2020-10-07, 19:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Lagmannsretten har slått fast at AE med sannsynlighet ble drept i SV4, og de baserer seg på Rettsmedisinsk sine konklusjoner. At politiet må holde en åpning for teoretiske, hypotetiske muligheter er normal prosedyre.
Politiet innkalte vitnet på Ås. De har vært tydelig på at de ikke kan slå fast at AEH ble drept i S4. Ingen lik
Citera
2020-10-07, 19:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvorfor skal en GM gå tilbake til et åssted, altså velge å oppsøke det to ganger? Det er en stor ekstra risiko å ta. Hvorfor ikke legge igjen brev under drap/bortføring i såfall. Dette er tross alt planlagt i månedsvis.
Hypotese:
Fordi - hvis AEH er i livet og med på plottet når GM og AEH drar fra S4 så kan ikke GM legge igjen trusselbrev når de drar. Ingenting tyder på at AEH ville ha vært med på å true familien sin med et trusselbrev.

De parkerer et sted ved ishallen

GM må ha funnet en unnskyldning for å dra tilbake til S4 (glemt noe viktig)

GM går tilbake med trusselbrev uten at AEH vet om dette

Turen til Hettemannen/GM kan være verdt 9 Mill EUR.

Derfor tar Hettemannen så stor risiko med å gå tilbake.

Hvorfor tror du Hettemannen går mot S4?
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-07 kl. 19:20.
Citera
2020-10-07, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
De holdt det åpent... men hvem vet
Jeg tror Hettemannen er GM som går tilbake med trusselbrev.
Hva tror du?

Å holde åpent er vel ikke det samme som om han tror at TH er hettemannen. Hvis han skulle utelukke han, så må han jo samtidig gå ut med høyden til TH.
Citera
2020-10-07, 19:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hypotese:
Fordi - hvis AEH er i livet og med på plottet når GM og AEH drar fra S4 så kan ikke GM legge igjen trusselbrev når de drar. Ingenting tyder på at AEH ville ha vært med på å true familien sin med et trusselbrev.

De parkerer et sted ved ishallen

GM må ha funnet en unnskyldning for å dra tilbake til S4 (glemt noe viktig)

GM går tilbake med trusselbrev uten at AEH vet om dette

Turen til Hettemannen/GM kan være verdt 9 Mill EUR.

Derfor tar Hettemannen så stor risiko med å gå tilbake.

Hvorfor tror du Hettemannen går mot S4?
Jeg har skrevet en del innlegg tidligere om hva jeg mener kan være hettemannens oppgave. Jeg tror nok ikke at AE har valgt å forlate sine barn, barnebarn og valp frivillig dessverre. Hun ville aldri valgt den løsningen.
Citera
2020-10-07, 19:26
Bannlyst
Citat:
Med moderne analysemetoder tror jeg ikke man bommer på 10 cm altså. Kanskje to, tre centimeter. Hettemannen er nok ned mot 170-175 iflg mine Photoshop beregninger. Politiet har sagt at hettemannen ikke er TH, så det kan vi nok legge til grunn.

Ja, det lar seg nok gjøre å fastslå ganske nøyaktig. Jeg tenkte på om det var stort hulrom mellom hode og inni hetten, eller om hetten var mere tight. Men det er en stund siden jeg har sett de videoene.
Citera
2020-10-07, 19:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Politiet innkalte vitnet på Ås. De har vært tydelig på at de ikke kan slå fast at AEH ble drept i S4. Ingen lik
Nei, men som sagt- retten legger det til grunn. Episoden i Ås er etterforsket og det er ikke funnet kobling til AE saken. Vitnet kan ha tatt feil av hvilken dag nesten-kollisjonen skjedde.
Citera
2020-10-07, 19:41
Bannlyst
Citat:

