2020-10-06, 20:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
VA?? Det är klart att det går att mäta electoral collage. Man får vara duktig på att mäta resp stat bara. Det är svårt men det ska man klara om man är duktig. Att elektorerna skulle gå emot folket, skitsnack.

Som sagt, det är absolut inget som hindrar dem från att säga "Nej jag skiter i det här, jag är Biden/MAGA fullt ut och jag struntar i vad folket har röstat" skulle det bränna de som väljer att göra ett sådant beslut?

Absolut, men det skulle fortfarande vara en giltig röst från deras sida, det var bland annat det som vissa never-Trumpers inom det republikanska partiet samt vissa demokrater hoppades på 2016, så nej det går genuint inte att mäta de specifika individer som sitter med det ansvaret då de inte röstas fram av folket.
2020-10-06, 20:25
Medlem
zergrushs avatar
Amerikanarna vill ha tillbaka sitt USA:
https://twitter.com/Reuters/status/1313433939252518913
Citat:
Nearly 4 million Americans have already voted, suggesting record election turnout
https://www.reuters.com/article/us-usa-election-early-vote-idUSKBN26R1LR?taid=5f7c4e4bf0565300013a640c&utm_ca mpaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=tru eAnthem&utm_source=twitter
https://edition.cnn.com/2020/10/06/politics/cnn-poll-biden-trump-2020-election/index.html
Citat:
Biden expands lead over Trump after contentious debate and President's Covid diagnosis
2020-10-06, 20:27
Medlem
Ser mörkt ut för Trump. Kollar man odds på spelsajter så har det drastiskt förändrats senaste dygnen.
2020-10-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Härligt. Suspekta källor så länge de inte följer ditt narrativ. Hade jag kommit med något liknande kring Biden hade du hejat på i högan sky.

Du har mao inte ens kunskap att hämta öppen data från respektive delstat ang nya registrerade röstberättigade. Säger inte så litet om dina kunskaper.

Notera vad någon länkade kring South Carolina. Poff !

PS Då du inte läser detta i Svensk dagspress kommer mer data 2016 vs 2020 följa senare ikväll. Du blir först med det senaste, grattis !

Nej, handlar inte om mitt narrativ men du framstår som tämligen blåst när du skickar bloggar och högerextrema konspirationssidor och önskar att vi andra ska acceptera din idioti.

Återigen, dina källor är värda skräp så du ditt "statement" är värt lika lite.
2020-10-06, 20:32
Medlem
Haha, nu får man via betfair 7 gånger pengarna om Trump vinner "popular vote" och endast 1.06 gånger pengarna om Biden vinner.

Mina damer och herrar, Trump är rökt. Nu har även Facebook och Twitter raderat hans sista skräpmeddelande där han försöker jämföra en pandemi med säsongsinfluensan.
2020-10-06, 20:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Haha, nu får man via betfair 7 gånger pengarna om Trump vinner "popular vote" och endast 1.06 gånger pengarna om Biden vinner.

Mina damer och herrar, Trump är rökt. Nu har även Facebook och Twitter raderat hans sista skräpmeddelande där han försöker jämföra en pandemi med säsongsinfluensan.

popular vote avgör inte valet, så det är ointressant. Trump vann inte popular vote 2016, lär inte göra det nu heller. Men som vi alla vet så blev han POTUS och han kommer att fortsätta vara det såvida inte en massa GOP/REP dör i staterna som avgör valet. Biden måste vinna Florida, annars är hans chanser att vinna valet "slim to none". Trump däremot kan förlora Florida och ändå vinna, om han inte tappar fler stater. Nu tror jag dock att Trump vinner Florida men ev. tappar Georgia.
2020-10-06, 20:47
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:

Blir du inte lite orolig när det är privata miljardföretag som Betfair, CNN, Facebook, Twitter som du förlitar dig till. De bestämmer vad som är relevant och vad som är sant eller ej. Vem fan behöver ens folkvalda politiker när man har stora miljardföretag som ska bestämma allt åt oss... Du verkar okej med att Facebook och Twitter har mer makt än USA:s president.
Mussolini skulle gillat detta.
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-10-06 kl. 20:49.
2020-10-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
popular vote avgör inte valet, så det är ointressant. Trump vann inte popular vote 2016, lär inte göra det nu heller. Men som vi alla vet så blev han POTUS och han kommer att fortsätta vara det såvida inte en massa GOP/REP dör i staterna som avgör valet. Biden måste vinna Florida, annars är hans chanser att vinna valet "slim to none". Trump däremot kan förlora Florida och ändå vinna, om han inte tappar fler stater. Nu tror jag dock att Trump vinner Florida men ev. tappar Georgia.

Jag vet givetvis att det inte avgör men att det är så enormt stor skillnad är ändå häpnandsväckande.
Även gällade nästa president ligger Trump väldigt långt hos spelbolagen.
2020-10-06, 20:48
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nej, handlar inte om mitt narrativ men du framstår som tämligen blåst när du skickar bloggar och högerextrema konspirationssidor och önskar att vi andra ska acceptera din idioti.

Återigen, dina källor är värda skräp så du ditt "statement" är värt lika lite.

Om du scroller bara två tre sidor bakåt tror jag den vanlige FB läsaren vet vem som verkar "tämligen blåst".

Den data jag presenterat kommer ju ingalunda från högerextrema konspirationssidor utan från delstaternas officiella statistik med normal eftersläpning.
..Just ja, för dig är det högerextremt. Ha ha, kör vidare på detta att alla är extremhöger så länge man inte lägger sig platt för Biden, Greta eller nån annan "jorden går under om 8-år looovar" narrativ, dock vinner inte Biden valet på det..
2020-10-06, 20:50
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Ja, man kan ju kolla på mätningarna från det opinionsinstitut (Trafalgar) som faktiskt kom närmast valresultatet på valdagen så får man nog en fingervisning.
I Georgias guvernörsval 2018 så hade Trafalgar pollat Brian Kemp med hela 12% över Stacey Abrams. Hur det slutade får du kolla upp själv, men det finns antagligen en väldigt bra anledning till varför 538 har satt en C- rating efter deras namn.
2020-10-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Blir du inte lite orolig när det är privata miljardföretag som Betfair, CNN, Facebook, Twitter som du förlitar dig till. De bestämmer vad som är relevant och vad som är sant eller ej. Vem fan behöver ens folkvalda politiker när man har stora miljardföretag som ska bestämma allt åt oss... Mussolini skulle gillat detta.

Inte det minsta när den nuvarande presidenten är en miljardär som är jagad av IRS och som ägnar sig åt odemokratiska handlingar så som att underminera ett valresultat om han förlorar och så vidare. Där har du en Mussolini.

Spelbolagen ger en "heads up", du hade givetvis inte svarat på så vis om jättebebisen Trump hade försprånget i fråga.

Dessutom är det folket som röstar fram presidenten, och Trump vann förra valet och nu förlorar han det kommande valet. Ni överskattar Trumps popularitet något ofantligt, vi pratar om samma man som fick 3 miljoner färre totala röster än Clinton som var den minst populära representanten för demokraterna sedan lång tid tillbaka.
2020-10-06, 20:55
Medlem
Nixters avatar
Telemundo: Puerto Ricos Guvernör Wanda Vasquez endorsar Donald J Trump

https://mobile.twitter.com/joshdcaplan/status/1313540291606048769

Denna hade tom jag svårt se komma.
Grattis Mr President !

PS. Trumps enorma impopularitet har nu officiellt nått Puerto Rico. Ha ha!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in