2020-10-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Beslutet att stoppa förhandlingarna om mer coronastöd är ren desperation , han lovar ” det största stödet i historien” NÄR han vunnit valet .
Valfläsk alltså.

Tror inte det utfallet gör att någon ändrar sig för att rösta på Trump.

Han är som en duracellkanin utan hämningar och vett. Hur har han egentligen tänkt sig detta? Börsen reagerade negativt i alla fall.
2020-10-07, 00:35
Medlem
stone_sleepers avatar
When pressed by Errol Barnett of CBS News on whether he’d taken a cognitive test, Biden responded that the question was akin to asking the Black reporter if he would take a drug test to see if “you’re taking cocaine or not? ... Are you a junkie?

In a later interview with National Public Radio’s Lulu Garcia-Navarro, Biden seemed to draw distinctions between Black and Hispanic populations in the U.S. “Unlike the African American community, with notable exceptions, the Latino community is an incredibly diverse community with incredibly different attitudes about different things,” he told the Latina reporter.
Haha hur har jag missat detta? Verkar ha hänt nyligen.
Tänk om Trump hade sagt nåt liknande, det skulle varit huvudnyheter överallt med stora rubriker om Trump, Hitler, KKK osv.

Men här har vi en presidentkandidat som säger rasistiska saker helt öppet, men media vägrar rapportera om det, då det kan skada hans chanser i valet.
2020-10-07, 00:37
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Förstå symboliken kring själva VH-smittan...Jag tror inte jag riktigt kan greppa hur dåligt det måste se ut för väljarna därborta. Dåligt måste vara årets understatement.

Och det var inte särskilt länge sedan det där Town Hall mötet hölls som jag nyss visade upp transkriptioner från, så man har naturligtvis det och liknande motstridiga uttalanden, färskt i minnet. Endast basen orkar med att lyssna på Trump ett helt år, men nu börjar de vakna upp och kan skönja alternativen...så jag är inte särskilt förvånad om jag ska vara ärlig.

Jupp MEN att detta skulle slå så hårt trodde jag inte!

WOW!!

Oktober är här och valt vem som ska slaktas!
2020-10-07, 00:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Om Biden blir vald, så ska det bli jävligt intressant att su hur han kommer att han hantera Kina, Ryssland, och alla andra "icke demokratiska" länder. Kommer han vända andra kinden till som en typisk social liberal person, eller kommer han att vara mer trumpig av sig?

Tjaa..

Han har ju haft 47 år på sig i det offentliga, varav 8 år som VP med tillgång till presidentens öra. Jag vet inte hur många miljoner jobb som har blivit utsålda till Kina under denna tid, men många är det.

Om hade haft en historik av att vara tuff mot Kina, så hade man inte missat att dra fram det nu i sina reklam-snuttar..., och det har man ju inte gjort.

Således är det en talande tystnad, med ett 47 årigt facit.

Och att han skulle bli tuff idag.., som en trött 78 åring : Glöm det !

Han överlåter det jobbet till samma lobbyister som sålde ut arbetsplatserna i första hand, med samma resultat. Resultatet blir lite ny målfärg på ruttna plankor på bygget, rötan fortsätter men det kan lura någon på avstånd, ett tag..

Biden saknar viljan att förändra. En karriärpolitiker och inget annat.
Senast redigerad av Snapcount 2020-10-07 kl. 00:48.
2020-10-07, 00:46
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

WOW!!

Oktober är här och valt vem som slaktas!
Vänta bara...smittan kan sprida sig och lamslå administrationen helt, ingen vet.

Vad vi däremot kan se, det är hur värdelös 'desinformationssnillet' Tim Murtaugh verkligen är på att städa upp efter Trump...det är som om han tror det går att köra på med lite whatabout och prata över Katy Tur. Vilket ser mycket okänsligt och osmart ut.

Nu när han ska uppträda på vänsterTV så har han naturligtvis en ansiktsmask på (som om det skulle hjälpa honom det minsta):

Tim Murtaugh Evades Multiple Questions On Trump Downplaying Covid-19 To Americans
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-07 kl. 01:00. Anledning: Otydlig mening
2020-10-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

WOW!!

