2020-10-08, 17:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Varför måste personen i ambulansen hört av sig om det inte var Pihl bara för att det "pratas" mycket om Estonia? Det går ju knappt att se vem det är.
Men oavsett så räcker det tyvärr inte som bevis.

Det spelar heller ingen roll vad SVT säger. De blev väl lika dåligt underrättade som alla andra. Kom ihåg att det är en gammal Sovjetstat vi har att göra med.

Men vad har vi mer för bilder och videos på denne Pihl efter katastrofen som kan bekräfta att han överlevde.?Ge mig lite riktiga bevis nu. Du verkar övertygad.
Läs mina inlägg. Det mesta tyder på att kaptenen överlevt anser jag.

Varför gör Expressen en artikel om Estonia 2017?
Citera
2020-10-08, 17:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
En av de första som hittades.

Citat:
Ursprungligen postat av justina
Pierre Isacsson var en av de första döda som hittades och ligger begravd i Bromma, säger hans son i en intervju

https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/ludvigs-pappa-sjong-in-i-det-sista--medan-estonia-gick-under/

Då kom jag ihåg fel och bra att han återfanns och kom att få en grav.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-10-08 kl. 17:13.
Citera
2020-10-08, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Läs mina inlägg. Det mesta tyder på att kaptenen överlevt anser jag.

Varför gör Expressen en artikel om Estonia 2017?

Ring och fråga dem!

Om du anser det måste du kunna presentera bevis eller iaf något som kn liknas vid bevis. Eller länka till någon som kan.

Var så god.

Videon med ambulansen duger inte.
Citera
2020-10-08, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yrrol2
https://www.youtube.com/watch?v=ocvKwD84RsI&ab_channel=RosaMannen
1,07 in i klippet.

Vad/vem ska det föreställa?
Citera
2020-10-08, 17:23
Medlem
Den här historian med Estonia hamnar i samma mörkerläge som mordet på Palme.
Historian upprepar sig åtta år sedan.
En stor katastrof är Inez Uusman som satt och kvittrade en massa ovidkommande saker på presskonferenser. Hon var tyvärr kommunikationsminister.
Hon fällde ett uttalande om att "det havet tar blir kvar där" klen tröst för anhöriga vilket hade sin anförvanter på botten.
Den omtalade kaptenen och hans närmsta män hade förmodligen inte så lätt ,Jag kan ana att hot förekom att ta med det mest skumma saker.
Han kunde förmodligen inte säga nej, order uppifrån och är du uppfostrad i ett sovjetiskt styre så lyder du.

Han och hans besättning tjänade förmodligen bra och en viss status medförde detta uppdrag.
Den här linjen mellan Tallinn -Stockholm var också förbundet med viss framtidstro.
Det finns många i den här historian som borde bli lite bleka om nosen Calle Biltd ,Ingvar Carlsson ,Mona Sahlin mfl men de är tysta.

Jag hoppas att Estland inte ger sig och närmar sig sanningen. Hela sanningen kommer vi aldrig få veta men det räcker med en del.
Hela den här historian har blivit beskylld av att vara uppbyggd på konspirationer men att människor vill veta sanningen vill ingen i maktens korridorer kännas vid.
Citera
2020-10-08, 17:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ring och fråga dem!

Om du anser det måste du kunna presentera bevis eller iaf något som kn liknas vid bevis. Eller länka till någon som kan.

Var så god.

Jag kan inte upprepa alla inlägg. Du bara plockar ut ett faktum. Så jag lämnar den diskussionen.

Men man noterar också att Expressen gör en ingående artikel om Estonia så sent som 2017. Och nu aktualiseras olyckan igen. Man talar om ryska ubåtar. Sveriges försvarsutgifter höjs 40%.
Citera
2020-10-08, 17:26
Medlem
Citat:
Vad/vem ska det föreställa?
Stör det dig på något vis att vissa tror att han överlevde eller hur tänker du?
Du skriver om bevis vilka bevis är för dig godtagbara!
Du tror att människor ljuger men tro det eller ej vissa säger sanningen....
Citera
2020-10-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Hej , allá dessa klarade sig , Piht har jag kort ifran Hiiuma till Tallin i Tallin saga jag Piht i finsk Tv , enligt uppgift flogs dom tillSverige och sedán CIA plan tog dem till USA , Piht ringde aven sin mor som bekraftade detta , . Man undrar vad doljer Sverige ,
Hur kommer det sig att du kört Piht och hur vet du att det var han?
Citera
2020-10-08, 17:51
Medlem
Och nu skall Försvarsutskottet försöka kalla in försvarsminister Hultqvist att svara på frågor om eventuella militärt material på Estonia...
Den där.
Kan se eller snarare höra framför mig hur han sitter där och orerar på sitt makalösa vis. Om de får dit honom.
Han bäddar in sitt prat i 90% meningslösa meningar allt efter handboken att sitta och snacka skit, och så möjligen finns där 10 % sakinnehåll.
Dessa 10 % består av ett klart avståndstagande till att militärt material forslades på båten med svenska politikers och myndigheters godkännande och kännedom.
Har aldrig hört en politiker säga så mycket och så litet på samma gång.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-10-08 kl. 17:55.
Citera
2020-10-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Och nu skall Försvarsutskottet försöka kalla in försvarsminister Hultqvist att svara på frågor om eventuella militärt material på Estonia...
Den där.
Kan se eller snarare höra framför mig hur han sitter där och orerar på sitt makalösa vis. Om de får dit honom.
Han bäddar in sitt prat i 90% meningslösa meningar allt efter handboken att sitta och snacka skit, och så möjligen finns där 10 % sakinnehåll.
Dessa 10 % består av ett klart avståndstagande till att militärt material forslades på båten med svenska politikers och myndigheters godkännande och kännedom.
Har aldrig hört en politiker säga så mycket och så litet på samma gång.
Han är politiker ,you know....
Oberoende stater borde utreda detta. Ta hjälp av stater från Asien.
Det behövs objektiva ögon som synar och dömer.
Citera
2020-10-08, 18:34
Medlem
Citat:

Personen i klippet pekar ju ut kaptenen. En klockren identifiering av någon som känner honom.

https://www.youtube.com/watch?v=atjKbaohJds
Citera
2020-10-08, 18:46
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Duger det med en film som visar att kaptenen överlevde?

Avo Piht åker med Samaritens Ambulans B 804 med registreringsnummer CFM 414.

https://www.youtube.com/watch?v=atjKbaohJds

Den där videon är ju värdelös.
Jag kan inte urskönja någon likhet mellan mannen i ambulansen och Avo Pith, mer än att båda är män och har mörkt hår.
Fast mannen i ambulansen ser ut att ha snaggat hår, det hade väl aldrig Avo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in