2020-10-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Den där videon är ju värdelös.
Jag kan inte urskönja någon likhet mellan mannen i ambulansen och Avo Pith, mer än att båda är män och har mörkt hår.
Fast mannen i ambulansen ser ut att ha snaggat hår, det hade väl aldrig Avo?

Om det hade varit din farsa så hade du känt igen honom.
Citera
2020-10-08, 18:50
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Om det hade varit din farsa så hade du känt igen honom.

Jag hade säkert viljat känna igen honom.
Citera
2020-10-08, 19:00
Medlem
Stefan Torsell kommer in på detta med påstått försvunna personer och han nämner att Interpol talar om kriminalfallet Avo Pith. Att just han överlevde kan stämma. Ibland väljer personer att försvinna av olika anledningar. Han kanske såg en chans och tog den.

1 timme och 58 minuter in i klippet kommer han in på de försvunna personerna:
https://www.youtube.com/watch?v=m4R9Ua3oST0

Han har en poäng när han nämner att tvillingsystrarna enligt vittnen ska haft flytväst på sig och man borde ha hittat deras kroppar flytandes. Fast såklart kan ju saker hända på vägen som gjort att de sjunkit ner i djupet.
Citera
2020-10-08, 19:04
Medlem
Citat:
Vad kräver du för bevis?
Svårt för människor som misstror andra bara för att det inte passar din agenda.
Vissa människor är bra på att förneka och förlöjliga människor som säger sanningen.
Dessa människor med dessa drag är utmärkta att använda när det gäller att sprida mörkläggning och desinformation!
Citera
2020-10-08, 19:17
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Inte lik? https://i.ylilauta.org/6rc3x.jpg

Det är han.
Hur i helvete... det är tre olika personer.
https://postimg.cc/Zv9H6Pmf
Inte ens i närheten av lika.
Citera
2020-10-08, 19:26
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Vad kräver du för bevis?
Svårt för människor som misstror andra bara för att det inte passar din agenda.
Vissa människor är bra på att förneka och förlöjliga människor som säger sanningen.
Dessa människor med dessa drag är utmärkta att använda när det gäller att sprida mörkläggning och desinformation!

Jag har ingen agenda. Jag bryr mig inte om det här, jag råkade bara snubbla över tråden och länken i ditt inlägg, och blev - som så många gånger förr - irriterad över att grumliga videos där man skymtar ett ansikte el.dyl. ska betraktas som ”bevis” för nånting.

Oftast brukar det handla om bevis för utomjordiskt liv, eller spöken, eller nåt sånt.

Jag tror mycket väl att kaptenen kan vara vid livet och gömma sig nånstans, eller vara välja att inte aktivt träda fram i media och riva i gamla sår. Jag tycker bara att videon är kass och oduglig.
Citera
2020-10-08, 19:31
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De som överlevde följer nog detta? Och hur många tog Mariella upp? 15? Hur många kördes iväg med ambulans? Någon borde väl känna "fan det där var ju jag" eller "fan det där var ju Pekka".
Klippet har setts av väldigt få personer och knappt av någon utanför bubblan av konspirationsteoretiker.
Hur många tv-klipp har du personligen varit med i? Antagligen fler än du vet om.

Fuck me, folk har ju hur svårt som helst att tyda ansikten. Titta bara på snubben med syrebrist och förlossningsskador i inlägg #166, som hånade mig ovanför. Han hävdar bestämt att den absolut sämsta bilden är Avo Piht.

Det är en lustig logisk fallgrop för övrigt:"Om vi inte vet vem det är, då måste det vara Avo Piht".
Citera
2020-10-08, 19:33
Medlem
Citat:

Du gör dig dum eller missförstår med flit. En utomstående kan ha väldigt svårt att identifiera någon där en närstående med enkelhet kan identifiera personen.

Det finns ett flertal andra klipp från olika vinklar när personen kliver ur ambulansen. Det är bara att göra en sökning i Youtube och kolla igenom finska och estniska nyhetsklipp.
Citera
2020-10-08, 19:39
Medlem
Citat:
Jag har ingen agenda. Jag bryr mig inte om det här, jag råkade bara snubbla över tråden och länken i ditt inlägg, och blev - som så många gånger förr - irriterad över att grumliga videos där man skymtar ett ansikte el.dyl. ska betraktas som ”bevis” för nånting.

Oftast brukar det handla om bevis för utomjordiskt liv, eller spöken, eller nåt sånt.

Jag tror mycket väl att kaptenen kan vara vid livet och gömma sig nånstans, eller vara välja att inte aktivt träda fram i media och riva i gamla sår. Jag tycker bara att videon är kass och oduglig.
Sorry jag har inte länkat dig någonting!
På dom länkar som ligger ute visar mig ett klart och tydligt ansikte.
Ser inte på länkar om spöken...intressera mig inte.
Citera
2020-10-08, 19:48
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Sorry jag har inte länkat dig någonting!
På dom länkar som ligger ute visar mig ett klart och tydligt ansikte.
Ser inte på länkar om spöken...intressera mig inte.

OK, länken som Snullerunk eller vad hen heter publicerade. Ansiktet i den videon är allt annat än klart och tydligt. Tycker man annorlunda så är man nog cp-störd i huvudet.
Citera
2020-10-08, 19:55
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Inte lik? https://i.ylilauta.org/6rc3x.jpg

Det är han.

Rapporterades först som överlevande och sågs vid liv av ett flertal vittnen. Sen drunknade han...
Det finns så mycket som luktar röv kopplat till Estonia.. Att det fortfarande finns vuxna människor som tror på den officiella versionen är för mig en gåta.
Citera
2020-10-08, 20:08
Avslutad
Citat:
Stör det dig på något vis att vissa tror att han överlevde eller hur tänker du?
Du skriver om bevis vilka bevis är för dig godtagbara!
Du tror att människor ljuger men tro det eller ej vissa säger sanningen....

Ja ok, men vem ska mannen i klippet som avses 01:07 föreställa?

Kom förfan inte och påstå att det är kaptenen Avo Piht. Däremot är han mer lik mannen i ambulansen än Piht.

Säkert jättemånga som talar sanning. Men det måste kunna bevisas. Eftersom folk är så jävla säkra så borde de sitta inne med massa bevis. Det är väl bara att slänga fram dem?

Vad väntar ni på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in