2020-10-09, 00:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Ska ta tag i denna i morgon - vem som bråkat med Putin, därur löses den gordiska knuten...

EDIT; Snyggt DeValera! (lågoddsare)
Citera
2020-10-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Makhachkala, Dagestan, Ryssland?

Där är vi i mål!

1. Verkar vara en röten håla, hjälpligt tillputsad med federala slantar.
2. Huvudstad dels i sovjetrepubliken och dels i den ryska republiken Dagestan.
3. I förorten Kaspyisk låg tills nyligen RFS Lun, kaspiska sjömonstrets lillebror. Kommer nu att ställas ut på nåt slags patriot-sommarland i Dagestan.
4. Staden är inte på natten, Dag-E-Stan.
5. Lite slappa småinbördeskrig titt som tätt.
6. Här tänkte jag på MMA, där det finns många utövare från Dagestan och Tjetjenien.
7. Här sökte jag Anzji Mahachkala, stadens sportklubb som under oligark gjorde ansats till att bli världslag (finns ett utmärkt avsnitt av podden When we were kings på temat). Laget spelade dock inte i staden eftersom galacticos-stjärnan Roberto Carlos och den sanslöst välbetalde Samuel Etoo inte kunde bo siaden på ett säkert sätt.
9. Hette tidigare Petrovsk, bär namn efter dagestansk revolutionär.

Edit: 8. Syftar på fotbollsoligarken Kerimov.
Senast redigerad av Quangel 2020-10-09 kl. 00:28.
Citera
2020-10-09, 00:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ska ta tag i denna i morgon - vem som bråkat med Putin, därur löses den gordiska knuten...

EDIT; Snyggt DeValera! (lågoddsare)

Än är den inte tagen...svår fråga denna gång.

Välkommen tillbaka förresten från utvisningsbåset! Du verkar vara lite av Flashbacks Wilf Paiement Kul att du är med igen!
Citera
2020-10-09, 00:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quangel
Där är vi i mål!

1. Verkar vara en röten håla, hjälpligt tillputsad med federala slantar.
2. Huvudstad dels i sovjetrepubliken och dels i den ryska republiken Dagestan.
3. I förorten Kaspyisk låg tills nyligen RFS Lun, kaspiska sjömonstrets lillebror. Kommer nu att ställas ut på nåt slags patriot-sommarland i Dagestan.
4. Staden är inte på natten, Dag-E-Stan.
5. Lite slappa småinbördeskrig titt som tätt.
6. Här tänkte jag på MMA, där det finns många utövare från Dagestan och Tjetjenien.
7. Här sökte jag Anzji Mahachkala, stadens sportklubb som under oligark gjorde ansats till att bli världslag (finns ett utmärkt avsnitt av podden When we were kings på temat). Laget spelade dock inte i staden eftersom galacticos-stjärnan Roberto Carlos och den sanslöst välbetalde Samuel Etoo inte kunde bo siaden på ett säkert sätt.
9. Hette tidigare Petrovsk, bär namn efter dagestansk revolutionär.

Jag får fira med lite dagestansk konjak Tror jag har en flaska i förrådet.

Då kör vi en ny stad.

1. En mor till en berömd son kommer från staden.

2. Under 4 dagar bra att ha på sig bra skor här.
Citera
2020-10-09, 00:32
Medlem
Citat:
Jag får fira med lite dagestansk konjak Tror jag har en flaska i förrådet.

Då kör vi en ny stad.

1. En mor till en berömd son kommer från staden.

2. Under 4 dagar bra att ha på sig bra skor här.

Nasaret kanske? Jungfru Maria tänker jag på ettan då.
Citera
2020-10-09, 00:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quangel
Nasaret kanske? Jungfru Maria tänker jag på ettan då.

3. Fel, men den efterfrågade staden har samma begynnelsebokstav.

4. Inte jungfru Maria, sonen till stadens moder var starkt kritisk mot bla henne och hennes son och påstådda fader.
Citera
2020-10-09, 00:51
Medlem
DeValeras avatar
3b Mammans födelsenamn är namnet på en huvudstad, fast på ett annat språk än landets officiella huvudspråk.

5. Musikaliska bröder kommer från staden.
Citera
2020-10-09, 01:52
Medlem
DeValeras avatar
6. Staden är en av de allra äldsta i sitt land, kanske den äldsta.

