2020-10-06, 23:32
Medlem
dentages avatar
Har läst och undrar alltmer hur farlig är egentligen Covid-19 är. Hittills så har knappt 5000-6000 dött i Sverige, mestadels äldre eller människor med vissa underliggande sjukdomar. Media hjälper aktivt till att skrämma upp folk till dumhetens gräns. När jag läser WHOs hemsida över 10 värsta hoten så ser jag denna citerade del.
Citat:
Resistance to tuberculosis drugs is a formidable obstacle to fighting a disease that causes around 10 million people to fall ill, and 1.6 million to die, every year. In 2017, around 600 000 cases of tuberculosis were resistant to rifampicin – the most effective first-line drug – and 82% of these people had multidrug-resistant tuberculosis.
https://www.who.int/news-room/spotlight/ten-threats-to-global-health-in-2019
Tidningar och media har aldrig eller nästan aldrig skrivit om detta växande hot tack vare överanvändning av antibiotika, både inom sjukvården och köttindustrin. Människor har aldrig hamstrat toalettpapper för detta växande hot.

Kan även förstå foliehattar som ser en konspiration i att alla stänger ner utan att faktiskt tänka efter.
Tidningar skriver att flera hundra har dött i stockholm dom senaste veckorna eller månaderna. Känns alltmer som man ropar vargen kommer utan att något jättefarligt plötsligt sker. Så igen hur farligt är egentligen Covid-19 det är det ingen som verkar fråga sig i dagens uppskruvade panikstämning?
Citera
2020-10-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Nu är det inte bara aerosoler som bär smittan, eller hur?

Ingen påstår att masker är perfekta.

Tegnell kräver att masker ska vara perfekta för att ursäkta sina runkerier med flocken.

Frågor på det?
Vad var frågan nu igen av journalisten? frågar om frågan=) vad hade du tänkte han skulle svara=)
Citera
2020-10-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Har läst och undrar alltmer hur farlig är egentligen Covid-19 är. Hittills så har knappt 5000-6000 dött i Sverige, mestadels äldre eller människor med vissa underliggande sjukdomar. Media hjälper aktivt till att skrämma upp folk till dumhetens gräns. När jag läser WHOs hemsida över 10 värsta hoten så ser jag denna citerade del.
Tidningar och media har aldrig eller nästan aldrig skrivit om detta växande hot tack vare överanvändning av antibiotika, både inom sjukvården och köttindustrin. Människor har aldrig hamstrat toalettpapper för detta växande hot.

Kan även förstå foliehattar som ser en konspiration i att alla stänger ner utan att faktiskt tänka efter.
Tidningar skriver att flera hundra har dött i stockholm dom senaste veckorna eller månaderna. Känns alltmer som man ropar vargen kommer utan att något jättefarligt plötsligt sker. Så igen hur farligt är egentligen Covid-19 det är det ingen som verkar fråga sig i dagens uppskruvade panikstämning?

Det är naturligtvis helt ofarligt för majoriteten av befolkningen.
Citera
2020-10-06, 23:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det hjälper, munskydd handlar om att minska mängden smittoämne du får i dig. T.o.m. enkla munskydd minskar mängden virus.

Forskarna spekulerar i om inte munskydd t.o.m. kan bidra till att öka immuniteten mot covid19.

https://videnskab.dk/forskerzonen/krop-sundhed/kan-mundbind-hjaelpe-til-at-opbygge-immunitet-mod-covid-19

Säg inget till Tegnell om det här för då åker munskydden på direkt, med dryga böter om du vägrar.

Tack.🙋🏼‍♀️ Jag tänkte det. Tegnell borde varit tydligare i sitt uttalande, jag tror inte att gemene man vet särskilt mycket om skilnaderna mellan de olika skydden. De tror nog att det bara finns de vanliga kirurgiska och sedan speciella masker för sjukvården?🤷🏼‍♀️
Citera
2020-10-06, 23:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tack.🙋🏼‍♀️ Jag tänkte det. Tegnell borde varit tydligare i sitt uttalande, jag tror inte att gemene man vet särskilt mycket om skilnaderna mellan de olika skydden. De tror nog att det bara finns de vanliga kirurgiska och sedan speciella masker för sjukvården?🤷🏼‍♀️

Folket har inte en susning. Jag har mask (SR-200) när jag vispar snus i rond 2, utan det får jag andnöd. Jag skrattar hela vägen till banken.

Edit:
Däremot vet folket mycket om bonde söker fru och sådana saker, det kan jag inte ett skit om.
Citera
2020-10-06, 23:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jag hoppas du har rätt om det svenska folket. Tyvärr vet jag att leva på hoppet är en usel strategi.

Svenska folket har förmågan att tänka själva. Men alltför många svenskar har gjort valet att inte utnyttja förmågan att tänka själva. Man blir lätt impopulär ifall man råkar tänka vissa enkla ifrågasättande tankar.

Citat:
Svensken trivs bäst när pappa Banditmonarkin härjar med flocken lite lagom.

Svensken strävar efter att få känna sig duktig, och få beröm av journalistkåren för "bra värdegrund", och "empati". Bakom ordet "empati" gömmer sig ofta falsk omtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Utrotat? Hela jävla otroligt hur blåst du är.. På sin höjd skjutit upp en våg till astronomiska summor som naturligtvis kommer att kosta tiotusentals liv och hundratusental utblottade.

Inom hur lång tid ska vi kunna se dessa tiotusentals dödsoffer, och hundratusental utblottade?

Jag befarar att Sverige kommer att få fler utblottade, och fler dödsoffer, än Taiwan.

