2020-10-09, 12:44
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Se på S*ynnøve E*bbestead sitt Facebook profil bilde.
Kan dette være bilde av alle søsknene Hagen?

Det står i alle fall det i kommentarfeltet.
Citera
2020-10-09, 12:49
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ang jakken på hettemann: Øystein Milli sier at det er en type Goretex jakke fra et spesielt merke hvor tilsvarende er solgt i nærheten av Lørenskog.
Jeg kan se at Bergans lager jakker med den lommen oppe på venstre side og har lange skrå lommer som passer med hettemann.
Ser ut som en skall jakke han har på.
Tipper : merke Bergans, skall Goretex. Men har ikke funnet modell med lomme på kun ene siden.

Denne er damemodell, men dere ser hva jeg mener:
https://www.bergans.com/no/dame/haglebu-lady-jacket-dusty-blue-melange-night-blue?att=TA==&gclid=EAIaIQobChMI7oi27pmn7AIVkdeyCh 3eJAiMEAkYASABEgLvhfD_BwE

Edit. GSport på metro har bergans.

Norrøna har også egen butikk/ utsalg på Metro senteret.
Citera
2020-10-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Norrøna har også egen butikk/ utsalg på Metro senteret.

Ja det kan definitivt være Norrøna også. Selges de på xxl eller egen forretning?
Citera
2020-10-09, 14:10
Bannlyst
Citat:
Takk for god jobb så vi slipper spekulere.
Politiet har jo sagt at de tror hun ble fraktet fra huset i bil. Og da trolig død ettersom de mener hun er drept i s4.
Jeg tror hun er dumpet et trygt sted som kun TH og den personen som dumpet henne vet om.
Mulig på en av THs eiendomer. Jeg tror VE har gjort det på vei til Kvitfjell den dagen.

Ja, jeg holder en knapp på VE jeg også.
Han hadde sagt at han var i møte der oppe den 31.10, men når politiet snakket med han som han skulle møte, så hadde han sagt at det var dagen etterpå.
Har VE kjørt to ganger oppover dit da? En gang den 31.10 og så en gang 1 november?
Ikke godt å si.
Kanskje VE ikke visste om kamera som har fanget han opp, og så ble han overrasket i avhør, og sa dette, og seinere endret forklaring. Leiebilen er ikke gjordt rede for. Vet ikke hva som menes, om de ikke har reg.nr. på den.
Det er noe som ikke stemmer der. VE kan være siktet for falsk forklaring uten at politiet har gått ut med dette, eller at han har kommet med en forklaring som ikke politiet klarer å motbevise.
Det er mulig hun er dumpet et sted der på vei opp til Kvitfjell i et klargjordt hull.
Vi vet at Politiet sjekket en hytte på Biri. Vet ikke om de sjekket naboeiendommen også.
Naboeiendommen er registrert på Anne, men det står ikke noen hytte der.
Citera
2020-10-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ja det kan definitivt være Norrøna også. Selges de på xxl eller egen forretning?

(Hettemannen)
Missing Link Youcon jakke, selges bl.a på G-sport Metrosenteret.
https://imgur.com/a/Fg3QT89
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-09 kl. 15:03.
Citera
2020-10-09, 15:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Se på S*ynnøve E*bbestead sitt Facebook profil bilde.
Kan dette være bilde av alle søsknene Hagen?
Det stemmer, minus en eller to som allerede var gått bort da bildet ble tatt.
Citera
2020-10-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg holder en knapp på VE jeg også.
Han hadde sagt at han var i møte der oppe den 31.10, men når politiet snakket med han som han skulle møte, så hadde han sagt at det var dagen etterpå.
Har VE kjørt to ganger oppover dit da? En gang den 31.10 og så en gang 1 november?
Ikke godt å si.
Kanskje VE ikke visste om kamera som har fanget han opp, og så ble han overrasket i avhør, og sa dette, og seinere endret forklaring. Leiebilen er ikke gjordt rede for. Vet ikke hva som menes, om de ikke har reg.nr. på den.
Det er noe som ikke stemmer der. VE kan være siktet for falsk forklaring uten at politiet har gått ut med dette, eller at han har kommet med en forklaring som ikke politiet klarer å motbevise.
Det er mulig hun er dumpet et sted der på vei opp til Kvitfjell i et klargjordt hull.
Vi vet at Politiet sjekket en hytte på Biri. Vet ikke om de sjekket naboeiendommen også.
Naboeiendommen er registrert på Anne, men det står ikke noen hytte der.