Oktober är här och valt vem som ska slaktas!
A fourth press aide has tested positive for coronavirus.

En till i VH är testad positivt för COVID. Detta verkar vara hur dåligt som helst. Detta ser inte bra ut i väljarnas ögon att hela VH måste saneras.
2020-10-07, 01:38
Medlem
zergrushs avatar
"The world's greatest negotiator" slår till igen...
https://twitter.com/Nate_Cohn/status/1313556681826107392
Citat:
In the Times/Siena national poll just a couple of weeks ago, voters overwhelmingly supported a new $2 trillion dollar stimulus package by a 72-23 percent margin.
It's just astonishing that a president trailing by 9 points is going to pass on this opportunity
Verkar som det inte bara är döda soldater som är "losers and suckers"; hans egna väljare kvalificerar också?
2020-10-07, 01:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Pling! Team Trump så säkra på seger Iowa och Ohio att man stänger ned annonsering i staterna.

https://thehill.com/homenews/campaign/519766-trump-canceling-ads-in-ohio-and-iowa?amp#click=https://t.co/yfZBBxZDxi
O'boy! Så kan man ju också se på saken antar jag. I artikeln du länkar till skriver man bland annat följande:

Citat:
This week will be the third week in a row without Trump TV ads in the two Midwestern states as polls show a deadlocked race between Trump and Biden. [...] Meanwhile, the Biden campaign will spend $1 million on ads in Ohio and $565,000 in Iowa over the next week while the president's ads will not air. [...] A Sunday CBS-YouGov poll determined the candidates were tied in Ohio at 47 percent each, and a New York Times-Siena College poll late last month showed Biden at 45 percent and Trump at 42 percent in Iowa.

Inga jättemarginaler direkt. De måste veta något ingen annan vet. Jag tror snarare detta handlar om Trump Teams cash crunch, precis som denna poll-sammanställaren gör: The Trump Campaign Withdraws Ads AGAIN from Iowa and Ohio

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-07 kl. 02:05. Anledning: Addendum
2020-10-07, 02:40
Medlem
Tubleross avatar
Biden vill inte debattera mot Trump nästa vecka 😂

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/biden-tveksam-till-debatt-mot-trump.hwwGywBOb
2020-10-07, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Pling! Team Trump så säkra på seger Iowa och Ohio att man stänger ned annonsering i staterna.

https://thehill.com/homenews/campaign/519766-trump-canceling-ads-in-ohio-and-iowa?amp#click=https://t.co/yfZBBxZDxi
Beror säkert på skral kampanjkassa så man måste prioritera. För inte ens Trumps kampanjteam skulle nu när Trump är ligger efter Biden ta ett tokbeslut att sluta syns i media bara för att man tror att segern är säkrad i dessa delstater.
Däremot verkar demokraterna nästan tvinga republikanerna till att slösa sina surt förvärvade kampanjmedel på stater som är republikanska fästen typ Texas genom att ha massiva reklamkampanjer i just dessa så röda stater. Troligen ett smart drag då man stressar republikanerna till att förhoppningsvis fatta felbeslut i slutskedet av kampanjen.
2020-10-07, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Biden vill inte debattera mot Trump nästa vecka 😂

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/biden-tveksam-till-debatt-mot-trump.hwwGywBOb
Troligen ett helt korrekt beslut om Trump inte är friskförklarad. För varför ens utsätta sig för onödig risk när man ändå leder i mätningarna.
Och att då agera som synes ansvarsfullt i coronatider ger säkert ett ökat väljarstöd.
2020-10-07, 04:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Troligen ett helt korrekt beslut om Trump inte är friskförklarad. För varför ens utsätta sig för onödig risk när man ändå leder i mätningarna.
Och att då agera som synes ansvarsfullt i coronatider ger säkert ett ökat väljarstöd.

Ja, Joe tror ju att Covid sprids på en scen med 20 meters avstånd. Snacka om mentalt haveri.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in