2020-10-07, 20:11
Bannlyst
Jeg leser nå fra link-damen at det andre vitnet også hadde sett en dame i baksetet. Jeg har ikke lagret det sånn i hukommelsen, siden jeg har sett på det som urelevant og lite sannsynelig at bilen skulle ha noen sammenheng. Anne hadde dessuten ikke rødskjær i håret. Det er på bilder fra hun var yngre at hun hadde håret farget med rødskjær. Gro har nok blandet sammen.
Antakeligvis er dette en dame som bare ville komme på TV, og grep sjansen.
Citera
2020-10-07, 20:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Man må ikke nødvendigvis ha kroppen for å kunne si at hun er død.
Om man kommer inn i et rom, og det flyter med blod på gulvet, og ved oppmåling viser det seg å være 3-4 liter blod, så kan man si ganske sikkert at personen er død, selv om man ikke hittar kroppen. Om man da har sterke beviser mot en mistenkt, kniv etc. med hans dna, så ryker han inn for mord.
Det er nærliggende å tro at metoden som er brukt handler om aerosoldråper, noe som gjør at man med sikkerhet kan si at hun ble drept i huset. Jeg tror rettsmedisinerne vet hva de snakker om her.
En utenlandsk tidning har talats om at den stripsen som ble hittad, var blodig.
Blir spennende når alt av fakta en dag kommer på bordet.
Naturligtvis finns det fall där människor har blivit dömda utan offrets kropp. Jag menar specifikt det här fallet. Att döma någon för mordet på AEH kommer att bli svårt utan hennes kropp. Jag har aldrig hört talas om ett fall där mördaren ska ha strypt sitt offer och där kroppen saknas och där domslutet blev mord eller dråp. Kan du eller någon annan i tråden länka till ett sådant fall?
Citera
2020-10-07, 20:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg leser nå fra link-damen at det andre vitnet også hadde sett en dame i baksetet. Jeg har ikke lagret det sånn i hukommelsen, siden jeg har sett på det som urelevant og lite sannsynelig at bilen skulle ha noen sammenheng. Anne hadde dessuten ikke rødskjær i håret. Det er på bilder fra hun var yngre at hun hadde håret farget med rødskjær. Gro har nok blandet sammen.
Hur såg hennes hår ut när hon försvann? Varför gick man inte ut med ett så nytaget foto som möjligt i pressen? Varför ett gammalt?
Citera
2020-10-07, 20:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det første vitnet, der ble det utført avhør pr telefon. Dette er Irene, hun spedbygde som har skulderlangt grått hår. Hun andre innkalte de til avhør. Kanskje etter å ha fått kritikk for at de ikke innkalte Irene.
Det er jo ikke noe å lage noe oppstyr av dette. Politiet tror at Anne ble drept i Sloraveien.
Det er jo ikke noe vits i å prøve å få det til å høres ut som noe annet.
Blir litt som i Jemtlandsaken. Politiet trodde at det var Svein J som hadde drept henne. Det ble funnet blod overalt. Men de kunne jo ikke utelukke de andre mulighetene, før at de hadde liket. Dette tiltross for at Svein hadde innrømmet å ha fyrt av skudd med sin pistol.
Det er som sagt bare bra å ha hypoteser om at hun ble drept i S4. Det skulle bare mangle. Alle muligheter må sees på. Men man kan altså ikke slå fast at hun ble drept i S4

Det jeg savner er en god hypotese på hvordan hun ble drept - og hva f.eks rollen til Hettemannen er? (Med tanke på at TH er skyldig)

Jeg har hverken lest eller hørt noen gode løsninger der alt henger sammen med tanke på at TH er skyldig..

Hvorfor skulle Hettemannen ta risiko med å dra til S4 hvis AEH allerede var drept?
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-07 kl. 21:01.
Citera
2020-10-07, 20:29
Medlem
Citat:
Fetad: Hvordan vil du beskrive den hårfargen som AE hadde på dette bildet? Det er vel et forholdsvis nytt bilde, ettersom det bildet av AE ble brukt i den internasjonale etterlysningen? Det kan se ut som et passbilde.
https://www.nettavisen.no/nyheter/slik-etterlyses-savnede-anne-elisabeth-av-interpol/3423580059.html
Citera
2020-10-07, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Naturligtvis finns det fall där människor har blivit dömda utan offrets kropp. Jag menar specifikt det här fallet. Att döma någon för mordet på AEH kommer att bli svårt utan hennes kropp. Jag har aldrig hört talas om ett fall där mördaren ska ha strypt sitt offer och där kroppen saknas och där domslutet blev mord eller dråp. Kan du eller någon annan i tråden länka till ett sådant fall?