Ang Biri.syntes politiet burde lete mer der. Klargjort hull ja, eller hva med myr eller liknende? Det er visst det beste stedet å gjemme et lik hørte jeg noen sa engang. Vanskelig å finne.
Ja sånn var det han var i møtet 01.11 og sa det var 31.10. Mulig han ikke har alibi da. Han har antagelig alibi på morgenen, da han var på Futurum med TH.
Citera
2020-10-09, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ang Biri.syntes politiet burde lete mer der. Klargjort hull ja, eller hva med myr eller liknende? Det er visst det beste stedet å gjemme et lik hørte jeg noen sa engang. Vanskelig å finne.
Ja sånn var det han var i møtet 01.11 og sa det var 31.10. Mulig han ikke har alibi da. Han har antagelig alibi på morgenen, da han var på Futurum med TH.

Ja, myrhull er en mulighet. Blir ikke så mye spor kanskje.
Ja, mulig han har alibi for morgenen. Og kanskje er TH og VE er hverandres alibi. At de overlapper hverandre. Den ene dreper, og den andre frakter.
Citera
2020-10-09, 15:23
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Norrøna har egen butikk på Metro senteret.
Citera
2020-10-09, 15:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Myrhull er det minst smarte stedet å gjemme lik. Myr skiller ut stoffer som konserverer/balsamerer. Man kan finne perfekt bevarte lik i myrhull flere tiår etter at de havnet der.
Citera
2020-10-09, 16:56
Medlem
Jeg tror muligens et av motivene som ligger bak denne ugjerningen sporer seg tilbake til at det kunne være å anse som rettferdig at TH og AE og andre i familien måtte gjennomgå dette. Som et slags psykologisk krav om rettferdighet. At nok var nok og at det var tid for å ta igjen.
Da prater vi isåfall om en spesiell mentalitet som GM muligens kan ha hatt.

Det er veldig spesielt at denne uttalelsen står i trusselbrevet.
“OM DU FØLGER INSTRUKTION, NÅR DU FAR DIN KONA TILBAKA DU KAN SÅ KLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET.”,
Det er som at forfatteren er opptatt av rettferdighet. Jeg synes det er unaturlig å skrive dette i et slikt brev, men det vitner kanskje noe om tankegangen til forfatteren.

Ikke bare hevn, men en slags rettferdighet at dette rammet familien. Det vitner da litt om en utspekulert hevn, men også ikke minst som en oppreisning både i penger og annet. Og da ligger isåfall meget sterke følelser bak og da er det nærliggende å tro det må være en nærstående.

Det som også er litt spesielt synes jeg er at mobilen til AE virker til å være beveget endel på inne i huset. Senest 10.07. Jeg synes dette er litt underlig. Jeg tror det kan være sannsynlig at GM ikke var helt klar over at det er apper som registrerer bevegelse på så minimale forflytninger inne i huset. Så var den lagt på nesten rett plass, men ikke på rett side av bordet (iflg TH). Det kan tyde på en som vet hvor de pleier legge fra seg sine mobiler.

Det kan vel også være å anta at GM har vært en stund i huset, og dette taler også veldig imot fremmede kidnappere synes jeg, som et av veldig mange andre ting.
Hvis det er fremmede kidnappere i bildet så mener jeg de ville være veldig raske med å hente ut AE og legge igjen brev, dersom de skulle dra til et hus og hente en person som dette, hvilket også er rart. Så er det heller ikke spor etter mange fremmede i huset. At kidnappere evt skulle sende inn èn person til å hente henne ut av huset synes jeg virker temmelig latterlig.
Citera
2020-10-09, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Myrhull er det minst smarte stedet å gjemme lik. Myr skiller ut stoffer som konserverer/balsamerer. Man kan finne perfekt bevarte lik i myrhull flere tiår etter at de havnet der.

Ja, det var en diskusjon på det her tidligere for halvannet år siden. At hvis myren hadde stillestående vann, så ble det lite oksygen der, og dermed kunne forråtnelsesprosessen stoppe helt. Og så er vel vannet der surt, lav PH har jeg hørt, uten å ha lest dette selv. Men hvordan er det med lukt av lik da? Hvis forråtnelsesprosessen aldri starter? Skulle tro da at likhunder ikke ville finne et lik som er i en myr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in