2020-10-09, 08:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Antalet fall var mycket högre i våras sett i hela världen.

Antalet avlidna peakade den den 18:e april med runt 7.000 dödsfall om dagen - samtidigt rapporterades det runt 75.000 fall om dagen.

Nu avlider det runt 5000 om dagen och det rapporteras 308.000 fall om dagen.

Om vi skulle testat lika mycket i våras och hitta de flesta fall så skulle denna "andra våg" knappt synas på grafen då första vågen skulle vara så hög.

Står ju t.o.m. i Golfaren Bales länk att antal döda toppade 17 april på över 12000 en dag. Dagens dödsfallsnivå är inte ens hälften av det.
Citera
2020-10-09, 09:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Folk fokuserar på vitamin d när i själva verket vitamin c är flerfaldigt mycket effektivare.

Vitamin c blir en oxidant i höga doser. 10 - 100 gram är vanliga orala doser. Intravenöst har så låg dos som 6,5 gram visat sig ge effekt. 50 gram intravenöst i tidigt skede är extremt effektivt.

Lägg till vitamin b1 och dexamethasone så är skyddet mot sepsis nästan 100 igt.

Har använts i vårat grannland med stor framgång.

En annan behandling är såklart ivermektin som visat sig vara otroligt i jmfl med remdesivir.

En tredje är som verkar vara absolut mest potent är ozone autohemeterapi.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.03.20117994v3

Vi som följt detta i media ser att det här är en plandemic utan tvivel.

Du måste mena milligram, 100 gram är ju en överdos. C-vitamin kan orsaka njursten och det vill du verkligen inte ha.
Citera
2020-10-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Jag vill åka utomlands men morsan säger det är helt otänktbart så jag msåte stå ut här i sverige på jobbet som jag hatar och är trött på
Det är ju lite farligt att åka utomlands nu när coronan ökar. Om landet man har åkt till bestämmer sig för att stänga gränserna kommer man inte tillbaka till Sverige. Man vet aldrig hur länge man får vänta på att åka hem. En naprapat som min fru skulle till satt fast i Thailand i 4månader innan han kunde resa hem till Sverige.Ekonomiskt kan det bli stora problem.
Citera
2020-10-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nej, inte väldigt aktivt. I de tre värst drabbade delarna, är det ungefär lika aktivt som i Stockholm, eller kanske lite mer. I resten av New Work är det snarast väldigt lite aktivt.
Nja, inte riktigt. Det oroande tecken på kanske ett nytt ordentligt virus-utbrott i NYC.

October 5, 2020
New York City to close schools in some areas as Northeast sees rise in new cases

Mayor Bill de Blasio on Sunday proposed temporarily closing all schools and nonessential businesses in nine ZIP codes with high test positivity rates in Brooklyn and Queens beginning Wednesday, pending state approval.

"My number one concern has always been schools," Cuomo said Monday.

The US hit its highest daily rate of new cases in almost two months on Friday.
https://edition.cnn.com/2020/10/05/health/us-coronavirus-monday/index.html
Citera
2020-10-09, 09:40
Medlem
Fan, kurvorna för Europas länder ser ju helt sjuka ut.
Pekar rakt upp nästan överallt..
Citera
2020-10-09, 10:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Det är klart oroande. De hela står i skarp kontrast till hur marknaderna ser på viruset. Där tycks krisen vara helt över. Ta bara Sverige som ett exempel. Börsen ligger nu duktigt på plus för året. Storföretag, nu senast Volvo drar tillbaka tidigare lagda varsel.

Regeringar runt om i världen har gödslat företagen med pengar och stöd. Tror inte de träffar riktigt rätt alla gånger.
Citera
2020-10-09, 10:08
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Folk fokuserar på vitamin d när i själva verket vitamin c är flerfaldigt mycket effektivare.

Vitamin c blir en oxidant i höga doser. 10 - 100 gram är vanliga orala doser. Intravenöst har så låg dos som 6,5 gram visat sig ge effekt. 50 gram intravenöst i tidigt skede är extremt effektivt.

Lägg till vitamin b1 och dexamethasone så är skyddet mot sepsis nästan 100 igt.

Har använts i vårat grannland med stor framgång.

En annan behandling är såklart ivermektin som visat sig vara otroligt i jmfl med remdesivir.

En tredje är som verkar vara absolut mest potent är ozone autohemeterapi.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.03.20117994v3

Vi som följt detta i media ser att det här är en plandemic utan tvivel.

Det här var ju uppe i trådarna redan i April...?

Vitamin C i höga doser gör i princip samma sak som en ozon-behandling, då blodet bildar en slags antioxidant. Det verkar väl att gå över ån efter vatten att då sätta in ozon-behandling av blodet när C-vitaminet i princip gör samma sak.

ivermektin säljs i säckar här hemma som veterinärmedel mot skabb etc inom djurbesättningar och finns i tablettform för hund/katt. Vad jag sett finns inget ivermektin på den svenska marknaden för människor ?

Dexamethasone finns och säljs som receptbelagt däremot.
Citera
2020-10-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Det är ju lite farligt att åka utomlands nu när coronan ökar. Om landet man har åkt till bestämmer sig för att stänga gränserna kommer man inte tillbaka till Sverige. Man vet aldrig hur länge man får vänta på att åka hem. En naprapat som min fru skulle till satt fast i Thailand i 4månader innan han kunde resa hem till Sverige.Ekonomiskt kan det bli stora problem.
Sitter hellre fast utomland än här på orten jag bor
Citera
2020-10-09, 10:13
Medlem
Citat:

Muterat, mer smittsamt och mindre dödligt. Har i vårt fall svårt att tänka mig något annat.
Citera
2020-10-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Inte om man bor i villa och ej behöver betala hyra.
Citera
2020-10-09, 10:20
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Har du någon länk där man kan se det lättöverskådligt?
Citera
2020-10-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Muterat, mer smittsamt och mindre dödligt. Har i vårt fall svårt att tänka mig något annat.

Är det därför det börjar gå över styr inom sjukvården i Paris? Jag tycker inte alls det verkar speciellt mycket snällare..
Däremot visar det på det hysteriska mörkertalet i våras. Dvs, det spreds mycket tidigare än vi tror..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in