2020-10-09, 19:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du tänker att det kommer dö 6000 extra per år från och med nu? Och att lösningen är att stänga skolorna? Känns långsiktigt.

Förresten. Dör folk verkligen av ålderdom? Hmm. Du är antingen blåögd, korkad eller oerfaren. Folk dör i sjukdomar. Inte alla dock och de flesta av oss har väl en förhoppning att bara släcka ljuset en natt efter nästan ett sekel. Så ser det emellertid inte ut i verkligheten. Folk dör av åkommor för att deras kroppar är utslitna.

Just nu dör 2 om dagen i åkomman covid. 250 dör av något annat. De flesta av någon annan åkomma.

Men ok. Din lösning är att hela landet borde stänga alla skolor, inklusive gymnasier, högskolor och förskolor. Noterat. Sluta tjata om det nu. Ingen annan tycker det.

Det behöver inte vara så långsiktigt. Förhoppningsvis har vi vaccin första kvartalet under nästa år, så med sex månaders distansundervisning skulle mycket vara vunnet. Om ingen dog av ålderdom skulle det ju inte finnas någon biologisk gräns för hur gamla vi kan bli. Ändå har minst 99% av oss dött innan vi fyllt 100 år. Ingen blir 130 år.

Det finns facebookgrupper med tusentals medlemmar som driver samma linje som jag gör beträffande skolorna så helt ensam är jag inte.
Citera
2020-10-09, 19:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Well, i stora delar av Europa är det panik nu. För att inte tala om paniken hos en del i denna tråd. Tyvärr faller även den svenska regeringen för detta, senast genom att inte våga släppa in mer än 50 på idrottsevenemang.

Det kallas för sunt förnuft. Om alla hade gjort som FHM säger så skulle vi inte ha mycket smitta, men det gör de ju inte.
Citera
2020-10-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
De tycks alla säga att skyddet består ”i minst 6 månader”, eftersom det bara gått 6 mån sedan patienterna haft och blivit friska från C-19 infektionen. Det är väl något helt annat än att säga t ex att man har skydd i 6 mån?

Vad gäller SARS/corona från 2002/2003 kan man ju nu säga att de patienterna har skydd i minst 18 år...

Förstår fortfarande inte grunden för att påstå att man har skydd under en begränsad tid? Är massor i Wuhan eller Lombardiet återinfekterade?

Baserat på den historiska kunskapen kring skydd mot coronavirus så är det detta vi vet nu. Det är därför sannolikt att det blir liknande även för covid-19.
Citera
2020-10-09, 19:36
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det här var ju uppe i trådarna redan i April...?

Vitamin C i höga doser gör i princip samma sak som en ozon-behandling, då blodet bildar en slags antioxidant. Det verkar väl att gå över ån efter vatten att då sätta in ozon-behandling av blodet när C-vitaminet i princip gör samma sak.

ivermektin säljs i säckar här hemma som veterinärmedel mot skabb etc inom djurbesättningar och finns i tablettform för hund/katt. Vad jag sett finns inget ivermektin på den svenska marknaden för människor ?

Dexamethasone finns och säljs som receptbelagt däremot.

Äntligen någon som begriper grundläggande ortomolekylärmedicin. Ja exakt h202 bildas när askorbinsyrenivåerna blir tillräckligt höga.

Jodå ivermektin kan du få på recept. Men alla syltryggar inom svenska läkarkåren kommer säga nej pga rädsla för represalier från establisemanget.

Arteminisin har liknande effekt.

Istället för dexamethasone kan du använda binjureextrakt samt prenegolone.

Covid 19 är klart hanterbart om det inte vore en plandemic scamdemic dvs. Establisemanget motarbetar alla billiga verksamma substanser.

I USA gick FDA snabbt in och förbjöd c vitamin injektioner mot covid 19 trots framgång med det i New York tidigt.
Citera
2020-10-09, 19:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ser jag en tendens till slitningar mellan generationerna?

Både den yngre och den äldre generationen behöver inse att dom har en gemensam fiende. Den gemensamma fienden är dom dårar som släppte in viruset, och lät viruset spridas. Det var ett helt medvetet val att släppa in viruset, och att låta viruset få bred spridning.

Det är inte pensionärernas fel att studenterna inte kan leva studentliv. Det är inte studenternas fel att pensionärer tvingas isolera sig.

Eleverna får skulden för Folkhälsomyndighetens misslyckande. Det är bekvämt för Folkhälsomyndigheten och regeringen att kunna skylla ifrån sig på ungdomarna.

Konsekvensen av regeringens beteende är ökande osämja mellan generationerna.

