2020-10-08, 12:07
Medlem
Rivarols avatar
Mycket bra utveckling ur accelerationistisk synvinkel.

Ju fler mord och överfallsvålldtäkter och klanstyre åttaklövern driver fram genom sin politik desto snabbare kan diskussionerna om en delning av landet komma på dagordningen.

Eftersom fredlig samexistens mellan disparata etniciteter är omöjlig krävs en geografisk uppdelning av Sverige efter etnicitet och religion för att undgå att det pågående lågintensiva inbördeskriget övergår till ett fullskaligt inbördeskrig.
Citera
2020-10-08, 12:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tyvärr har moderaterna nästan lika låg trovärdighet som sossarna. Just nu håller de ju den rödgröna regeringen om ryggen i stället för att fälla den:

M avfärdar V:s hot om misstroende mot Löfven

https://www.svd.se/m-avfardar-vs-hot-om-misstroende-mot-lofven

Som jag sa så kan inte moderaterna spela på socialdemokraternas planhalva. Reinfeldt försökte och vi vet hur det gick. Detta har man lämnat. Att man håller de rödgröna om ryggen stämmer inte.

Moderaterna har dock inte den typen av samarbetspartners som behövs för att fälla Löfven. Det skiljer sig för mycket ideologiskt mellan Sverigedemokraterna, kristdemokraterna och moderaterna. Det är räcker inte med att man bara tycker samma sak i flera frågor. Möjligen om M hade en annan ledare typ Alice Teodorescu. Hon har föreslagit många gånger att M borde ta rodret med SD.
Citera
2020-10-08, 12:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Mp är egentligen bara globalisternas verktyg, deras mouthpiece, maximalt med invandring, mycket lite miljöpolitik vilket ofta är skadlig för miljön. Reinfeldt regeringen valde att samarbeta med Mp angående massinvandringen men kunde egentligen samarbeta med S. Samma sak nu, S väljer att samarbeta med Mp men kan egentligen samarbeta med vilket parti som helst när det gäller frågan och vill oss bara att tro att de viker sig för Mp. Sanningen är mera att alla partier i sjuklövern har fått order av globalisterna att maximera massinvandringen och de bara lyder. Detta är socialdemokraternas verk i mycket lite Mp.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert Hanlon
Citera
2020-10-08, 12:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som jag sa så kan inte moderaterna spela på socialdemokraternas planhalva. Reinfeldt försökte och vi vet hur det gick. Detta har man lämnat. Att man håller de rödgröna om ryggen stämmer inte.

Moderaterna har dock inte den typen av samarbetspartners som behövs för att fälla Löfven. Det skiljer sig för mycket ideologiskt mellan Sverigedemokraterna, kristdemokraterna och moderaterna. Det är räcker inte med att man bara tycker samma sak i flera frågor. Möjligen om M hade en annan ledare typ Alice Teodorescu. Hon har föreslagit många gånger att M borde ta rodret med SD.

Prio 1 för den som vill vara oppositionsledare borde vara att få bort den rödgröna regeringen. Hur är detta att spela på sossarnas planhalva?
Citera
2020-10-08, 12:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Prio 1 för den som vill vara oppositionsledare borde vara att få bort den rödgröna regeringen. Hur är detta att spela på sossarnas planhalva?

Du sa att man håller de rödgröna om ryggen vilket är att spela på sossarnas planhalva, vilket jag sa att man inte gjorde.
Citera
2020-10-08, 12:20
Avstängd
Citat:

Januariavtalet bevisar bara hur obegåvade och patetiska de är.
Inte bara i invandringsfrågan, utan nu även gällande arbetsrätten LAS.
Detta hade inte S ens haft IQ över 80 för att förstå.
Nu står de där med byxorna nere och riskerar att V fäller dem, ev. redan på söndag..
"Principen" att hålla SD ute trots 1/5 av rösterna bevisar bara hur urbota korkade de är. Verkligheten har kommit ikapp och under tiden faller landet djupare och djupare utan politiker som kan vända den sjunkande skutan..
Sen har vi spillevinken Christersson som borde få nobelpris i kappvändning om det fanns..
Det är så patetiskt sjukt alltihop.
Finns ingen som helst kärlek kvar till vårt en gång fantastiska land..
Citera
2020-10-08, 12:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du sa att man håller de rödgröna om ryggen vilket är att spela på sossarnas planhalva, vilket jag sa att man inte gjorde.