At de snakket med de to vitnene på Ås, betyr vel ikke at de tror at Anne ble kidnappet.
Det er jo mange som mener at de har sett Anne. Og det som er rart, er jo at Irene ikke ringte til politiet hvis hun mente å ha sett en kidnapping.
Og så kan man jo spørre seg hvordan TV2 kom i kontakt med Irene. Var det Holden som gravde dette fram, for så å presse Irene til å stille opp i TV-programmet, og på den måten vri søkelyset vekk fra TH?
Hun sa jo dessuten i slutten av intervjuet at hun ikke kunne garantere noe.
Det andre vitnet, hun som hadde kort mørkt hår, har ikke sett Anne. Hun bare mente at det var samme bil. At de i framsetene hadde hette på behøver ikke bety noe. Det var mange som hadde hette siden det var kaldt.
Tidspunktene stemmer heller ikke. Det var jo flere timers forskjell.
Citera
2020-10-07, 19:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nei, men som sagt- retten legger det til grunn. Episoden i Ås er etterforsket og det er ikke funnet kobling til AE saken. Vitnet kan ha tatt feil av hvilken dag nesten-kollisjonen skjedde.
Ja, men de innkalte vitnet. Noe de ikke ville ha gjort hvis de var helt sikker på at AEH ble drept i S4.

Hypotese mener jeg tyder på at AEH er i livet når de drar fra S4.

(Jeg har til nå hverken lest eller hørt en bedre forklaring på hva f.eks Hettemannen gjorde)
Citera
2020-10-07, 19:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At de snakket med de to vitnene på Ås, betyr vel ikke at de tror at Anne ble kidnappet.
Det er jo mange som mener at de har sett Anne. Og det som er rart, er jo at Irene ikke ringte til politiet hvis hun mente å ha sett en kidnapping.
Og så kan man jo spørre seg hvordan TV2 kom i kontakt med Irene. Var det Holden som gravde dette fram, for så å presse Irene til å stille opp i TV-programmet, og på den måten vri søkelyset vekk fra TH?
Det andre vitnet, hun som hadde kort mørkt hår, har ikke sett Anne. Hun bare mente at det var samme bil. At de i framsetene hadde hette på behøver ikke bety noe. Det var mange som hadde hette siden det var kaldt.
Tidspunktene stemmer heller ikke. Det var jo flere timers forskjell.
Jeg tror ikke det var AEH som satt i bilen på Ås
Citera
2020-10-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tidspunktene stemmer heller ikke. Det var jo flelere timers forskjell.
Fetad: Er det dette vitnets observasjoner du tenkte på?
Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.

G*o E*iksen var på vei hjem fra en tur i nærområdet i Brekkeveien i Ås, drøyt tre mil sør for Oslo.

Hun er nesten helt sikker på at det var 31. oktober i 2018.

I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.

– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.

– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.

Kan det ha vært noen andre enn Anne-Elisabeth Hagen du så?
– Jeg har veldig vondt for å tro det, blant annet på grunn hårfasongen, rødskjæret i håret og det bleke ansiktet.

https://www.tv2.no/a/11513128/
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-07 kl. 19:58.
Citera
2020-10-07, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ja, men de innkalte vitnet. Noe de ikke ville ha gjort hvis de var helt sikker på at AEH ble drept i S4.

Hypotese mener jeg tyder på at AEH er i livet når de drar fra S4.

(Jeg har til nå hverken lest eller hørt en bedre forklaring på hva f.eks Hettemannen gjorde)

Det første vitnet, der ble det utført avhør pr telefon. Dette er Irene, hun spedbygde som har skulderlangt grått hår. Hun andre innkalte de til avhør. Kanskje etter å ha fått kritikk for at de ikke innkalte Irene.
Det er jo ikke noe å lage noe oppstyr av dette. Politiet tror at Anne ble drept i Sloraveien.
Det er jo ikke noe vits i å prøve å få det til å høres ut som noe annet.
Blir litt som i Jemtlandsaken. Politiet trodde at det var Svein J som hadde drept henne. Det ble funnet blod overalt. Men de kunne jo ikke utelukke de andre mulighetene, før at de hadde liket. Dette tiltross for at Svein hadde innrømmet å ha fyrt av skudd med sin pistol.
Citera
2020-10-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nyansen mellan frivilligt försvinnande och mord? :-)
Nu tror jag brøske är oss svaret skyldig...

Mord lär ju ändå vara mord.
Är väl något vi har varit inne på här i tråden, någon lurat henne att hjälpa henne att komma sig iväg och samtidigt hjälpa henne att få loss pengar för uppehälle resten av livet, sen tar hjälpare död på henne för att ta pengarna själv. Kan vara den arveprins som TH valt som efterträdare, för honom stod AEH i vägen, detta förstod hon inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in