2020-10-09, 09:23
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Tre män begärs häktade för bland annat grova brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor i Eksjö och Gnosjö):
Citat:
Åklagare vid Åklagarkammaren i Jönköping lämnade i går torsdag in häktningsframställningar vid Eksjö tingsrätt mot tre män. Brottsmisstankarna mot männen grundar sig i fynd som gjorts vid olika tillslag inom kommunerna Eksjö och Gnosjö.

Två av männen, födda 1978 och 1995, begärs häktade på sannolika skäl misstänkta för grova brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor medan den tredje, en man född 1980, förutom ovanstående brottsmisstanke dessutom begärs häktad för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och grovt vapenbrott.

Häktningsförhandlingarna sker i dag fredag [den 9 oktober] i Eksjö tingsrätt med start klockan 10.30, 11.15 samt 13.
Eksjö tingsrätt, mål: B 2048-20

SVT: "Tre personer begärs häktade för att ha hanterat explosiva föremål"

Någon som vet mer? Finns det en tråd redan?
Citera
2020-10-09, 11:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Tre män begärs häktade för bland annat grova brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor i Eksjö och Gnosjö):

Eksjö tingsrätt, mål: B 2048-20

SVT: "Tre personer begärs häktade för att ha hanterat explosiva föremål"

Någon som vet mer? Finns det en tråd redan?
Verkar inte så. Är det vänsterextremisterna som förvarade halvautomater och polisuniformer i container i Taberg? undrar jag.
Citera
2020-10-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Verkar inte så. Är det vänsterextremisterna som förvarade halvautomater och polisuniformer i container i Taberg? undrar jag.

F.d Sverigedemokraten Robin Natzén i Gnosjö. och hans anhang ligger nog närmare till hands
Citera
2020-10-09, 12:57
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
F.d Sverigedemokraten Robin Natzén i Gnosjö. och hans anhang ligger nog närmare till hands
Robin Natzén är, vad jag vet, född 1988. De tre männen i trådstarten är födda 1978, 1980, och 1995.
Citera
2020-10-09, 13:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Oj en f.d. Sverigedemokrat. Låter jävligt allvarligt 😂
Hade det varit någon politiskt aktiv till höger om pol pot hade det varit förstasidesstoff och vi hade fått namnen.
Citera
2020-10-09, 13:43
Medlem
Gitguds avatar
Dagboksblad

https://forumfiles.com/18o4Kbd7p7/Eksj_TR_B_2048-20_Dagboksblad_2020-10-09_pdf
Citera
2020-10-09, 13:52
Medlem
Citat:
Har han flyttat till Gnosjö?
Citera
2020-10-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Dagboksblad

https://forumfiles.com/18o4Kbd7p7/Eksj_TR_B_2048-20_Dagboksblad_2020-10-09_pdf
Jag känner bara igen ett namn och det är PK. Jag känner inte till personen men det efternamnet har i många många år varit liktydigt med riktigt risiga livsbeslut i de trakterna.

Varför är det sekretess på flera misstänkta? För att de inte är häktade?
Citera
2020-10-09, 14:29
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag känner bara igen ett namn och det är PK. Jag känner inte till personen men det efternamnet har i många många år varit liktydigt med riktigt risiga livsbeslut i de trakterna.

Varför är det sekretess på flera misstänkta? För att de inte är häktade?

Japp
Citera
2020-10-09, 14:35
Medlem
Är det någon som har koll på vilka de är? Med tanke på området så förväntade jag mig någon koppling till de andra brotten i Värnamo-trakten, kriminella grupperingar eller MC-gäng. Men google ger inga särskilda tips om något av namnen.
Citera
2020-10-09, 17:16
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Är det någon som har koll på vilka de är? Med tanke på området så förväntade jag mig någon koppling till de andra brotten i Värnamo-trakten, kriminella grupperingar eller MC-gäng. Men google ger inga särskilda tips om något av namnen.

Alla kommer ursprungligen från Hillerstorp eller Kulltorp, samma håla som Natzén. Raggare och MC-knuttar. Ena snubben har en support tröja till Bandidos på sig på en bild på facebook.
Citera
2020-10-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Alla kommer ursprungligen från Hillerstorp eller Kulltorp, samma håla som Natzén. Raggare och MC-knuttar. Ena snubben har en support tröja till Bandidos på sig på en bild på facebook.

Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in