Klassiskt vänstermanér, härska genom att söndra. Vi kommer att se samma när det blir krig, men låt dem komma, de är nog snälla. Samtidigt som den äldre generationen biter ifrån. Det är inte så man bekämpar en gemensam fiende.
Citera
2020-10-09, 19:38
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Aldp75/fhi-coronasmitte-tre-ganger-saa-doedelig-som-influensa
Citera
2020-10-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu hade t ex inte Norge någon högre dödlighet i influensa än Sverige säsongen innan. Ändå har de väldigt få avlidna i covid-19 jämfört med oss.

Deras statsepidemiolog Frode F har redan uttalat sig om detta då Tegnell använde Cummins som referens för sin teori.

Jo de hade n högre dödlighet relativt Sverige. Det kan man visa med siffror från Euromomo. Jag har presenterat det tidigare i tråden.
Citera
2020-10-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det behöver inte vara så långsiktigt. Förhoppningsvis har vi vaccin första kvartalet under nästa år, så med sex månaders distansundervisning skulle mycket vara vunnet. Om ingen dog av ålderdom skulle det ju inte finnas någon biologisk gräns för hur gamla vi kan bli. Ändå har minst 99% av oss dött innan vi fyllt 100 år. Ingen blir 130 år.

Det finns facebookgrupper med tusentals medlemmar som driver samma linje som jag gör beträffande skolorna så helt ensam är jag inte.
Jag tror dessvärre de flesta är med i facebookgruppen i underhållningssyfte. Men visst, gör en namninsamling och återkom. Om du kan skrapa ihop 261411 pers så kommer jag lyssna. Det är nämligen 4% av alla som röstade i valet senast så det ger en fingervisning. Är det en lokal facebookgrupp så är du i trubbel, för då vill jag att du skrapar ihop 784233 namnunderskrifter.

Hittills har vi alltså en?
Citera
2020-10-09, 19:44
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Givetvis gör jag det, men nu handlar det väl om att stoppa smittspridningen? Det finns väl inget självändamål med att förbjuda nöjen?

Åtgärderna ska väl syfta till något annat än självspäkning? Symbolpolitiska åtgärder kan vi vara utan. Man måste finna relevanta åtgärder som faktiskt minskar smittan.

Relevanta åtgärder är ju att agera lokalt vid utbrott. Då kan det vara aktuellt att stänga ner utifrån förutsättningarna. Men att stänga överallt helt generellt ( grundskolor) skapar ju bara onödig ohälsa. Vi vet dessutom inte hur länge covid kommer finnas i samhället. Vi behöver också förstå att covid bara är en variabel i sammanhanget kopplat till folkhälsan. Det känns som att många glömmer det.
Citera
2020-10-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu hade t ex inte Norge någon högre dödlighet i influensa än Sverige säsongen innan. Ändå har de väldigt få avlidna i covid-19 jämfört med oss.

Deras statsepidemiolog Frode F har redan uttalat sig om detta då Tegnell använde Cummins som referens för sin teori.

Du väljer dina ord väl ser jag. Nej, Norge hade inte högre dödlighet än OSS, precis som du säger. Men Norge och Danmark för den delen hade helt vanlig dödlighet med Norges och Danmarks mått mätt.
Citera
2020-10-09, 19:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
SVT och Aftonbladet skriver i hårda ordalag om att en studentnation i Uppsala planerar för en fest med 400 deltagare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/trots-smittspridningen-forbereder-studentfest-for-400-personer

Tror jag ska tips dem om att Botvidsgymnasiet i Norsborg håller öppet med 500 elever och har gjort så varje dag i två månaders tid. Kan ni fatta vilken nyhet???!!

https://skolkollen.se/stbotvidsgymnasium/statistik

Sista stycket visar vilken nivå på intelligens killen ligger på.

”– Absolut. Det är något vi bedriver många dagar i veckan där polis och andra myndigheter varit här och observerat – de har inte haft några vidare anmärkningar på oss, säger Markus Hellgren.”
Citera
2020-10-09, 19:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ser jag en tendens till slitningar mellan generationerna?

Både den yngre och den äldre generationen behöver inse att dom har en gemensam fiende. Den gemensamma fienden är dom dårar som släppte in viruset, och lät viruset spridas. Det var ett helt medvetet val att släppa in viruset, och att låta viruset få bred spridning.

Det är inte pensionärernas fel att studenterna inte kan leva studentliv. Det är inte studenternas fel att pensionärer tvingas isolera sig.

Eleverna får skulden för Folkhälsomyndighetens misslyckande. Det är bekvämt för Folkhälsomyndigheten och regeringen att kunna skylla ifrån sig på ungdomarna.

Konsekvensen av regeringens beteende är ökande osämja mellan generationerna.
Dagens 80-plussare var studenter under asiaten. Tror de förstår. Vad gjorde de själva under asiaten? Gick och gömde sig och läste per korrespondens? Nej, undervisningen pågick som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in