Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Ja, vi kan väl passa på att varna alla här för att din magkänsla kring ting inte haft särskilt många rätt innan...och snart poppar väl Nixter upp med en lättköpt twitter poll som får dig att tro än mer på dina fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
Hur menar du nu? Menar du att cheferna på opinionsinstituten inte blivit bättre? Vad spelar det för roll det är ju deras statistiker som jobbar med urval, modeller, frågor och annat metodarbete som främst behöver ändra sitt arbetssätt inte cheferna.
Vad jag menar är att, de som utför UO har inte lärt sig av deras egna misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Det finns mycket som talar emot Trump nu. 2016 så hatade många demokrater Clinton, och valde att inte rösta. Dessutom vann inte Trump the popular vote, han vann för att han vann vissa delstater, som brukat vara demokratiska som t ex Michigan och Pennsylvania m fl. Det kommer inte ske nu. Biden leder eller ligger jämnt med Trump u t ex röda delstater. Dessutom är det många republikaner som vänt sig emot Trump. Och så corona på det. Och kvällens nyhet om en milis som planerat kidnappning av en guvernör som Trump kritiserat. ”Liberate Michigan” skrev han
Det håller jag med om, men det är exakt samma tendens som vi såg för fyra år sedan. Som jag poängterade tidigare, så hade Hillary i mitten/början av oktober en ledning på allt från 9 till 15p över Trump. Hillary hadde - enligt mätningarna en ledning i Florida, North Carolina, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och låg jämnsides med Trump i Ohio i oktober 2016. Alla sk experter sa då att Trump var chanslös mot Hillary.
Att Hillary vann popular vote, var för att hon fick tillsammans nästan 7m fler valröster i Kalifornien och New York (de två blåaste delstaterna) än vad Trump fick.