2020-10-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ja, en fråga. Hur går det till när ditt korkade huvud fastnar i vinkelvolten? Fast du behöver inte bemöda dig med att svara, för ingen vill veta av de urblåsta tokerierna.

I Taiwan är smittan utrotad. De nya fallen fångades upp på flygplatsen.

I republiken Taiwan finns ett skoningslöst effektivt smittskydd.

I Banditmonarkin SvärJe runkas det fortfarande till flocken äv de kognitivt utmanade inom den institutionaliserade sociopatin.

Källa på det?

Frågor på det?
Källa behövs för ditt påstående: "De nya fallen fångades upp på flygplatsen."
5:e oktober, ett nytt covid-19 fall rapporterades på Taiwan, vär det också kopplat till import?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/taiwan/

Sluta ljuga.

Frågor på det?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-10-07 kl. 05:54.
Citera
2020-10-07, 06:11
Medlem
Citat:
Fortfarande fast i den intellektuella vinkelvolten? Ja, det är inte lätt att vara ett urblåst regimhjon i den institutionaliserade sociopatins Banditmonarki SvÄrJE.

Repetera efter mig:

I TAIWAN ÄR COVID UTROTAT

Frågor på det?

Källa på det?
The coronavirus "may never go away", the World Health Organization (WHO) has warned.

Speaking at a briefing on Wednesday, WHO emergencies director Dr Mike Ryan warned against trying to predict when the virus would disappear.
https://www.bbc.com/news/world-52643682

Detsamma gäller för Taiwan

Långsiktigt är ett vaccin lösningen, eller ett virus som har muterat sig till att inte skada personer i någon högre utsträckning

Frågor på det?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-10-07 kl. 06:15.
Citera
2020-10-07, 06:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
The coronavirus "may never go away", the World Health Organization (WHO) has warned.

Speaking at a briefing on Wednesday, WHO emergencies director Dr Mike Ryan warned against trying to predict when the virus would disappear.
https://www.bbc.com/news/world-52643682

Detsamma gäller för Taiwan

Långsiktigt är ett vaccin lösningen, eller ett virus som har muterat sig till att inte skada personer i någon högre utsträckning

Fågor på det?

Ja, en fråga från mig till dig som sitter fast i vinkelvolten av kognitiv dysfunktion.

Använder du på fullaste allvar WHO som källa? Tedros lilla korrupta och genomusla ”hälso”cirkus som får pengar för att dela ut ryggdunkningar till dårar som Giesecke och Tegnell medan kompetenta länder med utrotad covid inte ens sitter med i organisationen. Really?

Sammanträffande? Knappast.

Frågan är var svenskdjäveln sitter i WHO och manövrerar shitshowen enligt några godtyckliga och barocka direktiv som nu gör att smittan sprider sig i Europa istället för att bara kopiera Taiwans strategi och taktik och kalla det för kväll.

Källa på det?

Frågor på det?
Citera
2020-10-07, 06:24
Medlem
Citat:
Ja, en fråga från mig till dig som sitter fast i vinkelvolten av kognitiv dysfunktion.

Använder du på fullaste allvar WHO som källa? Tedros lilla korrupta och genomusla ”hälso”cirkus som får pengar för att dela ut ryggdunkningar till dårar som Giesecke och Tegnell medan kompetenta länder med utrotad covid inte ens sitter med i organisationen. Really?

Sammanträffande? Knappast.

Frågan är var svenskdjäveln sitter i WHO och manövrerar shitshowen enligt några godtyckliga och barocka direktiv som nu gör att smittan sprider sig i Europa istället för att bara kopiera Taiwans strategi och taktik och kalla det för kväll.

Källa på det?

Frågor på det?
Det är bättre att använda WHO som källa, än det egna arslet som den enda källan, som du gör.

Du producerar genom din källa endast skitsnack.

Frågor på det.

Nu måste jag iväg.
Citera
2020-10-07, 06:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Något att bita i för flashbackare:

https://gbdeclaration.org/

Själv är jag, i likhet med Tegnell, mot detta då det ökar sannolikheten för att smittan, i slutändan, når riskgrupperna. Sedan är det en helt annan femma att flockimmunitet ändå kommer att uppnås om inte annat så med hjälp av ett vaccin
Citera
2020-10-07, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Själv är jag, i likhet med Tegnell, mot detta då det ökar sannolikheten för att smittan, i slutändan, når riskgrupperna. Sedan är det en helt annan femma att flockimmunitet ändå kommer att uppnås om inte annat så med hjälp av ett vaccin

Depends on vaccine effectiveness and how many are willing to take it.
Citera
2020-10-07, 06:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kollade på c19.se o tisdagssiffrorna för Stockholm.

Ser ju onekligen ut som en stabil ökningstakt på kanske 35-40% per vecka.

