2020-10-08, 17:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Förändrar detta något i praktiken? Även om de har ett år på sig lär det väl bli svårt för dem att skaffa sig ett jobb med endast en gymnasieutbildning... många kommer därmed bli tillbakaskickade, vilket ju var meningen från början. Däremot är ju signalen helt åt helvete fel.

Reglerna kommer att ändras igen när det behövs. Det vi ser just nu är en kabukiteater. Det finns inte på kartan att regering och riksdag kommer att ha kurage nog att stå fast vid fattade beslut och börja skicka hem folk.
Citera
2020-10-08, 17:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Mp är ett extrimistparti
Det har de flesta sett sedan flera år. Först att se det var SD som sa att MP var deras största fiende i valet 2014. Inte ens jag som är politiskt intresserad förstod riktigt vad de menade. Men år 2015 förstod jag.

Det finns inget regeringsparti som varit värre för Sverige de senaste 100 åren än MP.
Citera
2020-10-08, 17:48
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ser inget fel i att öka invandringen så länge vi arbetar på integrationen och ger folk faktiska möjligheter att komma in i samhället, människor är ju inte sämre bara för att de kommer från land X eller region Y utan det är kulturella skillnader som behöver bakas in i varandra för att det ska fungera

Så om Sverige tar hit tusen Norrmän och tusen Somalier så tror du alltså att dom skulle klara sig ungefär likvärdigt.
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ser inget fel i att öka invandringen så länge vi arbetar på integrationen och ger folk faktiska möjligheter att komma in i samhället, människor är ju inte sämre bara för att de kommer från land X eller region Y utan det är kulturella skillnader som behöver bakas in i varandra för att det ska fungera
Men din lilla näthatare! Vi ska inte ha integration det har regeringen bestämt.

Ca en halv miljon i landet nu som ej går att anställa utan förväntas gå på bidrag resten av livet, och är det ändå mest såna som är i arbetsför ålder.

Nu ska vi ta hit deras familjer och släktingar! Tror du dem ska integreras? Då är du rasist!
Citera
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Reglerna kommer att ändras igen när det behövs. Det vi ser just nu är en kabukiteater. Det finns inte på kartan att regering och riksdag kommer att ha kurage nog att stå fast vid fattade beslut och börja skicka hem folk.
Som man skriver om Löfven på expressen idag. Han är mästare på att skjuta upp alla beslut. Detta är bara ett slags uppskjutande. barnflyktingarna kommer aldrig att få komma in i det svenska samhället. Men de kommer aldrig att behöva återvända hem heller. Antagligen den sämsta lösningen av dem alla. Från den sämsta statsministern sedan Palme. Men Palme var iallafall en ledare, man visste vad han ville.
Citera
2020-10-08, 17:56
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Jo det har inte gått fort, men det känns ändå som att många på PK-sidan börjar bli oroliga över samhällsutvecklingen. Det märks tydligt.
Självkritiken lyser med sin frånvaro hos dessa givetvis. Jag antar att dom försöker sakta glida över till den andra sidan, lite försiktigt sådär, så ingen märker.
Tjejen i fråga har fortfarande en rakklippt lugg. Dock ingen Kånken. Hon klär sig mer elegant idag också har jag märkt.

Den dagen du tycker att hon blivit snygg har hon nog börjat stödja SD!
Citera
2020-10-08, 17:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som man skriver om Löfven på expressen idag. Han är mästare på att skjuta upp alla beslut. Detta är bara ett slags uppskjutande. barnflyktingarna kommer aldrig att få komma in i det svenska samhället. Men de kommer aldrig att behöva återvända hem heller. Antagligen den sämsta lösningen av dem alla. Från den sämsta statsministern sedan Palme. Men Palme var iallafall en ledare, man visste vad han ville.

Nu tror jag iofs att de ensamkommande afganerna - och deras familjer - kommer att få sina PUT så småningom. Om jag förstått rätt finns det redan nu en skrivning om omvandling i "särskilt ömmande" fall. Men det blir nog som för många andra migranter ett liv på bidrag där allt fler ska dela på en allt mindre kaka.

P.S. Palme är grovt underskattad på Flashback. Jag kan bara beklaga att vi inte har en politiker av hans kaliber idag. Han hade inte krupit för miljöpartiet.
Citera
2020-10-08, 18:03
Avslutad
Vi har inte ens råd att hjälpa de sjuka, fattiga svenskarna så nu får det fan vara nog!!!! Allt är åt helvete i dagens Sverige - ingenting fungerar väl... SVERIGE ÄR KÖRT I BOTTEN. Man ser invandrare överfuckingallt - den värsta sortens invandrare- sådana där vidriga bidragstjuvar eller idioter som tar våra jobb o bostäder så främst de svenska ungdomarna samt pensionärerna drabbas... Det räcker!!! NÄR SKA VI VISA ATT DETTA INTE ÄR ACCEPTABELT? LÖFVEN O CO förtjänar att avrättas framför samtliga medborgare för allt de ställt till med. De har förstört Sverige och gjort en stor andel av svensken sjuk av all hjärntvätt... Vi måste ta saken i egna händer!!! Detta ska inte få fortgå. Jag är kvinna men hakar mer än gärna på upproret. Behöver få ut min ilska som är ohanterbar
Citera
2020-10-08, 18:05
Medlem
Gronladans avatar
Citat:

Sverige har försökt att ”integrera” dessa personer så länge jag har levt, och längre. Jag ser inte hur denna investering någonsin ska bära frukt när personer som du ”bara ska se till att de hamnar i arbete”, utan att ha en aning om hur. Ni har försökt i 30+ år med katastrofala efterföljder, du tycker inte att det räcker? Borde ni ens ha något att säga till om?

