Citat:
Ursprungligen postat av
Paritet
* invandringen... ja du... har du haft någon koll sen 80,90-talet så vet du att invandringen ökar när högern styr, det hände med Calle Bildt och det hände med Reinfeldt och ingen som helst integration hade de med i beräkningarna, inget ansvar. Det komiska i det hela är att vänstern håller nere invandringen och fokuserar på integration, se på 70 & 80-talet innan högern kom in och förstörde?
Jag vet inte om du tror på detta själv eller om du bara känner att du vill slå ett slag för vänsterpartierna?
Det är möjligt att vänstern höll ner på invandringen och fokuserade på integration på 70-80-talen, jag följde inte politiken då. Invandrarnas del av befolkningen på den tiden var så låg att några större integrationsproblem inte fanns. Sedan har jag läst att det var sossarna som i ett riksdagsbeslut 1975 bestämde att Sverige skulle bli ett mångkulturellt samhälle, präglat av invandring.
Oavsett vad, så ser det helt annorlunda ut idag. Det är vänstern som tillsammans med liberalerna drivit på invandringen och globalismen de senaste 20-25 åren. V, S, MP, C, L, M och KD - där har du de vänsterliberala partierna som motverkar arbetare och medelklass.
Moderaterna var kanske ett högerparti på 70-80-talen. Men sedan början på 90-talet är de ett liberalt globalistparti där massinvandring ingår på schemat. Deras helomvändning de senaste två åren ger jag inte mycket för, de har mycket kvar att bevisa.
Så det beror lite på vad du menar med högerpolitik. Att arbetare och medelklass röstar på M och KD kan jag också ifrågasätta. Däremot råder det ingen tvekan om att SD är det bästa partiet för arbetare och medelklass, och framförallt då pga invandringens negativa inverkan på samhället. Det är den helt avgörande frågan. Skatter och bidrag kan man alltid ha åsikter om, men den enskilt avgörande faktorn för arbetare och medelklass är invandringen - eftersom den har negativ inverkan på alla andra politikområden.