Klart det er svårt å dømme noen uten et lik. Men hvis man kan slå fast dødsårsaken, ta TH i løgn, sannsynligjøre at han står bak og at man har motiv, så er man langt på vei. Og slik ser det ut nå. Det er ikke så mange uoppklarte saker i Norge, så det blir vanskelig å finne noe å sammenlikne med. Men jeg vet en sak der en mann ble dømt for drap, selv om man aldri hittad noe kropp. Men ikke av strypning, men av skuddskader. Kan finne link hvis du vil.
Citera
2020-10-07, 20:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Klart det er svårt å dømme noen uten et lik. Men hvis man kan slå fast dødsårsaken, ta TH i løgn, sannsynligjøre at han står bak og at man har motiv, så er man langt på vei. Og slik ser det ut nå. Det er ikke så mange uoppklarte saker i Norge, så det blir vanskelig å finne noe å sammenlikne med. Men jeg vet en sak der en mann ble dømt for drap, selv om man aldri hittad noe kropp. Men ikke av strypning, men av skuddskader. Kan finne link hvis du vil.
Jo då, vi har fall i Sverige där den misstänkte blev dömd utan kropp. Men inget fall där man bevisat strypning där offrets kropp saknas.

Du eller någon annan i tråden får gärna länka till ett sådant fall där gm blev dömd. Ni får välja vilken jurisdiktion ni vill, bara landets rättsstat är modern. Voodomord i Kongo gäller alltså inte.
Citera
2020-10-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jo då, vi har fall i Sverige där den misstänkte blev dömd utan kropp. Men inget fall där man bevisat strypning där offrets kropp saknas.

Du eller någon annan i tråden får gärna länka till ett sådant fall där gm blev dömd. Ni får välja vilken jurisdiktion ni vill, bara landets rättsstat är modern. Voodomord i Kongo gäller alltså inte.
Citat:
En 38-åring er i Stavanger tingrett dømt til 19 års forvaring for drapet på sin ekssamboer Ann-Helen Karlsen. Liket er aldri funnet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JjpJ6/doemt-til-19-aars-forvaring-for-drapet-paa-ann-helen-karlsen
Citera
2020-10-07, 21:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JjpJ6/doemt-til-19-aars-forvaring-for-drapet-paa-ann-helen-karlsen
Uppstod blodvite eller ströp han henne?

Är det ord mot ord endast och ingen stödbevisning, så är det konstigt att han blev dömd, tycker jag.
Citera
2020-10-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vet du om politiet fant spor etter kvelning eller andre spor etter drapshandlingen? I den saken var det en person som var vitne til drapet.

Ekssamboeren Helge I*ar B*eland P*dersen ble i 2010 funnet skyldig i å ha drept K*rlsen med hammer og ved kvelning. Han ble dømt til 15-års forvaring, med en minstetid på ti år, og er i dag igjen en fri mann. P*dersen har også andre voldsdommer på seg.

Hovedvitnet i drapssaken var tiltaltes ekskone, som i august 2008 gikk til politiet og fortalte at hun hadde vært vitne til drapet natt til 6. mars i 2005. Etter drapet skal P*dersen ha dumpet liket i havet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-kan-drapssaker-loses-uten-lik/72412676

https://www.dagbladet.no/nyheter/ann-helen-kjempet-for-livet/65198279
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-07 kl. 21:14.
Citera
2020-10-07, 21:06
Medlem
Citat:
Det virker nå som at Milli, som de fleste andre fornuftige folk, tror at TH er skyldig.
Men han kan jo selvfølgelig ikke si det rett ut i media. I media må han forholde seg mest mulig nøytral.

Milli kommer til å tro at TH er skyldig til lenge etter at det motsatte er bevist.
Citera
2020-10-07, 21:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Är väl något vi har varit inne på här i tråden, någon lurat henne att hjälpa henne att komma sig iväg och samtidigt hjälpa henne att få loss pengar för uppehälle resten av livet, sen tar hjälpare död på henne för att ta pengarna själv. Kan vara den arveprins som TH valt som efterträdare, för honom stod AEH i vägen, detta förstod hon inte.

Och som trådens dårar till sist førkastade... 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in