Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Fast en bra reform kan väl vänta? Är det inte viktigare att M går ihop med övriga partier (V, SD och KD) som är redo att fälla regeringen? Ska denna regering styra landet i 2 år till då är nog LAS det sista man behöver oroa sig för som företagare.
Nej LAS kan vänta tills landet är fritt från MP.
Jag håller helt med i det du skriver!
Problemet är att jag inte kan se det hända, kan du?
Oavsett vad om M går med kommer det inte leda till extra val. Det som händer är att OM det närmar sig skarp läge kommer någon att vika sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Vad C och L tycker saknar betydelse.
Jag utgår från att M, SD och KD vill ha bort regeringen, även om Kristerssons velande fått mig att börja tvivla. Frågan ligger då hos V. Går de vidare med en misstroendeförklaring så faller regeringen (förutsatt att M inte håller den om ryggen). Om V i stället viker ned sig så får väljarna en välbehövlig påminnelse om att V alltid gör det när hårt sätts mot hårt.
Win-win för M förutsatt att de sköter sina kort.
Nej för C och L är de som kommer vika sig. Framförallt L överlever inte en valrörelse de kommer garanterat vika sig för att blidka V. L är är nästan garanterat ute i extra val. Partikassan kommer vara helt tom och 2022 har dom 0 kr för att driva en till valrörelse.
Hur var den där "hemliga lappen" under regeringsbildningen mellan Sjöstedt och Löfven? V lugnar sig om dom får några smulor.
Jag hoppas V för en gång skull går vidare med sitt hot och att M hakar på men tror inte det kommer ske för V vill se Löfven leda landet.
Men jag kan inte se något scenario där det är möjligt då V "ropat varg" konstant under 2år nästan.
Det blir onekligen intressant på söndag då Sjöstedt ville ha svar under partiledardebatten.