2020-10-08, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Kamala Harris är inte extremvänster. Sluta nu.
Vet jag mycket väl, jag bara förklarade vad JS resonemang syftar på.
2020-10-08, 20:16
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Vad jag förstår det om man ser på CNN och FOX News så håller båda kampanjerna på att tjafsa just nu. Bidens kampanj gick med på att flytta fram debatten en vecka så att det kunde vara face to face men då skulle det inte bli någon tredje debatt i slutet av Oktober då Bidens kampanj tyckte att det var för nära valet.

Jag antar att de kommer tjafsa ett tag till. Pence vägrade som exempel att ha plexiglas framför sig tills igår men gick tillslut med på Bidens kampanj förfrågan.

Jo, antagligen. Men det är såpass mycket pengar i dessa debatter för mediabolagen så det kommer nog att lösas på ett eller annat sätt, så att det bli tre debatter.

Man borde kunna lösa det genom att 1) ha plexiglas och ett större skyddsarrengemang för att se till att smittorisken är så låg som möjligt (kanske till och med ha det utomhus istället för inomhus, om det är möjligt?). 2) flytta upp debatten en vecka.
2020-10-08, 20:20
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vad f*n är det då? En oxymoron av denna klass är svårt att finna...håll dig till magkänslan, och skriv att det är vad du beskriver framöver är du snäll. Att slösa andras tid på detta sätt som du gör borde vara straffbart.

Det är dock sant att det är en indikation och att man ska ta det med en nypa salt så här långt ifrån presidentvalet, man kan nog se två-tre dagar innan presidentvalet hur det faktiska resultatet kommer ungefär att se ut (+- 3-5%)

Så som det ser ut nu, så ser det risigt ut för Trump. Men opinionsmätningarna den senaste veckan är väldigt spretiga allt ifrån +3 till Biden till +18 för Biden. Sanningen ligger nog någonstans i mitten, men det är inte omöjligt att Trump lyckas vända detta, återstår att se vad som komer att hända dem närmaste veckorna.
2020-10-08, 20:25
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Vänta... Du tror väll inte på riktigt att Trump kommer ställas inför riksrätt på vänsterns konspirationsteori grunder? Däremot hoppas jag att hela FBI reformeras, det är ju klart och tydligt att de inte är politiskt neutrala när man ser hur de har hanterat Trumps fall kontra Hillarys email skandal.
Trump kommer alrig bli avsatt btw

Hoppas det ang riksrätt Han som tror att han äger hela världen den där Cirkusdiktatorn Tänk tillbaka de flest döda lemlästade från andra världskriget Men vi i Sverige glorifiear det landet Det syns tydligt när man sänder ner en hel stab reportrar för att bevaka valet och semester Det hade aldrig hänt om det var val i Canada
2020-10-08, 20:26
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
...men det är inte omöjligt att Trump lyckas vända detta, återstår att se vad som komer att hända dem närmaste veckorna.
Såklart...vi är inte förmögna till att se särskilt långt in i den politiska framtiden, av naturliga skäl, dock är det svårt att föreställa sig ett sämre avslut på ett presidentskap än det/vad vi ser idag. Om Trump bränner av en missil, visst, det skulle va svårslaget, men om du tänker utifrån ett långdraget socialpsykologiskt perspektiv, finns det verkligen något värre scenario än det vi nu bevittnar?
2020-10-08, 20:28
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jo, antagligen. Men det är såpass mycket pengar i dessa debatter för mediabolagen så det kommer nog att lösas på ett eller annat sätt, så att det bli tre debatter.

Man borde kunna lösa det genom att 1) ha plexiglas och ett större skyddsarrengemang för att se till att smittorisken är så låg som möjligt (kanske till och med ha det utomhus istället för inomhus, om det är möjligt?). 2) flytta upp debatten en vecka.

Håller med dig. Det är otroligt mycket pengar i dessa debatter. Förra debatten blev ju den mest sedda någonsin i amerikansk historia på kabel TV.

Alternativ 1. Som du föreslår skulle kunna hända. Dock tror jag inte det är så troligt om det är utomhus då oväder eller annat kan bli problem. Dessutom skulle nog demonstranter kunna höras om debatten skulle hållas utomhus.

