2020-10-06, 18:00
Medlem
Sir Dwains avatar
En av de stora frågorna med QAnon är ju hur många som tror på det. Något man har försökt besvara i olika undersökningar, men oftast på dåliga vis så som när man frågade om personer tror på en deep state (frågan var längre än så, jag tror det specifikt var qanons version av deep state, utan att förklara vad det var) som visade att drygt 40% av konservativa amerikaner är troende.

Nu har det kommit en ordentlig undersökning som ställer specifika frågor och den ger delvis överraskande resultat: https://www.wired.com/story/qanon-supporters-arent-quite-who-you-think-they-are/

Man har ställt specifika frågor och också frågat om personen redan är bekant med påståendet. Det visar sig att många q anon anhängare inte ens känner till många av de bitar som ansetts vara grundläggande. Totalt sett är det få som både känner till och tror på de knäppaste teorierna.

Också intressant att 28% av självutnämnda anhängare tänker rösta på Biden. Det verkar då osannolikt att de skulle tro att demokraterna är demoner och att Trump en halvgud som är skickad hit för att förgöra de.
Citera
2020-10-06, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har Q sagt nåt om Trumps Corona?

Hursomhelst skriver jag in den 17:e i kalendern - popcornen är redan vidbrända men spänningen är andlös som vanligt...

Du skiter väl i vad Q säger? Det är ju fullkomligt logiskt att frekventera den här tråden när man inte tror ett ord av Q.s påståenden. Eller inte.

Men, den 17:e smäller det!
Citera
2020-10-06, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du skiter väl i vad Q säger? Det är ju fullkomligt logiskt att frekventera den här tråden när man inte tror ett ord av Q.s påståenden. Eller inte.

Men, den 17:e smäller det!

Eftersom det vi diskuterar här är huruvida Q’s påståenden stämmer, och vem Q är, så är det givetvis fullständigt irrelevant om jag tror på honom eller ej för hur logiskt det är jag diskuterar just det..

Vad gör du om inget händer den 17:e? Ansluter du till oss som inte tror på Qs påstådda insiderstatus då?
Citera
2020-10-06, 21:28
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Nu är du löjlig. Var inte löjlig.

Nu är du så där falsk i din argumentation igen. Jag har aldrig påstått att JR ska återuppstå, det är Q som har påstått det. Jag är bara försiktigt optimistisk till möjligheten, på grund orsaker.
Vart har Q påstått att JFK JR ska återuppstå? Det är väl snarare några vilsna Q-följare som hittat på det själva fastän Q redan svarat "nej" på frågan om JR lever.

https://pbs.twimg.com/media/EcdSKJcWsAEuxRP?format=jpg&name=medium
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2020-10-06 kl. 21:32.
Citera
2020-10-06, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu är du så där falsk i din argumentation igen. Jag har aldrig påstått att JR ska återuppstå, det är Q som har påstått det. Jag är bara försiktigt optimistisk till möjligheten, på grund orsaker.

Missade att du gjort detta tillägg: nåväl, så här skrev du: ”Ett tydligt tecken på sanningshalten i Q:s påståenden kommer visa sig snart i och med den förutspådda återkomsten av JFK JR, den 17:e tror jag det var.”

Jag har aldrig påstått att du tror på det - jag skrev att jag trodde du skämtade när du skrev om det.
Kanske inte är mitt fel om du tycker jag är elak - du verkar ju inte ens förstå vad jag skriver.
Citera
2020-10-06, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vart har Q påstått att JFK JR ska återuppstå? Det är väl snarare några vilsna Q-följare som hittat på det själva fastän Q redan svarat "nej" på frågan om JR lever.

https://twitter.com/DakotaLeeDilley/status/1281082960200990720/photo/1

Förklarade man inte det med att JR tekniskt sett inte längre är JR då JFK d.ä. är död?

Att JFK JR ev. skulle komma tillbaks hörde jag från Robert David Steele, som påstod att Q påstått det. Jag har själv inte sett posten.
Citera
2020-10-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Muellerutredningen var en Republikansk utredning ditt mähä.

Nja, större delen, om inte alla, i Muellers crew var demokrater. Och Mueller var Butthurt.

Citat:
Muellerutredningen har presenterat sin utredning. Allt fulspel Republikanerna och Trumps familj sysslade med finns att läsa där.