7. Staden är troligen den rödaste i sitt land.

8. Staden ligger vid en flod som med en annan stavning blir ett djur, som dock knappast lever i floden.
Citera
2020-10-09, 12:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
6. Staden är en av de allra äldsta i sitt land, kanske den äldsta.

7. Staden är troligen den rödaste i sitt land.

8. Staden ligger vid en flod som med en annan stavning blir ett djur, som dock knappast lever i floden.

Nijmegen..? (fyradagarspromenaden, Waal, bröderna van Halen etc). Odds 1,89.

Thanx btw för de värmande orden! Ska försöka hålla mig på isen (litar inte riktigt på det där McCartney-konvolutet...).
Citera
2020-10-09, 16:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Nijmegen..? (fyradagarspromenaden, Waal, bröderna van Halen etc). Odds 1,89.

Thanx btw för de värmande orden! Ska försöka hålla mig på isen (litar inte riktigt på det där McCartney-konvolutet...).

Snyggt taget!

Som pris lyssna på denna video av Van Halen samt kolla på den snygga kvinnan i den:

https://www.youtube.com/watch?v=nqDfzO42epE

Fyra dagars marschen (kan rekommendera den), bröderna Van Halen, tyvärr så dog Eddie Van Halen för någon dag sedan.

Mamman till den berömde sonen är Henriette Pressburg, mamma till Karl Marx som ju starkt motsatte sig läran om Jesus Kristus. Pressburg är som ni säkert känner till Slovakiens huvudstad Bratislava på Tyska.

Kallas för Lilla Havanna för den politiska färg som under lång tid varit den starkaste i staden.

Fråga är din
Senast redigerad av DeValera 2020-10-09 kl. 16:41.
Citera
2020-10-09, 18:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Snyggt taget!

Som pris lyssna på denna video av Van Halen samt kolla på den snygga kvinnan i den:

https://www.youtube.com/watch?v=nqDfzO42epE

Fyra dagars marschen (kan rekommendera den), bröderna Van Halen, tyvärr så dog Eddie Van Halen för någon dag sedan.

Mamman till den berömde sonen är Henriette Pressburg, mamma till Karl Marx som ju starkt motsatte sig läran om Jesus Kristus. Pressburg är som ni säkert känner till Slovakiens huvudstad Bratislava på Tyska.

Kallas för Lilla Havanna för den politiska färg som under lång tid varit den starkaste i staden.

Fråga är din

Thanx! McCartney i Nijmegen i maj, jag hade fyra hotellnätter, allena, bokat i Amsterdam... satans Corona...

Vart åker vi nu!

1) Staden (eller snarare dess motsv "kommun") har bara några hundra fler invånare nu än för hundra år sedan, tämligen unikt i detta urbaniserade land.

2) Ett numera nedlagt fordonsmärke bar dess namn, nu ser stadens industriella framtid plötsligt ljusare ut.

3) Kändisar? Liberal skribent med vass penna sticker ut (läste honom mycket i ungdomen, inte för att det var ballt, njo - låg i nyliberala tiden). Några journalister. Samt en lirare som gift upp sig kan man säga.

4) Två ord har kursiverats ovan, med flit, avsiktligt (påminner mig om Tyson i tysk TV för att promota sina spökskrivna memoarer, "what is italics?" ).
Citera
2020-10-09, 18:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Thanx! McCartney i Nijmegen i maj, jag hade fyra hotellnätter, allena, bokat i Amsterdam... satans Corona...

Vart åker vi nu!

1) Staden (eller snarare dess motsv "kommun") har bara några hundra fler invånare nu än för hundra år sedan, tämligen unikt i detta urbaniserade land.

2) Ett numera nedlagt fordonsmärke bar dess namn, nu ser stadens industriella framtid plötsligt ljusare ut.

3) Kändisar? Liberal skribent med vass penna sticker ut (läste honom mycket i ungdomen, inte för att det var ballt, njo - låg i nyliberala tiden). Några journalister. Samt en lirare som gift upp sig kan man säga.

4) Två ord har kursiverats ovan, med flit, avsiktligt (påminner mig om Tyson i tysk TV för att promota sina spökskrivna memoarer, "what is italics?" ).

Jag gör en vågad gissning på Hudson, New York.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in