2020-10-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Då får han väl ta ordet, och säga till på skarpen. Han är svag och måste tuffa till sig om han vill bli president, han kommer bli överkörd utav alla i hans närhet men även i sin utrikespolitik som president om han blir det. Det kan jag garantera dig.

Men Trump orkar ju inte ta nästa debatt för att han känner sig så oerhört dålig av sin corona. Han är andfådd och rösten bär inte och han känner att det fungerar inte längre för honom att jobba alls.
2020-10-08, 15:07
Avstängd
***NEWSFLASH***

Det blir ingen andra tv-debatt. Trump har backat ur efter att arrangörerna krävde en virtuell debatt (dueller på distans är ett format som har varit helt normalt och ofta förekommande vid politiska debatter i tv ända sedan 80-talet) med hänvisning till smittoriskerna och att Trump är så tätt inpå debattens datum med sin pågående infektion (jo, han har fortfarande viruset i kroppen även om symtomen hålls nere av starka mediciner).

Uppenbarligen ville Trump inte veta av en debatt där själva formatet skulle bli en tyst påminnelse till publiken/väljarna om den pågående pandemin och utbrottet i Vita huset. Särskilt inte när han är i klart underläge mot Biden i opinionen.

https://edition.cnn.com/2020/10/08/politics/second-presidential-debate-virtual/index.html
2020-10-08, 15:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Med tanke på att Clinton fick drygt 3 miljoner fler totala röster än Trump sist så är det inte en omöjlighet alls. Du har spammat om detta i flera dagar nu, du överskattar Trumps popularitet så ofantligt mycket. Jag upprepar, CLINTON, den minst populära representanten för demokraterna på flera årtionden fick 3 miljoner fler röster än vad Trump fick under förra valet.

Med tanke på misären i USA just nu med över 200 000 döda och en president som aktivt ljög i början av att viruset framfart i USA och att han precis blivit avslöjad för sitt skattefiffel så är hans popularitet på en "all-time low".
Spelar ingen roll att Hillary fick 2,9m fler valröster än vad Trump fick i 2016, när de rösterna huvudsakligen kom från Kalifornien och New York. Trump fick i 2016 fler röster i flera stater än vad Hillary fick, och därmed flera EV. Men, jag ska spara din kommentar fram tills 4:e november.

Som sagt, med en 16p ledning så tillsäger det att Biden kommer att vinna 44-48 av 50 delstater och vinna popular vote med 10-13 miljoner fler valröster än vad Trump kommer att få. Jag frågar igen, tror du allvarligt och ärligt talat på dessa siffror?

Förövrigt så ledde Hillary med allt från 9 till 15p över Trump i början/mitten av oktober 2016.
2020-10-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelar ingen roll att Hillary fick 2,9m fler valröster än vad Trump fick i 2016, när de rösterna huvudsakligen kom från Kalifornien och New York. Trump fick i 2016 fler röster i flera stater än vad Hillary fick, och därmed flera EV. Men, jag ska spara din kommentar fram tills 4:e november.

Som sagt, med en 16p ledning så tillsäger det att Biden kommer att vinna 44-48 av 50 delstater och vinna popular vote med 10-13 miljoner fler valröster än vad Trump kommer att få. Jag frågar igen, tror du allvarligt och ärligt talat på dessa siffror?

Förövrigt så ledde Hillary med allt från 9 till 15p över Trump i början/mitten av oktober 2016.

Comey kom och uttalade att Clinton utreddes för brott.

Nu orkar inte Trump ens debattera med Biden som orkar. Så det har verkligen svängt om.
2020-10-08, 15:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En analytisk person funderar över motsägande signaler. De nöjer sig inte med att ha en tanke som flyger förbi. Men om jag tolkar ditt svar så tror du inte att dessa nyregistrerade voters är särskilt motiverade att rösta, men att pollsen har träffat i grupper som är motiverade att rösta. På valdan vet vi.
Ser att du fått fler svar, men här kommer ett till:

En kul 'omständighet' som vi vet kommer få effekt men som i princip är omöjlig att kunna räkna ut, det är att nedstängningen av QAnon-kanalen kommer påverka entusiasmen för Trump. Att tro turnout ökar bland Trumpers i o m det är...fromma förhoppningar om att den mikroskopiskt lilla andelen av nyregistrerade ska väga upp för alla som lämnar/t partiet (och deras värderingar).

