2020-10-08, 21:27
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Källa?

googla på hans namn, om du orkar. karln har haft rätt vinnare i alla val sedan 80 talet.
2020-10-08, 21:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

om du inte visste det får du reda på det nu. denne man har haft rätt vinnare i samtliga presidentval sedan 80 talet. din nolla.
Haha första gången han kommer ha fel svider det.....
Alan Lichtman har sagt Biden så det så!
2020-10-08, 21:30
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Han har fel, det här är den officiela sidan för Primary Model av Helmut Norpoth som förutspår att Trump vinner detta val. Dock lägger jag ingen värdering om den kan anses vara trovärdig, återstår väl att se.

Källa: http://primarymodel.com/

har jag fel så har jag fel. men denne gubbe har haft rätt vinnare i alla val sedan 80 talet.
2020-10-08, 21:34
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
har jag fel så har jag fel. men denne gubbe har haft rätt vinnare i alla val sedan 80 talet.

Visst, men det finns även folk på andra kanten som har haft rätt i många år som tror att Joe Biden vinner, så som exempelvist Professor Allan Lichtman.
2020-10-08, 21:42
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har uträknat ett lite grann.

Enligt sista mätningen från CNN så leder Biden med 16p över Trump på nationell basis. Detta tillsäger att Biden isf kommer att vinna 44-48 delstater, oc få fler valröster och vinna popular vote med större marginal än vad Reagan gjorde i 1984, Clinton i 1996 eller vad Obama gjorde i 2008.

Vem fan kan ärligt talat tro på dessa idiotiska polls?

klart att man inte tror på dessa polls - 2016 sa de flesta polls att Clinton skulle vinna landslide. New York Times pratade om en 95% chans att Hillary skulle ta hem det. ett önsketänkande som föll brutalt. nu säger Norpoth, igen, att Trump vinner - då vinner han! Norpoth har aldrig fel.
2020-10-08, 21:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nej han sade det 2016 - nu säger han att demokraterna vinner.

Du blandar ihop med Allan Litchman.
Dessutom säger Allan Litchman att om Trump förlorar så är det på grund utav ekonomin. Även säger Litchman att om Trump vinner så är det på grund utav ekonomin.

http://primarymodel.com/
2020-10-08, 21:53
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du blandar ihop med Allan Litchman.
Dessutom säger Allan Litchman att om Trump förlorar så är det på grund utav ekonomin. Även säger Litchman att om Trump vinner så är det på grund utav ekonomin.

http://primarymodel.com/

ja du har rätt jag blandade ihop honom med Norpoth. Norpoth är den som prickat rätt vinnare i alla val sedan 80 talet - och säger han att Trump vinner nu kan jag ta gift på att han vinner. 4 more years!
2020-10-08, 21:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
ja du har rätt jag blandade ihop honom med Norpoth. Norpoth är den som prickat rätt vinnare i alla val sedan 80 talet - och säger han att Trump vinner nu kan jag ta gift på att han vinner. 4 more years!

Jag tror inte Trump vinner. Möjligtvis att han får runt 270. Men inte mer!
GOP tappar senaten, men kanske vinner tillbaka represetanthuset.
2020-10-08, 21:59
Medlem
Man ser att OU är lite färgade efter vilka som beställer undersökningen. CNN rapporterade för två dagar sedan en job approval för Trump på 40%.

Dagen efter kom Fox News med en liknande beställd undersökning som gav Trump goda 47% job approval.

Jag tror vi behöver vara lite ödmjuka och inte lita för mycket på dessa polls.
2020-10-08, 22:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vad f*n är det då? En oxymoron av denna klass är svårt att finna...håll dig till magkänslan, och skriv att det är vad du beskriver framöver är du snäll. Att slösa andras tid på detta sätt som du gör borde vara straffbart.
Om du klarar av att läsa. Så borde du oxå kunna fatta att jag skrev att mätningar kan möjligtvis ge en indikation på hur läget är för den eller den kandidaten, men OU är inte fakta - ngt som du och vissa andra här inne har fått för er.
2020-10-08, 22:10
Medlem
scraftys avatar
Klokt av Trump att avstå från debatter nu. Han skulle tappa ännu mer stöd.

Citat:
New York Times pratade om en 95% chans att Hillary skulle ta hem det.
Vilket det också var. 95 är inte 100.
2020-10-08, 22:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du klarar av att läsa. Så borde du oxå kunna fatta att jag skrev att mätningar kan möjligtvis ge en indikation på hur läget är för den eller den kandidaten, men OU är inte fakta - ngt som du och vissa andra här inne har fått för er.
Orkar inte scrolla...du får helt enkelt utveckla resonemanget kring hur uppmätt data inte är data.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in