2020-10-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket är farligt, det påverkar folk väldigt negativt att få i sig en massa steroider, kraftiga humörsvängningar (tänk dig en kvinna under en neurotypisk PMS period eller graviditet).

Detta är ovanpå potentiella fysiska problem som kan uppstå genom feldoseringar.

Väntar man några dagar i mellan är det lugnt, Trump är urstark.
Nu är han mycket bättre, snart är Joe biden ett minne blott.
Citera
2020-10-06, 20:59
Medlem
Jordgubbes avatar
När jag först kollade chefsläkaren fick jag uppfattningen att han hade en påbyggnadsutbildning inom osteopati och tänkte inte mer på det. Ser nu att amerikansk media beskriver honom som en osteopat till skillnad från vanlig läkare. Lite osäker på vad osteopati egentligen är. Verkar något mer accepterat i USA, men i Sverige klassas som alternativmedicin och inte vara en fullgod läkarexamen. Nån som kan reda ut vad som gäller? Kan det delvis förklara flummigheten vid presskonferenserna?
Citera
2020-10-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om steroid verkan minskar efter ett tag kan man fylla på med mer, inget konstigt alls.

Det är inte alls bra att fylla på den steroiden i de mängderna. Trump kommer att få en ordentlig avtändning. Hoppas han hinner tala till folket medan han är hög.
Citera
2020-10-06, 21:03
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
så tds-folket i tråden har alltså fått för sig att trump går runt och medvetet smittar ner folk med corolla och nu är loppet över?

hur blåsta är ni egentligen?

Jag ägde en Corolla en gång. Det var en bra bil och jag blev inte smittad av något.
Citera
2020-10-06, 21:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag tror han överdriver "friskheten". Det är ju Trump i ett nötskal. Jag var sjuk i 23 dagar om det nu var corona jag hade (mycket sannolikt) och jag är yngre och tränade 3 ggr i veckan. Jag trodde också jag var frisk när jag fick febertoppar.

Men bra att det inte var som för Boris Johnson. Vad tror ni var Boris problem. Högt blodtryck? diabetes?
Citera
2020-10-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
När jag först kollade chefsläkaren fick jag uppfattningen att han hade en påbyggnadsutbildning inom osteopati och tänkte inte mer på det. Ser nu att amerikansk media beskriver honom som en osteopat till skillnad från vanlig läkare. Lite osäker på vad osteopati egentligen är. Verkar något mer accepterat i USA, men i Sverige klassas som alternativmedicin och inte vara en fullgod läkarexamen. Nån som kan reda ut vad som gäller? Kan det delvis förklara flummigheten vid presskonferenserna?

D.O. (Doctor of Osteopathic Medicine) är en yrkestitel som är unik för USA.[8] En D.O. är en licensierad läkare i vars utbildning det ingår dels traditionell medicinsk vetenskap såsom biomedicin, klinisk medicin och kirurgi och dels alternativmedicin i form av ortopedisk manuell terapi (OMT). Sedan 1973 godkänner samtliga amerikanska delstater osteopater under yrkestiteln D.O
Citera
2020-10-06, 21:05
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Nån sorts kiropraktor?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Osteopati_(alternativmedicin)
Citera
2020-10-06, 21:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jo, men en frisk gammal gubbe, till skillnad från Trump!

Trump har ju "frontal lobe dementia" så att han skulle agera rationellt är inte troligt

https://medium.com/@quantazelle/trumps-frontotemporal-dementia-and-the-2020-state-of-the-union-address-part-1-10dbc4e68847
Citera
2020-10-06, 21:09
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som man inte har tid att tänka så mycket på återval i Vita Huset just nu?
https://www.nytimes.com/live/2020/10/06/us/trump-covid-live-updates#white-house-offices-resemble-a-ghost-town-as-many-employees-stay-home-amid- the-outbreak
Citat:
A culture of panic is setting in for employees who work at the White House.
Top U.S. military leaders, including chairman of the Joint Chiefs of Staff, are quarantining after being exposed to the virus.

Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Blir ju lätt så när man inte tror på science.
Verkligheten har aldrig spelat någon roll för sektens fundamentalister. De behöver dubbla budskap för att få ihop det:
Citat:
Trump är urstark.
Citat:
Om steroid verkan minskar efter ett tag kan man fylla på med mer
Det är dock lite pikant uppenbart det är att den helige profeten nu är väldigt, väldigt illa däran:
https://twitter.com/GermHunterMD/status/1313278384303149058
Citat:
This is a textbook example of increased work of breathing.
In addition to using normal respiratory muscles (the diaphragm & those between the ribs that expand the chest cavity), “accessory muscles” in his neck are kicking in to help draw a breath. *video*
Och ju mer han försöker låtsas om ingenting och tramsar runt utan mask bland människor, ju värre kommer det bli.
Citera
2020-10-06, 21:19
Medlem
qwerty-66s avatar
FB börjar filtrera bort Trump's lögner.

"Facebook removed a post from President Donald Trump on Tuesday that falsely claimed COVID-19 was less deadly than the flu.

Facebook determined that Trump's post violated its COVID-19 misinformation policies, which ban false and misleading claims about the severity of the novel coronavirus, CNN first reported."
Citera
2020-10-06, 21:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag tror han överdriver "friskheten". Det är ju Trump i ett nötskal. Jag var sjuk i 23 dagar om det nu var corona jag hade (mycket sannolikt) och jag är yngre och tränade 3 ggr i veckan. Jag trodde också jag var frisk när jag fick febertoppar.

Men bra att det inte var som för Boris Johnson. Vad tror ni var Boris problem. Högt blodtryck? diabetes?

Trump fick två mediciner tidigt. Kan vara det.
Citera
2020-10-06, 21:23
Medlem
trump vill ej längre ge stimulanspaket. och han vill ej införa restriktioner.
säsongs influensa kommer snart, och många kommer dö pga den. Ett sätt att mörka pandemin.

Börjar tro mer på att trumps covid 19 resultat är fake.
De gjorde det för att lyfta restriktionerna, samt för att vinna fler röster (titta på mig jag är en gammal man som inte dog av viruset). Samt för att inte skada ekonomin pga lockdowns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in