Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Alla som överlevde var inte vid medvetande när de kom till sjukhus - och det rådde som sagt var kaos.
Fakta är att rapporteringen kring överlevande och döda blev felaktig och att felaktig information gick ut både i TV där listor rullade och i tidningar.
Alla kom inte heller till Huddinge sjukhus - utan överlevande fördes också till Finland.
På den tiden kunde man dessutom boka en hytt för fler i ett namn - utan att ange vilka övriga som följde med i hytten.
Jo jag minns själv hur de hävdade att det var kaos. Men det är ändå helt obegripligt hur man kan uppge att en person är vid liv, inte bara en utan två gånger, för att sedan komma på att personen är död. Hur vet man förresten att personen är död när man inte ens bärgat kropparna? Hur kan man ens avbryta sökandet efter saknade?
Att man kan konstatera och bekräfta att en specifik person är död kan jag köpa...till och med att man tar miste av misstag och tror at en person är död som senare visar sig vara vid liv (när listor samkörs och kontrolleras), men att konstatera och bekräfta en person som levande...var fick man det ifrån? Tog man bara nåt ur luften?
Hur mycket kaos det än råder så har ju någon människa, om det så var städerskan på Huddinge, sagt -"Hannike? Jo hon lever. Check på henne!"....inte bara en utan två gånger! Vem och varför kläcker ur sig en sån sak utan att vara 100% säker?
Nej, mina damer och herrar. Det duger inte.