl. 21:23.
2020-10-09, 21:19
Medlem
Arizona ser bra ut. När Trump leder en opinionsundersökning, då vet man att han ligger bra till

https://www.breitbart.com/politics/2020/10/09/poll-trump-takes-lead-over-biden-in-arizona/
2020-10-09, 21:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du gör det så är det klassat som röstfusk och du får böter samt att din röst otiltigförklaras då det är klassat som dubbelröst

Okej. Så det är kanske därför poströstning är ett sätt att fuska i valet?

Jag tror att på valdagen kommer Trump att vinna. Men med tanke på poströstningen så vinner Biden.
2020-10-09, 21:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Arizona ser bra ut. När Trump leder en opinionsundersökning, då vet man att han ligger bra till

https://www.breitbart.com/politics/2020/10/09/poll-trump-takes-lead-over-biden-in-arizona/

En....Ja.
Biden leder övriga.
2020-10-09, 21:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Klart Trump har fortfarande Covid 19. Han är säkert lite tröttare än normalt. Men hans ADHD kompenserar bort det.
2020-10-09, 21:22
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66

Donald må vara burdus och inte särskilt ödmjuk men det är ju, gilla det eller inte, hans stil. All msm emot sig, och det har han haft i 4 år. Rimligen borde gemene man förstå att Demokraterna är fula, och inte särskilt enade. En äcklig extremvänsterrörelse som visar vägen åt...vad exakt? Gällande Biden så ser han ju mer död än levande ut. Vilken rappakalja han får ur sig. Har slutat räkna alla de gånger jag skrattat åt hans stolligheter. Någonstans tycker jag synd om honom. En nolla.

Sant är att han har inflytelserikt folk emot sig (och då menar jag inte dumskallar som Oprah och Madonna)

Problemet är att Biden endast utgör en potemkinkuliss för demokraterna. Det är givetvis Harris man satsar på i framtiden. Det gamla gardet som är lite mer ”centrerade” hos demokraterna, pushas bort av den yngre vänsterfalangen inom partiet, vilket är djupt oroande. Nancy Pelosi gjorde ett slugt drag idag med hela diskussionen om lagstiftningen när det gäller 25th amendment. På ytan tänker alla att det har och göra med Trump och COVID, när det egentligen handlar om att hon vill bereda väg för att lättare få bort Biden ifall han skulle bli President, så att Harris kan ta över så fort som möjligt. Det finns alltid en baktanke. Hon slår två flugor i en smäll.
2020-10-09, 21:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enig.

Sagt ifrån mig som "pro Trump". Kina viruset sänker detta. Trump är/var det bästa sedan Reagan.

Kan inte hålla med dig om Trump, men du kommer undan med detta för den fantastiska profilbilden.

Polk High rules!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in