2020-10-08, 19:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej det är det inte. Clinton var mer polariserande och det var inte så många republikaner som då gick ut och sa att de ac ilska bytte parti
Om du är i närheten av att vara lika gammal som jag, så minns du säkerligen att många etablerade republikaner var även emot Reagan - både i 1980 och 84.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-08 kl. 20:05.
2020-10-08, 19:59
Avstängd
Citat:
Lägg av nu. Biden är inte radikal vänster. Trump betedde sig som en speedad åmgvält i debatten, han var fullständigt usek
Tror att JS menar att "en röst på Biden är i själva verket en röst på Kamala Harris" och att hon skulle komma att bli den verkliga presidenten nästan med en gång, om Biden/Harris vann (och även formellt om han dör under sin period). Det är naturligtvis nonsens, men en mycket vanlig tankefigur bland Trumpsters. Ungefär som "en röst på Ingvar Carlsson är en röst på att Lars Werner får styra landet".
2020-10-08, 20:02
Medlem
Va, har Trump kommit ut med info som inte är sanningsenlig? Vem kunde tror att det inte var spikat, det var ju Trump som deklarerade att debatterna är flyttade. Oj, har Trump plötsligt börja ljuga efter att ha varit så ärlig och tydlig om allt under hela sin period.
Äh, hade man vetat att det bara var Trump som bekräftade det hade folk såklart inte trott på det.
2020-10-08, 20:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det är inte bara CNN som mäter utan många andra, även Fox och Trumps favorit Rasmussen. Även dessa har Biden i ledning i https://www.realclearpolitics.com/
Bryr mig inte om det är CNN, MSNBC, CBS, Fox eller Rasmussen som kommer med mätningarna.

OU kan möjligtvis ge en indikation, men de är inte fakta.
2020-10-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du är lika gammal som jag, så minns du säkerligen att många etablerade republikaner var även emot Reagan - både i 1980 och 84.
Inte samma sak, det är mer polariserande nu. Många vill ha bort Trump. Många fler har redan börjat rösta. Folk är trötta på Trump. Det var ”kul” att chansa på något nytt 2016, men folk vill inte fortsätta ha en president som ljuger, missköter corona, uppmintrar till våld
2020-10-08, 20:04
Medlem
Citat:
Bryr mig inte om det är CNN, MSNBC, CBS, Fox eller Rasmussen som kommer med mätningarna.

Men Trump ligger långt långt under
2020-10-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror att JS menar att "en röst på Biden är i själva verket en röst på Kamala Harris" och att hon skulle komma att bli den verkliga presidenten nästan med en gång, om Biden/Harris vann (och även formellt om han dör under sin period). Det är naturligtvis nonsens, men en mycket vanlig tankefigur bland Trumpsters. Ungefär som "en röst på Ingvar Carlsson är en röst på att Lars Werner får styra landet".
Kamala Harris är inte extremvänster. Sluta nu.
2020-10-08, 20:05
Medlem
Nixters avatar
Intressant data från Google Metric

Det är massivt överrepresenterat kring sökningar från att "byta parti från Demokraterna till Republikanerna" jmf tvärtom. Länk https://pasteboard.co/JuJ7rBd.jpg

Om vi nyttjar söktermen "Register Republican" eller "Register Democrat" så vinner R sökningar över nästan hela USA utom fyra stater där D vinner.
https://pasteboard.co/JuJaabZ.jpg

MAGA!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-08 kl. 20:14.
2020-10-08, 20:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men Trump ligger långt långt under
Men 1000-4000 pers, som oftast hör till i störstäder i varje delstat, kan inte svara för 5, 10, 15, 20-30 eller 38 miljoner invånare.
Medlem
Citat:

Vad jag menar är att, de som utför UO har inte lärt sig av deras egna misstag.

Det håller jag med om, men det är exakt samma tendens som vi såg för fyra år sedan. Som jag poängterade tidigare, så hade Hillary i mitten/början av oktober en ledning på allt från 9 till 15p över Trump. Hillary hadde - enligt mätningarna en ledning i Florida, North Carolina, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och låg jämnsides med Trump i Ohio i oktober 2016. Alla sk experter sa då att Trump var chanslös mot Hillary.

Att Hillary vann popular vote, var för att hon fick tillsammans nästan 7m fler valröster i Kalifornien och New York (de två blåaste delstaterna) än vad Trump fick.

Du måste vara tydligare vem har inte lärt sig vad av vem?
Menar du att statistikerna inte lärt sig något av sina misstag?
Isåfall måste du 1 lära dig att syfta rätt på svenska och 2 förklara hur du kommit fram till detta.
Jag har fått precis motsatt uppfattning. Det verkar som statistiker överlag har jobbat intensivt med sina metoder de senaste åren, i USA såväl som i andra länder.
Senast redigerad av lallisen 2020-10-08 kl. 20:08. Anledning: Feldtavning
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, det var väldigt märkligt. Det stod först ” Trump's campaign manager issued a new statement today announcing they agree to a suggestion by Joe Biden's campaign to delay the second debate by a week so it can be in person.” men sen så står det lite senare följande: ” Biden campaign is swiftly rejecting the Trump campaign’s request to push both debates back a week”

Underligt, vilket är det som stämmer?

Vad jag förstår det om man ser på CNN och FOX News så håller båda kampanjerna på att tjafsa just nu. Bidens kampanj gick med på att flytta fram debatten en vecka så att det kunde vara face to face men då skulle det inte bli någon tredje debatt i slutet av Oktober då Bidens kampanj tyckte att det var för nära valet.

Jag antar att de kommer tjafsa ett tag till. Pence vägrade som exempel att ha plexiglas framför sig tills igår men gick tillslut med på Bidens kampanj förfrågan.
2020-10-08, 20:11
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Vad f*n är det då? En oxymoron av denna klass är svårt att finna...håll dig till magkänslan, och skriv att det är vad du beskriver framöver är du snäll. Att slösa andras tid på detta sätt som du gör borde vara straffbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in