Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Du hänvisar till polls. Dessa är ju som regel såld till högstbjudande.
Jag tror som tidigare noterat att registrerade röstande för respektive parti ger en bättre indikation kring vem som leder en delstat. Samt vilket momentum i nytillkomna innan valet anger energin i kampanjen.
Konstaterar att Demokraterna nu i Arizona tappat sitt försök till inhämtning av antalet nyregistrerade röster som de jobbade in bra under 2017-2019.. nu under 2020 har Republikanerna ökat på spannet igen och vi kommer landa på ca 100.000 fler registrerade Republikaner i Arizona. Bådar enligt min analys som en seger med ca 4% för Trump.
Har läst dina inlägg i tråden med stort intresse.
En fråga, som du kanske inte kan svara på men jag ställer den ändå: Hur träffsäker är din metod på att förutsäga segraren i presidentval om man tittar historiskt?
Det känns för mig som att om din tes stämmer så skulle vi inte behöva några opinionsundersökningar i USA alls utan det skulle räcka med att titta på nyregistrerade väljare. Och i så fall så skulle inte opinionsmätningar spela den roll den gör i debatten utan alla pundits skulle redan vara på det klara med att Trump vinner igen.
Är du verkligen övertygad om att din metod fungerar?