2020-10-08, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Du tenker kanskje på den norske statistikken vi diskuterte heftig her inne for ca ett år siden (tror jeg det var)? Særlig hvordan statistikken skulle leses og tolkes. Rapporten er lenket opp i tråden.

Ja, husker det var stordiskusjon her. At TH var så gammel at han falt utenfor konedrapstatistikken ble det påstått, og dermed var han uskyldig. Det var den statistikken jeg tenkte på. Husker ikke helt om den også omtalte hvilke våpen/metode som ble brukt.
Citera
2020-10-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hahaha, tror nok ikke Milli får informasjonen sin herfra akkurat.....
Skulle forresten gjerne sett et helfigur bilde av RU... Noen som har?

I den siste Krimpodden blir det stadig referert til hva "noen tror/mener", og det var ganske åpenbart at dette var pluukket herfra.

Milli sitter neppe å mottar mye info fra politiet, andre i media ikke får.

Derfor antar jeg også at dette med lav hettemann også kan være noe de hentet fra FB
Citera
2020-10-08, 21:32
Medlem
Citat:
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm så begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter på beregninger av høyden og informasjon om hvor klærne kan komme fra. Dette vil de ikke gå offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det før de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte å etterlyse vedkommende for å utelukke ukjente kandidater før en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.

Personlig så vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er høyaktuell for politiet. Magefølelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne tråden. Det kan være RU. Han kan ha fått en form for oppdrag, og trodd at han var med på en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor høy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin nå.

Jeg har tilgang til flere private bilder av RU, også hvor han står ved siden av andre, og han er kort (f.eks. sammenlignet med sin far). Har ikke forsøkt å beregne høyde, men tipper han er maks 170 cm.

(Men synes gangen til HM antyder enn mann langt eldre enn RU)
Senast redigerad av Alsagio 2020-10-08 kl. 21:36.
Citera
2020-10-08, 21:35
Bannlyst
Citat:
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm så begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter på beregninger av høyden og informasjon om hvor klærne kan komme fra. Dette vil de ikke gå offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det før de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte å etterlyse vedkommende for å utelukke ukjente kandidater før en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.

Personlig så vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er høyaktuell for politiet. Magefølelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne tråden. Det kan være RU. Han kan ha fått en form for oppdrag, og trodd at han var med på en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor høy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin nå.

Tror ikke RU er noen lang fyr. Her ser vi han på siden av to venner.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151132343741540&set=pb.710981539. -2207520000..&type=3

Flere andre bilder tyder på at RU ikke er noen lang fyr på 1.85. Heller mere 1.70-1.75. Selv om jeg ikke ser noe bilde av hele personen. Men jeg syntes ganglaget til den hettemannen minnet mere om en eldre fyr. Kanskje fra 55 til 70 år. Han har liksom det stive ganglaget som ikke en 30-åring har. Sleper liksom kroppen etter seg. Men det kan kanskje ha noe med klærne han har på seg, vet ikke.
Det var jo nesten nedi 0 grader den morgenen, så da må man jo ha endel på seg.
Citera
2020-10-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror ikke RU er noen lang fyr. Her ser vi han på siden av to venner.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151132343741540&set=pb.710981539. -2207520000..&type=3

Flere andre bilder tyder på at RU ikke er noen lang fyr på 1.85. Heller mere 1.70-1.75. Selv om jeg ikke ser noe bilde av hele personen. Men jeg syntes ganglaget til den hettemannen minnet mere om en eldre fyr. Kanskje fra 55 til 70 år. Han har liksom det stive ganglaget som ikke en 30-åring har. Sleper liksom kroppen etter seg. Men det kan kanskje ha noe med klærne han har på seg, vet ikke.
Det var jo nesten nedi 0 grader den morgenen, så da må man jo ha endel på seg.

RU ved siden av sin far:

https://imgur.com/ap1bZ6a
Citera
2020-10-08, 21:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg har tilgang til flere private bilder av RU, også hvor han står ved siden av andre, og han er kort (f.eks. sammenlignet med sin far). Har ikke forsøkt å beregne høyde, men tipper han er maks 170 cm.

(Men synes gangen til HM antyder enn mann langt eldre enn RU)
Interessant, har du noen bilder hvor han står ved siden av noe som lar seg høydeberegne?
Citera
2020-10-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
RU ved siden av sin far:

https://imgur.com/ap1bZ6a

Såpass liten ja. Han kan jo være helt nedi 1.65, men ihvertfall neppe noe mere enn 1.70.
Citera
2020-10-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Denne bilen er er 171 cm høy

https://www.vg.no/i/pL2A8X

Så mye høyere enn bilen er han ikke...

Underlaget er ikke plant. Det blir vanskelig å se ut fra et foto når TH står litt bøyd fremover pluss at han står på et lavere nivå enn det bilen er parkert på.

Hva slags steiner er det i forgrunnen på bildet? Disse steinene må være plasserte inn mot hekken som vender mot gangveien ned til bryggen.
Citera
2020-10-08, 22:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Såpass liten ja. Han kan jo være helt nedi 1.65, men ihvertfall neppe noe mere enn 1.70.
Jeg tenker at dette er veldig interessant. Bygningsmessig kan det også stemme med kroppen til RU, særlig hvis han har godt med klær på seg, Kanskje noe gjemt under klærne. Ganglaget kan være tilgjort.
Citera
2020-10-08, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Underlaget er ikke plant. Det blir vanskelig å se ut fra et foto når TH står litt bøyd fremover pluss at han står på et lavere nivå enn det bilen er parkert på.

Hva slags steiner er det i forgrunnen på bildet? Disse steinene må være plasserte inn mot hekken som vender mot gangveien ned til bryggen.

Er kanskje steinene som ble til overs etter at innkjørselen ble steinlagt.
Citera
2020-10-08, 22:27
Bannlyst
Citat:
Jeg tenker at dette er veldig interessant. Bygningsmessig kan det også stemme med kroppen til RU, særlig hvis han har godt med klær på seg, Kanskje noe gjemt under klærne. Ganglaget kan være tilgjort.

Ja, det er ikke umulig at det er han. Ganglaget kan være tilgjordt, eller at klærne gjør at ganglaget blir sånn. Jeg syntes han hadde litt raske skritt. Kan jo faktisk være Utengen. Ser nesten ut som han er litt halt på høyrefoten. Høyden er ikke mye, hvis man sammenlikner med hun damen som tusler for seg selv til høyre i bildet der på festplassen. Mannen er jo nesten like lav.
Citera
2020-10-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
😁 Det hadde vel vært ganske synlig, og sannsynligvis blitt sniffet frem av hundene, men har de kjørt georadar over selve gårdsplassen? Mye jobb ja, men det har blitt foreslått mere omstendelige saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in