(FB) Presidentvalet 2020

Om vi skippar äldre polls för en sekund. Startar mäta vid tillfället när konventen avslutades istället. Så kan varje frisk individ se att mätningarna gått lockstep med de dåliga nyheterna; och eftersom mer dåliga nyheter kommer presenteras, så ger det oss ytterligare en möjlighet att utvärdera mätinstitutens samlade analysförmåga.
2020-10-08, 15:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Men alltså menar du att man aldrig kan lita på polls igen för att det gick fel 2016? Trump tog ju en av historiens tätaste segrar då, han vann med typ 70k röster i en handfull delstater, och eftersom pollsen inte förutspådde detta så menar du att de är opålitliga för alltid? Hur ställer du dig till pollsen under mellanårsvalet? De satt ju rätt bra
2020-10-08, 15:38
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag kan hålla med om att Demokraterna gjort det ganska enkelt för sig nu i valspurten. Visst har dom i första hand pekat på vilka fel Trumpdministrationen gjort med hänvisning till hur dessa hanterat Pandemin och inte erbjudit något tydligt och synligt alternativ till detta. Du har en poäng i detta.

Men det är ju just Trumpadministrationen som låtit det ske, genom att helt låtit bli att handla och att presentera en hållbar plan för att bekämpa Coviden. Hade Trump haft en plan, så hade ju han tvingat demokraterna till att bemöta denna plan, och att kanske debattera denna plan. Nu har de ju bara behövt peka på att Trump helt saknat plan.

Det är som att möta ett dåligt förberett fotbollslag, när man själv förberett sig för alla eventuella händelser som kan ske i matchen.

Så du har rätt! Men det är Trump som skapat denna möjlighet. Så varför göra mer än man behöver.

Om jag tolkade Joe Biden rätt i debatten så är enda alternativet att Trump utropar nationellt nödläge och kör över staternas egna corona-hantering.

Demokraterna har inte varit väl förberedda på detta heller , kolla på New York.
Dom är inte ett väl förberett fotbollslag, snarare "det är lätt att spela fotboll fnär man sitter på läktaren"

Nej Trump har inte skapat detta.
Lika lite som England, Spanien och Sveriges motsvarighet.
2020-10-08, 15:38
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
***NEWSFLASH***

Det blir ingen andra tv-debatt. Trump har backat ur efter att arrangörerna krävde en virtuell debatt (dueller på distans är ett format som har varit helt normalt och ofta förekommande vid politiska debatter i tv ända sedan 80-talet) med hänvisning till smittoriskerna och att Trump är så tätt inpå debattens datum med sin pågående infektion (jo, han har fortfarande viruset i kroppen även om symtomen hålls nere av starka mediciner).

Uppenbarligen ville Trump inte veta av en debatt där själva formatet skulle bli en tyst påminnelse till publiken/väljarna om den pågående pandemin och utbrottet i Vita huset. Särskilt inte när han är i klart underläge mot Biden i opinionen.

https://edition.cnn.com/2020/10/08/politics/second-presidential-debate-virtual/index.html

Demokraterna fegar ur. Det var inte så oväntat. Alla vet vad den riktiga orsaken är varför man vill köra en virtuell debatt.

Biden skulle gynnas x100000
Senast redigerad av Zloth 2020-10-08 kl. 15:42.
2020-10-08, 15:41
Medlem
Citat:
***NEWSFLASH***

Så lätt hade nog inte ens Biden föreställt sig att vinna den andra debatten. För det gör han ju när Trump fegar ur. Fast Biden hade nog ändå vunnit även denna debatt om Trump betett sig likadant som i första debatten.
Trump vill dominera och bestämma och det kan han inte på samma sätt i en virtuell debatt vad jag förstår. Då blir han trotsig som bara en omogen svag person kan bli när han möter motstånd.
2020-10-08, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Demokraterna fegar ur. Det var inte så oväntat.
Du kan inte läsa förstår jag. Det var Trump som snabbt och otåligt röt nej.
2020-10-08, 15:44
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Du kan inte läsa förstår jag. Det var Trump som snabbt och otåligt röt nej.

Trump vill ju debattera på riktigt

Det är Biden som inte vill.
2020-10-08, 15:47
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Så lätt hade nog inte ens Biden föreställt sig att vinna den andra debatten. För det gör han ju när Trump fegar ur. Fast Biden hade nog ändå vunnit även denna debatt om Trump betett sig likadant som i första debatten.
Trump vill dominera och bestämma och det kan han inte på samma sätt i en virtuell debatt vad jag förstår. Då blir han trotsig som bara en omogen svag person kan bli när han möter motstånd.
Trump vill ha en riktig debatt, inte någon virtuell sådan. Basement Joe skyller allt på corona och håller sig undan så gott det går.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in