0 kriminell konspiration. Zero. Nada. Inget fulspel alls. Att du orkar slå på den döda hästen.

Citat:
Du har inte läst den? Eller har du bara hört Barrs sammanfattning?

Ta Muellers ord istället: 0 kriminell konspiration. Ingenting. Jag tror du har missuppfattat alltihop. Muellers invändningar var angående Trumps motstånd mot utredningen, inte nåt med några ryssar.

Citat:
Lite synd det, tänk om den skulle få lika mycket uppmärksamhet som Muellerutredningen. Det skulle väl vara roligt?

Det som är synd är ju att du sväljer när media pumpar ut konspirationsteorier som Russiagate, som sen bevisas falska. Ingen seriös människa vill ju ha det så. Det underminerar hela samhället och demokratin. Det är sånt som har skapat all splittring, och du hejar på. Betalar Putin bra för att du sitter här och skapar konflikter?

Det är väl jättebra att Q håller sig mer undangömd istället för att media ska skråla för full hals. Men du är ju ivrig på att göra rn stor affär av det.
Citera
2020-10-06, 21:53
Avslutad
Citat:
Missade att du gjort detta tillägg: nåväl, så här skrev du: ”Ett tydligt tecken på sanningshalten i Q:s påståenden kommer visa sig snart i och med den förutspådda återkomsten av JFK JR, den 17:e tror jag det var.”

Jag har aldrig påstått att du tror på det - jag skrev att jag trodde du skämtade när du skrev om det.
Kanske inte är mitt fel om du tycker jag är elak - du verkar ju inte ens förstå vad jag skriver.

Jodå, Plisssken, jag förstår vad du skriver. I just det här fallet upplevde jag dig som ironisk eftersom jag utgick ifrån att Q:s påstående om JR:s återkomst var grundläggande kunskap i tråden.

Som sagt. Det är inte konstruktivt att jiddra med dig, du hakar upp dig på detaljer och sedan fastnar du där utan att se helheten.
Citera
2020-10-06, 21:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jodå, Plisssken, jag förstår vad du skriver. I just det här fallet upplevde jag dig som ironisk eftersom jag utgick ifrån att Q:s påstående om JR:s återkomst var grundläggande kunskap i tråden.

Som sagt. Det är inte konstruktivt att jiddra med dig, du hakar upp dig på detaljer och sedan fastnar du där utan att se helheten.

Då förstod du inte vad jag skrev.
Citera
2020-10-06, 22:05
Avslutad
Citat:
Då förstod du inte vad jag skrev.

Ser du inte själv vad du håller på med nu? Du ska ju bara tjafsa för tjafsandets skull. Och du gjorde samma misstag som jag när du trodde att jag skämtade om JFK JR:s återkomst. Än sen?

Inser du inte att den här typen av dialog är allt annat än konstruktiv? Det blir till en icke-duskussion om obetydliga detaljer som kan fortsätta i evighet. Det är ju helt värdelöst.
Citera
2020-10-06, 22:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ser du inte själv vad du håller på med nu? Du ska ju bara tjafsa för tjafsandets skull. Och du gjorde samma misstag som jag när du trodde att jag skämtade om JFK JR:s återkomst. Än sen?

Inser du inte att den här typen av dialog är allt annat än konstruktiv? Det blir till en icke-duskussion om obetydliga detaljer som kan fortsätta i evighet. Det är ju helt värdelöst.

Det är för tusan du som började skriva till mig och sedan inte besvarat enkla frågor. Du tjafsar och gnäller men du har faktiskt rätt i att det är fruktlöst som du lyckats vrida diskussionen på denna korta stund.

Men mycket bra att du svarade att du inte kommer ha samma tilltro till Q om inte jfk jr återuppstår inom 2 veckor - vi får väl nöja oss med det.
Citera
2020-10-06, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Grundläggande kunskap om man sitter i tråden och skriver men inte följer Q. Men berätta gärna i vilken post Q påstår.

Trådens mest aktiva användare i tråden tror också Q påstått detta alltså, inte alls förvånad... Bra jobbat RobRoys, vissa är bra enkla att vilseleda.

Nä det tror jag inte, jag är sedan länge fullt på det klara med att Q ska ha sagt att han inte tror jfk jr lever ( (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm ) däremot tyckte jag det var kul att läsa om RobRoys tro i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in