2020-10-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, enligt Pelosis plan - men tror du Trump är med på noterna där?

... nej exakt, men det är ju ett bevis.

"Förstår du detta Donald?"
Donald svarar
"nej. Detta är bara en till hoax. Jag mår perfekt."
och de dömer
"se där Trump förstår inte sitt eget bästa 25th gäller"

Pence låser in Trump, kastar bort nyckeln. Och kör valet själv med Kayleigh som vice.
Absolut. I denna dokusåpa, kan vad som helst hända.
Citera
2020-10-09, 11:55
Medlem
zergrushs avatar
misspost
Citera
2020-10-09, 11:56
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var aldrig någon diskussion ifrån din sida ens, dexametasonet har dessa beskaffenheten, och allt du vill göra var att prata om annat.
Det var dexametasonet som gjorde trumpen svamlade så illa och sade han mådde bättre än för 20 år sedan.
Men stora frågan är, trumpen kan få mediciner som inte ens existerar på marknaden, och behöver inte betala för detta.
Så när är det folket tur att få detta?

Dock ändå är ju ämnet trumpns COVID-19 och hur han har reagerat på midecinerna, och inte om din fantasi om vad vänster, höger och EU är.

Som du förstår lilla gumman, så pratar vi om vad som sker med trumpens positiva COVID-19 test och de problem han haft med detta.

Jag funderar på varför trumpen drar sig ur debatten, trumpen har ju aldrig backat för att visa sig innan.
Så undrar vad detta beror på.

JA, hyckleriet är enormt, aborterade foster används för trumpens tillfrisknande och de kristna som vill slänga ut Roe vs. Wade genom fönstret står och jublar över trumpens medicinering.

Så igen sparkar trumpen skit på de militära, verkar som trumpen inte gillar militären alls faktiskt.

Som du förstår Lilla Gubben!

De flesta dvs >99% som drabbas av COVID19 får väldigt milda symptom. Så ja, de åtgärder som vidtagits är inte proportion... där får man ge Trump rätt.
Nästa lika många dör årligen i vanlig influensa (där dödstalen inte alls redovisas för 2020).
Att USA med sin privata vinstdrivande sjukvård tillsammans med den högre ersättning för varje COVID 19 patient, visar på mycket högre antal smittade än andra länder är föga förvånande.

Vore märkligt om en av världens mäktigaste ledare inte hade tillgång till de bästa läkarna i landet (precis som Trudeau, Merkel, Macron mfl.)

Att Trump drar sig ur debatten är klokt. Medierna vill kunna styra när han ska få tala och när de kan avbryta honom... vilket han sjävklart inte skall ställa upp på. Det hade även framkommit att Bieden är betydligt mindre, klenare, svagare individ än Trump.. och det här vill man dölja till varje pris.

Det som är mest sorgligt i detta val är att USA inte lyckats få fram bättre kandidater än 2 gubbar på 70+. Den ena osympatisk den andra halvsenil.
Citera
2020-10-09, 12:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Som du förstår Lilla Gubben!

De flesta dvs >99% som drabbas av COVID19 får väldigt milda symptom. Så ja, de åtgärder som vidtagits är inte proportion... där får man ge Trump rätt.
Nästa lika många dör årligen i vanlig influensa (där dödstalen inte alls redovisas för 2020).
Att USA med sin privata vinstdrivande sjukvård tillsammans med den högre ersättning för varje COVID 19 patient, visar på mycket högre antal smittade än andra länder är föga förvånande.

Vore märkligt om en av världens mäktigaste ledare inte hade tillgång till de bästa läkarna i landet (precis som Trudeau, Merkel, Macron mfl.)

Att Trump drar sig ur debatten är klokt. Medierna vill kunna styra när han ska få tala och när de kan avbryta honom... vilket han sjävklart inte skall ställa upp på. Det hade även framkommit att Bieden är betydligt mindre, klenare, svagare individ än Trump.. och det här vill man dölja till varje pris.

Det som är mest sorgligt i detta val är att USA inte lyckats få fram bättre kandidater än 2 gubbar på 70+. Den ena osympatisk den andra halvsenil.
Nej, lika många dör inte av säsongsinfluensan
Kanske du inte vet vad överdödlighet är, men jag förstår detta är de högerextrema nya narrativ att försöka trolla bort överdödligheten.

