Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tittar på Aktuellt nu på TV. De förfasas över att smittan ökar i Uppsala och på äldreboenden runt om i landet. Politiker upprepar likt papegojor att det är "viktigt att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer". MEN om då dessa rekommendationer är otillräckliga, inget ifrågasättande av det...?
Det finns alltså många svenskar som fortfarande tror att smittan kan stoppas genom att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Sverige har ju drabbats otroligt hårt av Covid-19. Det finns fortfarande svenskar som drar slutsatsen att folk har varit för dåliga på att följa rekommendationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det är inte direkt konstigt att smittan ökar med sådana rekommendationer. Även om varenda svensk skulle följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer till punkt och pricka skulle smittan ändå öka idag.
Precis. Den här smittan är inte möjlig att stoppa, såvida man inte isolerar smittbärarna innan dom får symtom på sjukdom. Det har varit känt länge; men inte i Sverige. Christian Drosten förklarade detta redan i april.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag riktar givetvis min kritik mot barnens föräldrar och FHM, barnen är oskyldiga.
Tack för förtydligandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Edit:
Men när man börjar bli 19-20 år, då ska man "i normalfallet" börja tänka själv, annars är något fel.
Ja. I den åldern ska ungdomarna sedan länge ha lärt sig att tänka själva.
Jag vill även betona att jag anser att man har all rätt att begära att barnen, även i låg ålder, ska delta i ansträngningarna att bekämpa smittan. Ifall föräldrarna förklarar vad det handlar om, så tror jag att barnen har full förmåga att förstå vikten av att stoppa smittspridningen, av omtanke gentemot farmor och farfar.
Utöver föräldrarnas medverkan, så är det även nödvändigt att övriga samhället visar att alla tillsammans ska bekämpa epidemin. Ingen ska behöva känna sig ensam i ansträngningarna att bekämpa epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Exakt! Det är det som kallas feministisk pandemibekämpning!
...
Notera, jag är för jämlikhet mellan könen, på lika villkor. Man kan säga att jag är en feminist av den gamla skolan, jag som man kallar mig inte feminist, men jag är absolut ingen feminazi.
Feminism är motsatsen till jämlikhet mellan könen.