2020-09-29, 11:07
Medlem
FreeOJs avatar
Tror ni Encrochattarna kommer lösa detta?
Citera
2020-09-29, 17:55
Medlem
Triplefaces avatar
Nu är en 16 åring gripen, misstänkt skytt. Han hade rymt från ett ungdomshem vid tillfället.

Det är positivt att även de som ska ha anstiftat mordförsöket är gripna. Det är inte ovanligt att de som anstiftat klarar sig, medan ynglingen som håller i pistolen åker dit. Återstår dock att se om det blir fällande dom.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/september/en-person-gripen-misstankt-for-mordforsok-i-viksjo-i-maj/
Citera
2020-10-06, 20:39
Medlem
Någon som sitter på namn på de gripna?
Citera
2020-10-06, 21:07
Medlem
Någon som har en aning om vem/vilka de gripna kan vara?
Citera
2020-10-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Nu är en 16 åring gripen, misstänkt skytt. Han hade rymt från ett ungdomshem vid tillfället.

...

Vilket innebär att alla 15-åringar och äldre måste kunna dömas som vuxna och inte bara 18-åringar och äldre. Ungdomshem kan vi ha för de vanliga vanartiga barnen. Dom som dricker, snattar, röker på, knullar runt för mycket...

Åsså kommer det... Är det en n***r igen? Det verkar vara många sådana som är både offer och gärningsmän numera.
Citera
2020-10-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Projektgrabben
Någon som har en aning om vem/vilka de gripna kan vara?

Rätta mig om jag har fel, men enligt rykten i jakan så är en del av misstänkta:

Nad*r, en liten råtta som sålde slängar i portar och har plötsligt uppat sig. Om ni bara såg hans ansikte, han ser ut som stryk.

Den andra misstänkta heter F*arid ”Artosh” Bijanpour. Född 92/93.
Gick i lågstadiet ihop med honom. Bosatt i Järfälla och har kopplingar till kriminella nätverket dödspatrullen då jag såg honom med Shad en del innan han dog. Tidigare straffad med Möjligtvis DP/HSL medlemmar.

Den tredje 27åringen har jag ingen aning om då jag väntar på fupen fortfarande.

31 åringen fortfarande okänd då jag bara hört rykten i jakan om detta. Har någon FUPen på denna utredning? Skall bli intressant att läsa denna encro-spräckta skandalen.

Gud var med brottsoffret P*eter, som kämpade för sitt liv och överlevde när hans egna vänner försökte mörda honom. Vilka fån dom är, folk är ormar idag. Må Gud straffa er för det de gjorde mot P*ter.
Citera
2020-10-07, 08:22
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinriddare

Nad*r, en liten råtta som sålde slängar i portar och har plötsligt uppat sig. Om ni bara såg hans ansikte, han ser ut som stryk.

Gick i lågstadiet ihop med honom. Bosatt i Järfälla och har kopplingar till kriminella nätverket dödspatrullen då jag såg honom med Shad en del innan han dog. Tidigare straffad med Möjligtvis DP/HSL medlemmar.

31 åringen fortfarande okänd då jag bara hört rykten i jakan om detta. Har någon FUPen på denna utredning? Skall bli intressant att läsa denna encro-spräckta skandalen.

Gud var med brottsoffret P*eter, som kämpade för sitt liv och överlevde när hans egna vänner försökte mörda honom. Vilka fån dom är, folk är ormar idag. Må Gud straffa er för det de gjorde mot P*ter.

Låter som jobbigt bevisläge. Gäller att distansera sig från encrochatten för de misstänkta. För polis/åklagare att binda personen till encrochatten.

Blir nog jobbigt för de misstänkta.

Har inte F*arid varit misstänkt för mord förut?
Citera
2020-10-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Låter som jobbigt bevisläge. Gäller att distansera sig från encrochatten för de misstänkta. För polis/åklagare att binda personen till encrochatten.

Han faller under minst fem åtalspunkter. Även han är pappa numera, Artosh som han kallas.

Misstänker att nad*r är anstiftaren då han skjutit någon i foten förr. En clown är han.

Hela skiten är rena totala katastrofen. Ska man vara bra på något, så gör man det ordentligt.

Enbart tankar som jag snurrar med i väntan på fupen.
Citera
2020-10-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ

Denne farid är väl HSL medlem, kallas väl ”thai” eller är jag ute och cyklar nu?
Citera
2020-10-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Denne farid är väl HSL medlem, kallas väl ”thai” eller är jag ute och cyklar nu?

Stämmer. svårt dock att tro att Artosh skulle begå eller överhuvudtaget ha anknytning till detta, trots hans medlemskap i HSL/DP.
Han är en väldigt snäll person i sig, sedan så vet man inte då varulvar verkar på nätterna. Alltid vart omtyckt här i jakan. Hela detta väcker många frågetecken i jakan.

Däremot 16 åringen som rymt från LVU ska titlas som torped. Jag visste inte att torpeder åkte me voi och kastade pikkan i skogen. Om dehär e torped så har jag tappat uppfattning om innebörden av en torped. Jaha, man är torped om man får betalt för att mörda någon? Då kryllar det med torpeder i norra Stockholm 😅

Nad*r råttan odlade bollar i kåken och kom ut med uppblåst bröstkorg och trodde att han skulle ta över jakan. Sköt någon beknare i foten efter sin volta.

Tippar på att nad*r är anstiftaren så jag har svårt att tro att Artosh är det, trots sitt medlemskap i HSL/DP.
Senast redigerad av dinriddare 2020-10-07 kl. 23:55.
Citera
2020-10-07, 23:49
Medlem
Någon som har info på 31 åringen ?
Senast redigerad av dinriddare 2020-10-07 kl. 23:59.
Citera
2020-10-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinriddare

Har du fått någon FUP och kan lägga upp den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in