Man ställer sig mer frågan varför trumpen drog sig ur, är han inte frisk nog för att klara den?
Eller är trumpen bara rädd för Biden?
Citera
2020-10-09, 12:14
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, lika många dör inte av säsongsinfluensan
Kanske du inte vet vad överdödlighet är, men jag förstår detta är de högerextrema nya narrativ att försöka trolla bort överdödligheten.

Man ställer sig mer frågan varför trumpen drog sig ur, är han inte frisk nog för att klara den?
Eller är trumpen bara rädd för Biden?

Vad snackar du för skit? Vadå "Högerextrema"?
Blir det kortslutning i ditt huvud när även andra än "högerextrema" har denna åsikt?
Jag har röstat rött i hela mitt liv.. så hur ska du nu hanterade när jag är "en av er"?

JA du har nog rätt.. Trump såg väldigt rädd ut för Biden i den senaste debatten.
(OT: Han hade kört över gubben på samma sätt som senast)
Citera
2020-10-09, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vad snackar du för skit? Vadå "Högerextrema"?
Blir det kortslutning i ditt huvud när även andra än "högerextrema" har denna åsikt?
Jag har röstat rött i hela mitt liv.. så hur ska du nu hanterade när jag är "en av er"?

JA du har nog rätt.. Trump såg väldigt rädd ut för Biden?
Han hade kört över gubben på samma sätt som senast.
Det är högerextremas nya narrativ att säga inte fler dör av COVID-19 än en säsongsifluensa.
Dock berättar överdödligheten att det är ett osant påstående.

Om du är högerextrem eller inte, det lägger jag ingen vikt i alls, dock väl narrativet man skapat i det högerextrema som att en influensa dödar samma som COVID-19.
Men det vet vi redan inte stämmer då överdödligheten är långt över en säsongsinfluensa.
Citera
2020-10-09, 13:20
Medlem
Donald Trump suggests veterans' families could have given him Covid
https://www.theguardian.com/us-news/2020/oct/08/donald-trump-not-virtual-debate-joe-biden

Trump verkar vara desperat och ljuger nu om allt och alla
Citera
2020-10-09, 13:57
Medlem
hjaelploskilles avatar
Trump låter verkligen inte bra här https://twitter.com/atrupar/status/1314380019146412034
Citera
2020-10-09, 14:05
Avstängd
Merwinnas avatar
Trump ska tydligen hålla två stora kampanjmöten i morgon, och det är på hans dag 10 eller däromkring. Det är verkligen inte bra. Han borde ligga i sängen de här dagarna, tills han är över bäcken. Hoppas han inte rasar ihop i morgon!

Som sagt, det enda rätta hade varit att skjuta upp valet ett år. Man kan inte hålla ett val, när hälften av nyckelpersonerna är sjuka och den andra hälften sitter i karantän... Och folket inte vågar gå till vallokalerna. Hälsan kommer ju först.
Citera
2020-10-09, 14:23
Medlem
Trump verkar inte helt kurerad ännu. Önskar att man släppte mer information. I intervjun med Hannity lät det som att han fortfarande testade positivt.
Citera
2020-10-09, 14:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Trump låter verkligen inte bra här https://twitter.com/atrupar/status/1314380019146412034
Herrejäklar så han rantar på hos Hannity problemet är bara man hör han SÄGER inte ett skit om han är negativt testad eller hur länge sedan han tog sista positiva testet, Sedan höra han hosta upp slem så han blev tyst man funderar hur jäkla frisk han är för bara det där gör att han klappa i hop på scen och däcka sig själv....

Läkarna måste ha ett rent helvete att försöka hålla han i schack och dem misslyckas gissar dem nu bara övervakar han och väntar på att effekterna av medicineringen släpper så vet dem förmodligen det packar i hop han och WR nästa!
Citera
2020-10-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Herrejäklar så han rantar på hos Hannity problemet är bara man hör han SÄGER inte ett skit om han är negativt testad eller hur länge sedan han tog sista positiva testet, Sedan höra han hosta upp slem så han blev tyst man funderar hur jäkla frisk han är för bara det där gör att han klappa i hop på scen och däcka sig själv....

Läkarna måste ha ett rent helvete att försöka hålla han i schack och dem misslyckas gissar dem nu bara övervakar han och väntar på att effekterna av medicineringen släpper så vet dem förmodligen det packar i hop han och WR nästa!

Tror faktiskt att tom Hannity undrar vad fn dåren håller på med.
Han upprepar tom frågan när han inte får svar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in