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Precis och iochmed att coronan lär fortsätta vintern 2021 lär det bli tuffare att få jobb. Desssutom är det vanligt man ger någon fast jobb efter 6 månader. Extremt sällsynt man ger en 19 åring ett fast jobb direkt efter gymnasiet om det inte rör sig om något specifikt som lastbilschaufför,nen inte ens det.

Var det inte också så att migrationsverket kommer inte godkänna företagsstöd? Dvs privata företag som vill göra en Woke poäng?

Därmed ingen effekt egentligen, de som har fått en fast anställning har ju säkerligen varit någon form av ingenjör. Väldigt nyfiken på hur de fick en fast tjänst

Finns inte en chans att ens en liten minoritet får jobb med de förutsättningarna. Hade inte svenska 19-åringar gjort för den delen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Frågan är dock vilken bortförklaring de ska ha den gången. Nu kom ju coronan lägligt. Förhoppningsvis brakar regeringen samman innan de kan komma till ett nytt beslut, men det är mest önsketänkande. Sossar är som bekant de halaste jävlarna på denna jord. Det blir så när man har noll samvete eller moral.
Citera
2020-10-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Förändrar detta något i praktiken? Även om de har ett år på sig lär det väl bli svårt för dem att skaffa sig ett jobb med endast en gymnasieutbildning... många kommer därmed bli tillbakaskickade, vilket ju var meningen från början. Däremot är ju signalen helt åt helvete fel.

Nej, detta förändrar ingenting alls i praktiken. De hade redan bestämt att majoriteten ”ensamkommande” skulle få stanna och det tror jag att i alla fall många förstod redan från början. Först hette det att ett nej är ett nej. Sen skulle de bara få gå ur gymnasiet och skaffa jobb. Nu utsträcker man tiden för att skaffa jobb till två år. Nästa steg blir att de får stanna därför att de nu rotat sig i Sverige. Allt är planerat: De ska få stanna men utan att väljarna blir alltför förbannade.

Efter förhandlingar med Mp kommer ni att få se att även anhöriga till ”barnen” bjuds in. Jag har inga tvivel om det.
Citera
2020-10-08, 18:11
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nej, detta förändrar ingenting alls i praktiken. De hade redan bestämt att majoriteten ”ensamkommande” skulle få stanna och det tror jag att i alla fall många förstod redan från början. Först hette det att ett nej är ett nej. Sen skulle de bara få gå ur gymnasiet och skaffa jobb. Nu utsträcker man tiden för att skaffa jobb till två år. Nästa steg blir att de får stanna därför att de nu rotat sig i Sverige. Allt är planerat: De ska få stanna men utan att väljarna blir alltför förbannade.

Efter förhandlingar med Mp kommer ni att få se att även anhöriga till ”barnen” bjuds in. Jag har inga tvivel om det.

Bättre för sossarna vore att dra av plåstret fort dock, så jag tror inte riktigt det var planerat. 12 000 är väldigt lite i det stora hela, och nu har man gjort en sådan stor symbolfråga av det, som inte på något sätt kan gangna sossarna, varken på kort eller lång sikt, faktiskt. Om de hade sagt från början att dessa individer kunde stanna för flera år sedan hade saken varit glömd sedan länge, bara ännu en droppe i havet. Nu har det lett till att nästa val blir ”en folkomröstning om invandringen”. De kan knappast ha tjänat på det.
Citera
2020-10-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jaha då har vi svart på vitt ännu en gång att Stefan Löfven parti kommer behålla makten även nästa val. Genom att låta Miljöpartiet diktera villkoren. Och svika väljarna ännu en gång.

Totalt ryggradslös.
Dem ska presentera detaljerna sen. Men jag kan bespara er lögnerna och skitsnacket.
Politiken blir:
1. Höj skatterna
2. Öka invandringen

Så jag vill veta, vilka är ni egentligen som tänker gå på steffes snack och bli lurade en gång till? Förstår ni ens att det är erat fel att sämhället är åt helvete? Hur dumma är ni på en skala.

Expressen skriver om skiten:
https://www.expressen.se/nyheter/isabella-lovin-och-morgan-johansson-haller-presstraff/
Varför tar inte Finland,Estland Litauen, polen emot dom mest intelligenta afghanerna som vi gjort?
Samt varför tar vi inte hit fattiga intelligenta unga män från hela värden?
Samt deras familjer
Är fattiga ukrainare dumma i huvudet då vi inte tar in nån?
Senast redigerad av mikael2 2020-10-08 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in