Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag är inte direkt förvånad. Det är bara simpel logik. Det intressanta borde ju vara att förhindra smittan. Inte förhindra ungdomar från att ha roligt. Ska de ändå gå i skolan kan de lika gärna festa också. Så tror jag de flesta resonerar, så även jag. Sedan tycker jag att vi i Sverige vidtar alldeles för lite åtgärder för att förhindra smitta, men det är en annan sak. Ska man besluta om åtgärder ska man besluta om åtgärder som biter och inte symboliska åtgärder, för då kan man lika gärna vara utan åtgärder helt och hållet. Symbolpolitiska åtgärder är bara dumt. Det borde alla med normalbegåvning och däröver förstå kan man tycka.
Så länge skolorna håller öppet kommer smittan att spridas i samhället. Skolorna är onekligen den största och viktigaste källan till smittspridning just nu.
Och du tjatar på om att man borde stänga skolan. Så enormt tröttsamt. Hur många tror du håller med dig?
Jag börjar snarare fundera på vad agendan är med tjatet? Vem du företräder och vems eller vilkas talan du för... Intressant fundering, den passar ju till och med i ett konspirationsforum.
Men svaret är att ingen annan vill stänga skolorna. Och nu menar jag att även om du skulle skramla med listor på stan så är inte 35-40 namnteckningar något annat än ”ingen”.
Men för att vara krassa. Det dör alltså 250om dagen. Ok. Nu dör 2 till om dagen. Ok. Stäng skolan känns hyfsat överdrivet. Faktiskt. Kalla mig gärna kall, det är helt ok.
För helvete. Perspektiv!!!