Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Detta är oväntat bra av Facebook, högern dominerar annars den plattformen och sidor som Daily Caller får sprida sitt jävla trams, bara bra att man begränsar galenskaperna lite grann så att Q-konton som raljerar om hur Hillary äter småbarn inte är välkomna, men Facebook måste göra sig av med betydligt fler högersidor för att jämna ut ställningarna om de vill vara neutrala
Om man är neutral arbetar man väl inte för att jämna ut sidorna - man låter dem väl vara orörda eller agerar konsekvent över linjerna? Dock håller jag med dig om att det är bra att de begränsar spridandet av de värsta konspirationsteorierna – men jag skulle inte påstå att det är tecken på
neutralt agerande från facebooks sida.
Om jag fick önska skulle jag snarare se att Facebook, google och andra jättar använde IT-resurser för att försöka spåra källan till Q och dra ner brallan på orsaken till det här kaoset - men inte ens om de kan visa att det är Putin och Kim Jong Un som gemensamt skriver Q's inlägg från Xi Ping's mammas källare tror jag det skulle få de värsta Qanon-fnattarna att ifrågasätta eller backa från sin religion..
EDIT: Se inlägget här under t.ex. - hur obildbar ska man inte vara för att fortfarande tro att det där är en missil avfyrad under fredstid över Seattle när vi i själva verket VET att det är en 20 sekunders exponering av helikopter N952's strålkastare (se t.ex. båtarna som på vattnet och bilarna som bildar precis likadana ljusspår...
Fotografen är identifierad och har berättat att det är en 20 sekunder lång exponering, helikoptern ifråga är identifierad och exakt synkad med tiden för fotot, helikopterpiloterna är spårade och har berättat att de flög precis där just då med strålkastaren/sökljuset tänt, helikoptern finns på fligtradars historiska data.
Därtill finns exakt noll vittnen för någon missil, och Trump som "missilen" påstås ha varit riktad mot befann sig vid tillfället på andra sidan USA.
https://www.metabunk.org/threads/explained-washington-state-island-mystery-missile-helicopter.9787/