2020-10-07, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
En återfallsförbrytare varför kan man inte hålla honom inlåst?
För att vi avskaffade interneringsstraffet på åttiotalet.
Citera
2020-10-07, 11:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Expressen:

https://www.expressen.se/gt/krim/han-har-valdtagit-kvinnor-under-flera-decennier/

Fy fan för att möta någon med en "spökluva" på sej. Värre än en kniv...
Citera
2020-10-07, 11:17
Medlem
konstapels avatar
Bra typfall för att medborgarskap naturligtvis ska kunna återkallas och personen utvisas, även om han råkar vara född här. Han har uppenbart sina rötter i ett annat land och han försvann dit efter sina våldtäktstur på 1980-talet, ut med skiten!
Citera
2020-10-07, 11:25
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Otäckt med en så lång lucka i tid - han lär begått precis hur många sexbrott som helst under den tiden...

Har för mig att han åkte till Grekland efter domen 1992 och kom tillbaka 2008. Undrar om han fortsatte med sina våldtäkter i Grekland? Och vad gjorde han fram till 2015 i Sverige? Nu har man ju hans dna så våldtäkter där gärningsmannens dna finns kan vi nog utesluta.
Citera
2020-10-07, 11:56
Medlem
hum.by.666s avatar
Stämningsansökan:
https://forumfiles.com/p77ei5dcpf/G_teborgs_TR_B_12989-20_Aktbil_28_pdf

Citat:
HÄR ÄR ”SPÖKMANNENS” SEXBROTT

1988
Döms till fyra års fängelse för grov våldtäkt, ofredande, olaga hot och olaga intrång.
1990
Döms till fängelse i två månader för misshandel och ofredande.
1991
Döms till ett års fängelse för försök till våldtäkt efter att ha attackerat en kvinna på en förskola. Brottet begås medan han är på rymmen från anstalt där han avtjänar tidigare straff.
1992
Döms till två och ett halvt års fängelse för våldtäkt. Han avtjänar dock aldrig straffet som hinner preskriberas efter att mer än tio år passerat, enligt en handling från Kriminalvården. I stället lämnar han Sverige för Grekland.
2015
Får ett strafföreläggande, en enklare form av dom, för att ha köpt sex. Enligt handlingar från tingsrätten gällde misstankarna inledningsvis våldtäkt, olaga frihetsberövande och olaga hot.
2017
Döms till fyra och ett halvt års fängelse för att ha våldtagit och rånat två prostituerade kvinnor.
2020
Åtalas för att ha spärrat in en prostituerad kvinna i sitt badrum och våldtagit henne. Han nekar till brott. Dom har ännu inte fallit.

https://www.expressen.se/gt/krim/han-har-valdtagit-kvinnor-under-flera-decennier/
Citera
2020-10-07, 12:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Har för mig att han åkte till Grekland efter domen 1992 och kom tillbaka 2008. Undrar om han fortsatte med sina våldtäkter i Grekland? Och vad gjorde han fram till 2015 i Sverige? Nu har man ju hans dna så våldtäkter där gärningsmannens dna finns kan vi nog utesluta.

Antagligen varnade aldrig svenska myndigheter sina grekiska motsvarigheter, så precis som Goran Kotaran lär han ha fortsatt leva ut sin läggning hemmavid efter frisläppandet i Sverige.

Det som jag blir lite imponerad av är hur han lyckats välja sina offer och situationen så väl att han aldrig tycks ha blivit skadad själv.

Våldtäkteri är ett rätt farligt hantverk. Till slut har man missbedömt situationen och personen och kommer själv inte helbrägda därifrån.
Citera
2020-10-07, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Han rymde ju när han slapp häktet i väntan på dom en gång.
Och sen stack utomlands och slapp fängelset under permission en annan.
Han skall inte ha någon möjlighet att försvinna ens. Fy.
Missat denna helt. Någon som har fup eller dom?
Citera
2020-10-07, 14:51
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Antagligen varnade aldrig svenska myndigheter sina grekiska motsvarigheter, så precis som Goran Kotaran lär han ha fortsatt leva ut sin läggning hemmavid efter frisläppandet i Sverige.

Det som jag blir lite imponerad av är hur han lyckats välja sina offer och situationen så väl att han aldrig tycks ha blivit skadad själv.

Våldtäkteri är ett rätt farligt hantverk. Till slut har man missbedömt situationen och personen och kommer själv inte helbrägda därifrån.

Kan du nämna ett våldtäktsfall där gärningsmannen inte kommit därifrån efter dådet helbragd? Eller menar du att lite klösmärken skulle avskräcka en sån person?
Citera
2020-10-07, 17:23
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Kan du nämna ett våldtäktsfall där gärningsmannen inte kommit därifrån efter dådet helbragd? Eller menar du att lite klösmärken skulle avskräcka en sån person?
Det var ett uppmärksammat fall i slutet av 1970-talet där en kvinna knivdödade en man som sökte våldta henne. Jag har för mig att hon blev friad, då hon ansågs ha handlat i nödvärn. Det kan ev finnas något mer ex, men inget jag minns på rak arm. Det är tyvärr sällsynt, åtminstone i svensk kriminalhistoria, att denna typ av GM råkar illa ut under sina dåd.
Citera
2020-10-07, 17:40
Medlem
Han borde i Varberg under några år. Gick en truckutbildning ihop med honom. Man kan lungt säga att den lilla varelsen inte hade alla hästar hemma. Man kunde dock inte arna att det skulle komma fram att han var en av Sveriges värsta serievåldtäcksman. Min mor som borde granne med han en kort tid, berättade att han var rätt obehaglig och visade prov på stort kvinnoförakt.

Som sagt ett riktigt jävla svin är han. Sen att han blir frisläppt om och om igen, är ju fan inget annat än skandal. Men svensk rättsystem är ju som det är med.🙄
Citera
2020-10-07, 17:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedback
Han borde i Varberg under några år. Gick en truckutbildning ihop med honom. Man kan lungt säga att den lilla varelsen inte hade alla hästar hemma. Man kunde dock inte arna att det skulle komma fram att han var en av Sveriges värsta serievåldtäcksman. Min mor som borde granne med han en kort tid, berättade att han var rätt obehaglig och visade prov på stort kvinnoförakt.

Som sagt ett riktigt jävla svin är han. Sen att han blir frisläppt om och om igen, är ju fan inget annat än skandal. Men svensk rättsystem är ju som det är med.🙄
Intressant. På vilket sätt visade det sig att han inte hade ”alla hästar hemma”?
Citera
2020-10-07, 17:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Nej, men se annat svar. Men det handlar inte bara om offrets våldskapital, utan också om att se till att inga andra finns i närheten. Och det kräver en hel del planering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in