Tror inte folk orkar distansera sig mer än ett halvår max. De flesta jag pratar med ger mer eller mindre upp nu o struntar i att hålla distans.

195
378
452
638
Och eftersom Tegnell hela tiden styrt mot flockimmunitet (utan att medge det) så finns ingen vilja att pressa ner smittan och därmed ingen vilja att vara proaktiv.

Dvs de styrande kommer vara overksamma och titta på siffror av ökad smitta och sjukdom helt tills dödsfall och belastning i vården igen blir påtaglig.

Det finns ingen som driver linjen: om vi agerar nu och precist så slipper vi agera brett senare.
Citera
2020-10-07, 06:59
Medlem
Amerikanska gymnasiet i Göteborg som jag tidigare berättat om har via smittspårning nu hittat ett tiotal fall i flera olika klasser. I två av klasserna verkar det vara kopplat till att eleverna också träffats utanför skoltid. Fler elever är under bevakning.

Om jag får gissa så blir det distansundervisning för eleverna ytterligare en vecka...

När jag hört mig för så verkar de haft ett antal sjuka elever även i våras, men då i andra klasser och eftersom det då var distansundervisning så var smittspridningen kopplad till aktiviteter utanför skoltid.
Citera
2020-10-07, 07:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Signed by: Medical Practitioners: 3,151

Citera
2020-10-07, 07:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Depends on vaccine effectiveness and how many are willing to take it.

Japp, det kommer att handla om naturlig mottagen immunitet och effekterna av vaccinering.

Själv tycker jag att vi verkar ha valt en vettig medelväg:

Vi försöker begränsa smittspridningen i alla grupper, förutom hos de yngsta. Samtidigt ger inte våra smittskyddsåtgärder samma skador på den övergripande folkhälsan och samhället som lockdowner gör. Men framtiden får utvisa om detta verkligen var den bästa vägen för oss.
Citera
2020-10-07, 07:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Man kan tycka att det är väldigt lite av det som kommer ut från FHMs ledarskap som verkar vara förankrat i vetenskap och forskning.

Man får nästan en känsla av att det är ett gäng gubbar som satte sig ner under februari och bestämde "hepp - ncov, så här funkar det:
- smittar som influensa,
- 80% av befolkningen kommer oundvikligen att insjukna,
- munskydd funkar inte,
- barn smittar inte,
- endast droppsmitta,
- absolut inte någon smitta genom aerosoler"

Detta blev sedan dogmat som låstes in och all ny forskning och nya datapunkter som kom fram senare avfärdades dogmatiskt av FHM.

Jag menar - jämför följande:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/index.html
https://www.folkhalsomyndigheten.se/the-public-health-agency-of-sweden/communicable-disease-control/covid-19/

Det är ju pinsamt

Jag tror också att det var ungefär så det gick till. Sedan detta med att tvätta händerna hela tiden. Det är förstås bra att tvätta händerna, för det är ju en teoretisk smittväg. Merparten av de som smittas tror i alla fall jag ändå blivit smittade genom aerosoler inomhus. Dvs väldigt nära luftburet virus. Det är en smittform som hela tiden tonats ned av FHM. Jag tror ju exempelvis inte att de 34 som nu konstaterats smittade i Trumps närhet blivit det för att de suttit och hånglat med varandra eller glömt tvätta händerna efter de tagit i ett dörrhandtag. Jag tror de andats in viruset i luften.

Enda skyddet är att inte vistas i samma utrymmen som smittade för detta virus är mycket smittsamt under de förutsättningarna. Behöver man vistas i samma utrymme som andra borde det vara minst FFP2 som gäller. Helst FFP3. Tandläkarmaskerna för en tia gör nog ingen större nytta.
Citera
2020-10-07, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror också att det var ungefär så det gick till. Sedan detta med att tvätta händerna hela tiden. Det är förstås bra att tvätta händerna, för det är ju en teoretisk smittväg. Merparten av de som smittas tror i alla fall jag ändå blivit smittade genom aerosoler inomhus. Dvs väldigt nära luftburet virus. Det är en smittform som hela tiden tonats ned av FHM. Jag tror ju exempelvis inte att de 34 som nu konstaterats smittade i Trumps närhet blivit det för att de suttit och hånglat med varandra eller glömt tvätta händerna efter de tagit i ett dörrhandtag. Jag tror de andats in viruset i luften.

Enda skyddet är att inte vistas i samma utrymmen som smittade för detta virus är mycket smittsamt under de förutsättningarna. Behöver man vistas i samma utrymme som andra borde det vara minst FFP2 som gäller. Helst FFP3. Tandläkarmaskerna för en tia gör nog ingen större nytta.

Tandlkarmaskerna ser jag som ett ”petskydd”.

Annars är det riktiga grejer som gäller med FFP2/3.

Samt att köra HEPA-filter där det finns mycket folk för att hålla nere koncentrationen aerosoler och partiklar virus kan fastna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in