Citat:
Tyvärr saknar du hjärnkapacitet att tänka långsiktigt.

Men det har du? Vilken genialisk plan har din hjärna skapat?

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Klockan är drygt oktober, barnen har varit i skolan i flera veckor och vi är närmre höstlovet än sommarlovet. Antalet döda? Stillastående. Antalet inlagda? Stillastående.

Är du nöjd med det? Är du nöjd med att restriktionerna fortsätter på obestämd tid?
Citera
2020-10-06, 23:48
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Finland: Huvudstadsregionen uppmanar företagare - kräv att kunderna använder munskydd!

Bra Finland!

Citat:
Huvudstadsregionen inför nya riktlinjer i kampen mot spridningen av coronaviruset. Bland annat ska det bli lättare att stänga restauranger där många exponerats för viruset.
Hälsovårdsmyndigheterna i huvudstadsregionen kommer aktivare följa upp var människor exponerats för coronaviruset. På så sätt kartläggs så kallade riskrestauranger, som regionförvaltningsverket kan välja att stänga tillfälligt som en skyddsåtgärd.
Dessutom rekommenderar områdets coronakoordineringsgrupp att också privatföretagare ber sina kunder använda munskydd i alla situationer. Rekommendationen gäller främst företag som har affärsverksamhet, finns i köpcenter eller ordnar kultur- och sportevenemang.
Försiktighet och omdöme rekommenderas gällande privata tillställningar och fester.
De som varit med och fattat beslut om restriktionerna är representanter för Helsingfors, Esbo samt Vanda stad. Dessutom medverkar experter från Institutet för hälsa och välfärd, HUS samt Regionförvaltningsverket i Södra Finland i gruppen.

källa yle
Citera
2020-10-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Svenska folket har förmågan att tänka själva. Men alltför många svenskar har gjort valet att inte utnyttja förmågan att tänka själva. Man blir lätt impopulär ifall man råkar tänka vissa enkla ifrågasättande tankar.

Svensken strävar efter att få känna sig duktig, och få beröm av journalistkåren för "bra värdegrund", och "empati". Bakom ordet "empati" gömmer sig ofta falsk omtanke.

Inom hur lång tid ska vi kunna se dessa tiotusentals dödsoffer, och hundratusental utblottade?

Jag befarar att Sverige kommer att få fler utblottade, och fler dödsoffer, än Taiwan.

Men det har du? Vilken genialisk plan har din hjärna skapat?

Är du nöjd med det? Är du nöjd med att restriktionerna fortsätter på obestämd tid?

Jag är ytterst nöjd över att smittan, precis som alla vi med tresiffrigt IQ har sagt, är helt och hållet ofarligt för en förkrossande majoritet av befolkningen. Därför bör alla restriktioner lyftas med omedelbar verkan.
Citera
2020-10-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja han var ju inte lastgammal, knappast otränad och i dåligt skick innan.

Att idrottsstjärnor dör av hjärtproblem är inte så ovanligt, man ska passa sig för att tänka att desto mer tränad destro friskare och starkare är man. När det kommer till elitnivå är det många som tränar alldeles för mycket för vad som är hälsosamt, visst det är nödvändigt för deras karriärer men det är samtidigt mycket destruktivt för kroppen. Jag gissar att han helt enkelt hade slitit sönder kroppen, kanske i kombination med vissa kemiska preparat, om han du hade haft covid så kan även vara så att han helt enkelt körde för hårt för snabbt. Han kanske hade behövt ta några månaders vila men struntade i det eftersom det hade haft negativ inverkan på hans karriär.
Citera
2020-10-07, 00:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag är ytterst nöjd över att smittan, precis som alla vi med tresiffrigt IQ har sagt, är helt och hållet ofarligt för en förkrossande majoritet av befolkningen. Därför bör alla restriktioner lyftas med omedelbar verkan.

Ja naturligtvis som jag förespråkat hela tiden, förutom skall givetvis riskgrupperna ta det försiktigt, men om alla friska minglat som vanligt från ruta ett så hade vi garanterat haft en välfungerande flockimmunitet idag. Jävla kärringar till alarmister som styr världen dock, kommer att kosta miljoner liv i den globala recessionens kölvatten.
Citera
2020-10-07, 00:12
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Att idrottsstjärnor dör av hjärtproblem är inte så ovanligt, man ska passa sig för att tänka att desto mer tränad destro friskare och starkare är man. När det kommer till elitnivå är det många som tränar alldeles för mycket för vad som är hälsosamt, visst det är nödvändigt för deras karriärer men det är samtidigt mycket destruktivt för kroppen. Jag gissar att han helt enkelt hade slitit sönder kroppen, kanske i kombination med vissa kemiska preparat, om han du hade haft covid så kan även vara så att han helt enkelt körde för hårt för snabbt. Han kanske hade behövt ta några månaders vila men struntade i det eftersom det hade haft negativ inverkan på hans karriär.

Ungefär som Zlatan då som visade upp sig på löpbandet tre dagar efter bekräftad Covid...
Citera
2020-10-07, 00:16
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ja naturligtvis som jag förespråkat hela tiden, förutom skall givetvis riskgrupperna ta det försiktigt, men om alla friska minglat som vanligt från ruta ett så hade vi garanterat haft en välfungerande flockimmunitet idag. Jävla kärringar till alarmister som styr världen dock, kommer att kosta miljoner liv i den globala recessionens kölvatten.

Hade alla friska minglat som vanligt hade du fått vänta ett år innan sjukvården hade haft tid med ett simpelt benbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in