Min kritik av M är alltså att de prioriterar ett kortsiktigt mål (avvecklingen av anställningstryggheten) framför ett långsiktigt mål (fälla regeringen och få en bättre politik på många områden, inte minst invandringen).

Vän av ordning frågar sig om M vill regera. Ser vi möjligen 2014 i repris?
Citera
2020-10-08, 12:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Svenska folket har röstat fram denna regering.
Vi lever i en demokrati.
Bara att accepter röstresultaten.

Inget konstigt med det.
Vi har inte alls röstat fram dem. Det är en minoritetsregering som kan fällas vilken minut som helst i vilken fråga som helst. För att gå runt valresultatet så har dock (s) lurat (c) (l) att inte rösta emot dem. mot kontant ersättning som tack för hjälpen.

Efter nästa val är läget naturligtvis helt ändrat, i bästa fall åker l mp ut, och vi får åter en demokrati ledd av en majoritetsregering.
Citera
2020-10-08, 12:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Min kritik av M är alltså att de prioriterar ett kortsiktigt mål (avvecklingen av anställningstryggheten) framför ett långsiktigt mål (fälla regeringen och få en bättre politik på många områden, inte minst invandringen).

Vän av ordning frågar sig om M vill regera. Ser vi möjligen 2014 i repris?
M vill gärna regera men behandlingen av SD i media och av andra politiker under 2012-2016 när de gjorde allting rätt men ändå kallades nazister av vår statsminister sätter naturligtvis Kristerssons mod på sin spets. Jämfört med Reinfeldt så är han en liten rädd hare och har inte riktigt vågat staka ut den givna framtiden med ett högerblock. Som sannolikt får egen majoritet om de inte käbblar sinsemellan och att alla får samma respekt, och mp åker ut.

KDs ledning är nästan mer rakryggade än M.
Citera
2020-10-08, 12:29
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert Hanlon

Sant, miljöpartister måste vara skadade på något sätt. Tankgångarna går aldrig ett helt varv.

Det gäller inte helt sossarna. Enda strategin från deras sida är att lura så många som möjligt att rösta på dem. För att få stöd från alla drar de alltså förslag i utredningar och remissrundor. Inget konkret görs. Men det funkar. V, MP, V och L sväljer det med hull och hår. Sossarna får makten och MP förstör landet. Så mycket är makten värd för S. Men det är tyvärr inte bara dumhet. I S fall är det maktbegär och det är nog lika delar dumhet och ondska.
Citera
2020-10-08, 12:32
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Ja Regulus missförstod dig. Jag är inte särskilt bevandrad i misstroendeförklaringar. Det är väl så att om V anför som skäl till en misstroendeförklaring att regeringen sviker om arbetsrätten - att det skulle se konstigt ut om M+KD+SD (oklart om SD som det nya arbetarpartiet är med på vagnen) röstar med V i misstroendefrågan. Fel typ av fråga egentligen att fälla regeringen på eftersom man själv vill ha en liberalare arbetsrätt. Det här vet väl V om och kan höja rösten och hota med misstroende eftersom de vet att M+KD+SD inte vill skapa dålig karma och fälla regeringen bara för att fälla den. Jag vet inte om jag tänker rätt här.
Citera
2020-10-08, 12:39
Medlem
Citat:

Jag vill nog hävda att Kristerson inte har något val om han verkligen vill få till en förändring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in