Alternativ 2. Ser jag som mest troligt. Sen sätter man upp den tredje och slutgiltiga debatten typ två dagar senare så hinner man med allting och så blir Biden kampanjen nöjd om de nu inte sätter sig på tvären vilket jag tyvärr misstänker att de kommer göra.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-08 kl. 20:31.
2020-10-08, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant data från Google Metric

Det är massivt överrepresenterat kring sökningar från att "byta parti från Demokraterna till Republikanerna" jmf tvärtom. Länk https://pasteboard.co/JuJ7rBd.jpg

Om vi nyttjar söktermen "Register Republican" eller "Register Democrat" så vinner R sökningar över nästan hela USA utom fyra stater där D vinner.
https://pasteboard.co/JuJaabZ.jpg

MAGA!
Intressant att du tittar lite bredare än den trötta Biden-massan, som bara tittar på polls. Med tanke på hur fel polls hade förra gången kan man tycka att fler borde analysera kompletterande källor.
2020-10-08, 20:31
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Sen sätter man upp den tredje och slutgiltiga debatten typ två dagar senare så hinner man med allting och så blir Biden kampanjen nöjd om de nu inte sätter sig på tvären vilket jag tyvärr misstänker att de kommer göra.
Hahah...har du glömt bort den lilla detaljen att man kan dö på en dag?

Fortsätt planera du...
2020-10-08, 20:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Håller med dig. Det är otroligt mycket pengar i dessa debatter. Förra debatten blev ju den mest sedda någonsin i amerikansk historia på kabel TV.

Alternativ 1. Som du föreslår skulle kunna hända. Dock tror jag inte det är så troligt om det är utomhus då oväder eller annat kan bli problem. Dessutom skulle nog demonstranter kunna höras om debatten skulle hållas utomhus.

Alternativ 2. Ser jag som mest troligt. Sen sätter man upp den tredje och slutgiltiga debatten typ två dagar senare så hinner man med allting och så blir Biden kampanjen nöjd om de nu inte sätter sig på tvären vilket jag tyvärr misstänker att de kommer göra.
Jag tror bara det blir en till debatt på gott och ont iom det blir för tight om tid mellan dessa tyvärr, Varför Trump inte vill köra via webblänk handlar om att då kan bli ned stängd på mikrofonen och då lär han stänga ned allt i sinnes ilska....
2020-10-08, 20:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Intressant att du tittar lite bredare än den trötta Biden-massan, som bara tittar på polls. Med tanke på hur fel polls hade förra gången kan man tycka att fler borde analysera kompletterande källor.
Eftersom du säger att de har fel, och har fått flera svar på varför du inte kan räkna som du gör, så skulle det vara kul att få se de konfidensnivåer du nu tvärsäkert utgår från...vill du svara på det eller ska vi som redan svarat på detta göra det igen?
2020-10-08, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Snälla "HittePÅ-Zurfarn", du fortsätter att hitta på och dra slutsatser som det inte finns faktastöd för. Om du dessutom inte förstår att antalet nyregistrerade röstberättigande Ii detta fallet Republikaner) överhuvudtaget inte har något med ett opinionsresultat att göra.

Jag skall ge dig en annan, mycket trolig förklaring till varför det i vissa utvalda delstater varit fler Republikaner än Demokrater som registrerat sig för Presidentvalet. I dessa stater, som i de flesta stater, är det sedan tidigare en majoritet demokrater som är registrerade. Jag har inget egentligt stöd för detta, det är mer än känsla, som utgår ifrån en rad kända beteende kring det amerikanska valsystemet samt de amerikanska invånarnas förhållande till detta.

Du drar däremot helt galna slutsatser och vill försöka hitta ett samband mellan två storheten mellan vilket det inte råder någon kausalitet.

Sluta nu upp med att komma med påståenden du inte kan backa upp, sluta med andra ord upp att hitta på saker! Speciellt inom ett så komplex område att din lilla ännu outvecklade hjärna inte kan processa sådan information.

Edit: Jag förstår att du måste förklara "så att ett barn förstår", detta är ju ditt normala sätt att uttrycka dig. Du klarar helt enkelt inte att diskutera på en högre intellektuell nivå. Därför är det kanske dags att du koncentrerar dig på att diskutera med liksinnande, alltså ni inom Team Orange.
Nej då, det är bara när jag kommunicerar med dig som jag behöver gå ner till ett barns nivå.

Du menar alltså att vissa republikaner nu fått feeling och kommer på att de vill registrera sig för att rösta. Men när pollsen ringer så anger de att de kommer att rösta på demokraterna.

???

För det är ju det här som är gåtfullt, rep-registreringen kontra dem-pollsen.
2020-10-08, 20:41
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Hahah...har du glömt bort den lilla detaljen att man kan dö på en dag?

Fortsätt planera du...

Du menar Biden? Som lever i sin källare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in